جزئیات بیشتر از خودروی فرمول یک ردبول

جمعه 23 اسفند 1392 - 06:42
مطالعه 4 دقیقه
Red Bull RB10
قوانین و مقررات فرمول یک برای سال ۲۰۱۴ بسیار سفت و سخت‌تر از همیشه است. در یک ویدیوی هیجان انگیز از خودروی مسابقه اینفینیتی ردبول، می‌توان دید که...
تبلیغات

قوانین و مقررات فرمول یک برای سال ۲۰۱۴ بسیار سفت و سخت‌تر از همیشه است. در یک ویدیوی هیجان انگیز از خودروی مسابقه اینفینیتی ردبول، می‌توان دید که مقررات جدید، چقدر مهندسان را به سمت کارآیی و عملکرد بالاتر سوق داده‌اند.

بعد از پایان فصل 2013 فرمول وان، حالا نوبت به شروع مسابقات 2014 فرمول است که از یکشنبه آینده (25 اسفندماه) در استرالیا کلید می‌خورد. یکی از تیم های مسابقات 2014 فرمول، تیم ردبول است که می‌خواهد با اسلحه ای جدید وارد مسابقات شود.

دانیل ریکاردو، از تغییرات صورت گرفته بین خودروی RB9 سال گذشته تا RB10 امسال آگاه است و در یک خودروی مسابقه مجازی و شفاف، جزئیات واکنش مهندسان به محدودیت‌های جدید فرمول یک را شرح می‌دهد.

فرمول یک، اکنون از تمام شرکت‌کنندگان می‌خواهد تا بیش از همیشه، ایمن و صرفه‌جو در مصرف سوخت باشند. سوخت خودروها، در این مسابقات ۳۰ درصد کم شده است و در نتیجه نیاز به کارایی بیشتر برای حداکثر استفاده از سوخت است. حجم موتور از ۲/۴ لیتر V8 به موتور ۱/۶ لیتری توربو V6 و قدرت ۶۰۰ اسب‌بخار کاهش یافته است و همچنین به جای استفاده از ۸ موتور برای هر خودرو در فصل، تیم‌ها مسیرها را فقط با ۵ موتور، طی خواهند کرد.

از جمله تغییرات در RB10، یک دنده اضافی (۸ دنده به جای ۷ دنده) در سیستم گیربکس است و همچنین موارد مانند بهینه‌سازی آیرودینامیک و یک سیستم ارتقا یافته بازگردانی انرژی اضافه شده است. علاوه سیستم موتور الکتریکی و ژنراتور که انرژی ترمز چرخ‌های عقب را دریافت می‌کند، در RB10 یک بخش الکتریکی ثانویه اضافه شده که با استفاده از گازهای داغ اگزوز کار می‌کند. سیستم جدید بازگردانی انرژی همراه با یک بسته باتری بزرگتر است که می‌تواند در هر دور از مسیر مسابقه به مدت ۳۳ ثانیه، قدرتی به اندازه ۱۶۰ اسب‌بخار به ‍پیشرانه خودرو اضافه کند.

در این انیمیشن جالب، دنیل ریکاردو را می‌بینیم؛ راننده 24 ساله استرالیایی که سال گذشته میلادی برای STR-Ferrari می راند اما حالا به تیم جدیدش یعنی Infiniti Red Bull Racing آمده تا در فصل 2014 به‌عنوان جانشین مارک وبر، در کنار سباستیل فتل باشد. [دانلود ویدئو]

[jwplayer mediaid="66155"]

اینفینتی ردبول و سباستین فتل، هر دو در این فصل از فرمول یک به دنبال ادامه موفقیت‌های بی‌نظیر خود در این مسابقات هستند؛ آنها در چهار سال گذشته هر دو عنوان قهرمانی تیمی و انفرادی را کسب کرده‌اند. کریستین هورنر، رئیس بخش فرمول یک ردبول در این باره گفته است:

هدفمان این است که هرساله به کاپ‌های قهرمانی‌مان اضافه کنیم و آنها را در ویترین افتخارتمان قرار دهیم.

دنیل به همراه سباستین (که در اینجا فقط صدایش را می‌شنویم) از مهم ترین ویژگی های خودروی RB10 جدید ردبول می گویند که نسبت به RB9 سال 2013 حالا هم ایمن تر شده و هم کم مصرف تر! ازجمله ویژگی های مهم RB10 عبارتند از:

  • کاهش 30 درصدی حجم باک و رسیدن به حجم 140 لیتر.
  • گیربکس 8 سرعته جدید بجای 7 سرعته سابق.
  • انجین جدید 1.6 لیتری V6 بجای 2.4 لیتری V8 سابق.
  • محدودیت RPM در دور 15000 بجای 18000 سابق.
  • استفاده از سیستم توربوشارژ با حداکثر دور 100,000 بجای انجین تنفس طبیعی سابق.
  • مجهز شدن ERS (سیستم بازیابی انرژی) خودرو به دو ژنراتور؛ ژنراتور جدید در خروجی سیستم اگزوز نصب شده و ژنراتور دوم نیز همانند سابق انرژی اتلافی در ترمز چرخ های عقب را در خود ذخیره می‌کند.
  • فزایش قدرت ERS به 160 اسب بخار.
  • 10 برابر شدن ظرفیت پکیج باتری ها؛ طوری که زمان استفاده از ERS از 6.6 ثانیه به 33 ثانیه افزایش یافته.
  • کاهش 20 درصدی نیروی عمودی به دلیل اصلاح طراحی بدنه برای رعایت قوانین جدید ایمنی.
  • اصلاح طراحی بدنه شامل دماغه جدید، نازک تر شدن باله جلو، حذف دیفیوزر جانبی روی بدنه، حذف باله سوم عقب، تغییر زاویه باله اول (فلپ اصلی) عقب.
  • کاهش انجین های استفاده شده برای هر تیم از 8 به 5 عدد.

با وجود قوانین جدید، فتل و ردبول با آمادگی کامل در فصل ۲۰۱۴ مسابقات فرمول یک حاضر می‌شوند و برای موفقیت در پنجمین سال متوالی، تلاش‌ می کنند.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.