لامبورگینی یک قدم به حضور در مسابقات لمان نزدیکتر میشود
رومن گروژان، راننده باسابقه فرمول یک، پشت فرمان خودروی پروتوتایپ لامبورگینی نشسته است و برای لمان آماده میشود. با وجود پیشرفتهای اخیر، تصادف خودروی SC63 در آزمایش، برنامهریزی لامبورگینی را به چالش کشیده است.
رومن گروژان ،راننده لامبورگینی، برای نخستینبار ابرخودروی هیبریدی این شرکت را مورد آزمایش قرار داد. لامبورگینی در تلاش است تا این خودرو را برای حضور در کلاس Lmdh آماده کند تا نهایتا در رقابتهای WEC و IMSA به مصاف تیمهای آکورا، کادیلاک، بیامو، تویوتا و... برود. تیم «آیرونلینکس» مسئولیت برنامهریزی و مدیریت برنامه قهرمانی استقامت این برند ایتالیایی را برعهده دارد.
اما این خودرو باید پیش از ورود به پیست بهسختی و با دقت فراوان وارسی شود و بهبود یابد. در همین راستا، نخستین آزمایش آن در پیست «آندره کالدارلی» صورت گرفت که درپی تصادف این خودرو در آزمایش پیشینش در پیست پولریکارد برگزار میشد. «آندره پیچینی»، برنامهریز آیرون لینکس، این تست را نخستین آزمایش واقعی و درخور این خودرو برمیشمارد. تصادف «میرکو بوتولوتی» با SC63 بهحدی وخیم بود که برنامه WEC این شرکت را به تعویق انداخت.
پیچینی که مسئول برنامهریزی پروژه را برعهده دارد میگوید که تصادف باعث شد تا سازنده، چند آزمایش را در پیستهای گوناگون و کوچک ایتالیا و بدون درنظر گرفتن زمان راهاندازی کند. او در مصاحبه با رسانه «motorsport.com» این اتفاق را کوچک جلوه داد و گفت که شرکت از آن خواهد گذشت و مسیرش را ادامه خواهد داد.
این اتفاقات در موتوراسپرت روی میدهند؛ فقط باید با آنها دستوپنچه نرم کنید و به مسیر خود را ادامه دهید. ما مجبور شدیم کمی تغییر در برنامهمان ایجاد کنیم تا با زمانبندی رقابتهای اروپا و آمریکا هماهنگ شویم.
رومن گروژان در پاسخ به این سوال که آیا نگرانی از بابت عقب افتادن برنامه لامبورگینی دارد یا خیر اینگونه توضیح داد که در برنامههایی به بزرگی برنامه ورود لامبورگینی به بالاترین سطح رقابتهای استقامت جهان همیشه جای نگرانی هست. او تاثیر رویداد اخیر را چندان مهم قلمداد نکرد.
مسلما اگر عقب نمیافتادیم شرایط بهتر بود اما حالا هم میتوانیم با توجه به زمانبندی و برنامه پیش برویم.
پیچینی افزود که تیمش بهزودی آزمایش خود را در آمریکا آغاز میکند. این آزمایشها بهصورت همزمان در اروپا نیز دنبال و اجرا خواهند شد.
کار راحتی نیست که یک خودرو را در دو سوی مختلف جهان برای مسابقه آماده کنید.
SC63 در تستهای اخیر با لباس تماما فیبرکربنی سیاهرنگ و شاسی جدید ظاهر شد که برخلاف تصور، پیش از تصادف توسعه پیدا کرده بود. این خودرو روزهای سهشنبه، چهارشنبه و پنجشنبه هفته گذشته دو هزار کیلومتر را بهصورت آزمایشی توسط رومن گروژان و کالدارلی هدایت شد.
لامبورگینی ورود خود به بالاترین سطح مسابقات استقامت جهان در اروپا و آمریکا را با مسابقه آغازین فصل 2024 قطر اعلام میکند. این شرکت ایتالیایی که تاکنون برنامهای را مبنیبر حضور در مسابقه 24 ساعتی لوکس دیتونا اعلام نکرده است تا بهنوعی مخالفت خود را با این مسابقه به اسپانسری تایرسازی میشلین اعلام کند. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره فصل بعدی این مسابقات، «WEC 2024: تقویم مسابقه، تغییرات و هر آنچه تاکنون میدانیم» را مطالعه کنید.
پیشتر هم خودروهایی چون پژو 9X8 و گلیکنهاوس زودتر از موعود وارد پیست شدند و زمان بسیاری را صرف توسعه و بهبود خودروشان در طول مسابقات کردند؛ این مسئله بهمعنی از دست دادن جایگاه در دورهای اول فصل پیشرو خواهد بود. آیا لامبورگینی هم به همین سرنوشت دچار میشود؟ نظر شما چیست؟