مسابقات

فرمول یک استرالیا و پیروزی بدون دردسر لکلرک

فراری این فصل را با قدرت تمام آغاز کرده و همچنان در حال تاخت و تاز است. چارلز لکلرک در مسابقه ملبورن استرالیا باز هم یک نمایش بی‌نقص و پرقدرت داشت. خودروی فراری او هم سریع‌ترین خودروی پیست بود.

تعیین خط

در روزی که لطیفی و استرول با تصادف باعث پرچم قرمز شده بودند، لکلرک پول پوزیشن را به دست آورد. البته پرچم قرمز دوم که به علت خرابی خودروی آلونسو نشان داده شد برای فراری خوش‌یمن نبود و راننده دیگر این تیم یعنی کارلوس ساینز را به رده نهم فرستاد. قرارگیری دو راننده ردبول یعنی ورشتاپن و پرز در پشت سر لکلرک قابل انتظار بود اما همیلتون در رده پنجم و پشت سر نوریس جای گرفت تا هنوز نگرانی‌ها بابت مشکلات خودروهای مرسدس در این فصل ادامه داشته باشد.

گزارش مسابقه فرمول یک استرالیا ۲۰۲۲

استارت مسابقه با خیزش خودروهای مرسدس همراه بود به‌گونه‌ای که همیلتون توانست خود را به رده سوم برساند. اما لکلرک و ورشتاپن هم استارتی خوب داشتند و رده‌های خود را حفظ کردند. اولین اتفاق مهم در دور سوم مسابقه، خروج کارلوس ساینز از پیست و درنتیجه مسابقه بود که باعث ورود خودروی ایمنی که این بار از نوع آستون مارتین بود به مسابقه شد.

استارت مسابقه فرمول یک استرالیا

سباستین فتل هم یک بار از پیست خارج شده و وارد ماسه‌های کنار پیست شد و بار دیگر هم در دور ۲۴ به دیواره پیست برخورد کرد و مسابقه را از دست داد. هرچه که از زمان مسابقه می‌گذشت، لکلرک با ثبت سریع‌ترین دورها، فاصله خود را از ورشتاپن بیشتر می‌کرد. در این میان پرز هم بعد از دفاع‌های جانانه راسل، سرانجام از او سبقت گرفت و در رده سوم قرار گرفت.

اما مهم‌ترین واقعه این رقابت، خروج مکس ورشتاپن به علت نقص فنی خودرو در دور ۳۹ بود. این بدشانسی برای مکس، به سود خودروهای پشت سر او تمام شد و پرز را به سکوی دوم و راسل را به سکوی سوم رساند. این یکی از معدود مسابقات فصل های اخیر بود که سه سکوی آن به سه راننده از سه تیم فراری، ردبول و مرسدس تعلق گرفت.

چارلز لکلرک توانست یک پیروزی بدون دردسر و نسبتاً آسان را با خودروی پرقدرت و سریع فراری کسب کند. او امتیاز سریع‌ترین دور را هم به نام خود کرد و بهترین راننده مسابقه از نگاه تماشاگران هم شناخته شد.

هرچند هنوز برای کام بک مرسدس دیر نشده و امکان قهرمانی هر تیمی ازجمله ردبول هم وجود دارد اما مهم‌ترین چیزی که تاکنون اثبات شده، بازگشت باشکوه فراری به رقابت‌های قهرمانی فرمول یک است که بعد از سال‌ها رخوت و قرارگیری در سایه باعث جذابیت بیشتر این مسابقات شده است.

 

 

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

جواد عقیلی

داستان از جایی شروع می شه که پدال گاز رو فشار بدیم.

مطالب مشابه

‫۲۳ دیدگاه‌ها

  1. Aboalfazl demon

    ۲۱ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (519 ديدگاه)

    فراری برگشته

    موافقم 35
    مخالفم 1
    1. zeg02

      ۲۱ فروردین ۱۴۰۱
      سوابق: (45 ديدگاه)

      ولی به پای کونیگ زگ نمیرسه

      موافقم 3
      مخالفم 26
  2. Ferrari

    ۲۱ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (1883 ديدگاه)

    عالی بود. تو پیستی که به نظر نمیومد فراری بهترین باشه، با اختلاف فاحشی برنده شدن البته بعد از ۱۵ سال فراری تونست از پل پوزیشن مسابقه رو شروع کنه و برنده مسابقه باشه اخرین بار کیمی رایکونن سال ۲۰۰۷ موفق به اینکار شد
    البته اختلاف زمانی لکلرک با بقیه رانندها بیشتر از این حرفها بود که دوبار ماشین ایمنی وارد پیست شد و اختلاف رو صفر کرد.
    به هرحال واقعا جذاب بود

    موافقم 27
    مخالفم 2
  3. محمد امین

    ۲۱ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (2168 ديدگاه)

    سریع تر دور مرسدس حدود یک و هفت دهم ثانیه کند تر بود نسبت به سریع ترین دور فراری توی مسابقه …. باید برن سراغ فصل بعد مرسدس ، این فصلی با کلی خوش‌شانسی سوم هستن با اختلاف ، ردبول مشکل پایداری داره و گرنه سرعتش از مرسدس خیلی بیشتره

    موافقم 20
    مخالفم 5
  4. Jdm باز

    ۲۱ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (1062 ديدگاه)

    فراری برگشته، چه جورم🔥

    موافقم 19
    مخالفم 1
  5. Clean energy (صیانت!)

    ۲۱ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (1333 ديدگاه)

    برگام از فراری
    برگام از بدشانسی ورشتاپن و ساینز😐
    و برگام از خوش شانسی مرسدس😐

    موافقم 17
    مخالفم 4
  6. Ali Keyhani

    ۲۱ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (657 ديدگاه)

    یک پیروزی کامل برای لکلرک
    پل پوزیشن
    سریع ترین دور
    لیدری توی تمام 58 دور
    قهرمانی
    بهترین راننده روز
    اختلاف 20.500 ثانیه ای با نفر دوم

    موافقم 31
    مخالفم 1
  7. Ali Keyhani

    ۲۱ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (657 ديدگاه)

    قبل از اینکه ورشتپن بره پیت لکلرک 9 ثانیه فاصله انداخت
    بعدش سیفتی کار اومد اختلاف از بین رفت
    و دوباره لکلرک اختلاف پنج شیش ثانیه انداخته بود که دور 39 ورشتپن اوت شد
    فاصلش با پرز رو هم بعد از اوت شدن مکس از 12 ثانیه به 20 ثانیه تا پایان مسابقه رسوند

    موافقم 17
    مخالفم 0
  8. Ali Keyhani

    ۲۱ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (657 ديدگاه)

    و در کمال تعجب مرسدس امروز بیشترین امتیاز رو گرفت 27 امتیاز همیلتون و راسل(لکلرک و فراری 26 امتیاز)
    و هنوز توی جدول امتیازها از ردبول جلوعه
    توی سه تا مسابقه این فصل سه بار ماشینای ردبول اوت شدن که سهم ورشتپن به تنهایی دوبار بوده
    و این باعث شده 49 امتیاز توی همین سه تا مسابقه از فراری عقب بیوفته
    و یه نکته که واسم جالب بود این بود که تنها تیمی که هنوز موفق به کسب امتیاز تا اینجای فصل نشده استون مارتینه

    موافقم 19
    مخالفم 0
  9. Scuderia Ferrari

    ۲۱ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (3894 ديدگاه)

    خوشحالم بابت لکلرک و ناراحتم بابت ساینز
    امروز دیدیم که فراری در خط مستقیم هم از ردبول سریع تر بود
    ورود “ماشین ایمنی” در این مسابقه هم نتونست کمکی به ردبول بکنه تا شانس سبقت از فراری رو داشته باشه
    تا اینجای فصل باید به رانندگی بی نقص لکلرک و استارت های فوق العاده ، تنظیمات مناسب و استراتژی های خوب فراری ، خرابی ماشین های ردبول بابت مودهای موتوری بالا و خوش شانسی مرسدس بنز اشاره کرد
    به نظر میاد پادشاه F1 برگشته 👑👑

    موافقم 16
    مخالفم 4
    1. Farzad

      ۲۱ فروردین ۱۴۰۱
      سوابق: (2568 ديدگاه)

      گرند اسلم شارل شیر دل واقعا چسبید .
      امیدوارم ساینز هم تو ریس های بعدی به خودش بیاد ، تیم و لکلرک هم باید بهش کمک کنه ، فراری باید به قهرمانی تیمی هم فکر کنه چه بسا قهرمان شدن لکلرک در این فصل به ساینز بستگی داشته باشه ، فراری همچنان نباید ردبول و مرسدس رو دست کم بگیره و باید باقدرت بیشتری تاخت و تاز کنه .

      موافقم 17
      مخالفم 2
      1. Scuderia Ferrari

        ۲۱ فروردین ۱۴۰۱
        سوابق: (3894 ديدگاه)

        آقا فرزاد عزیز
        قهرمانی تیمی لذت بخش تر از قهرمانی فردی هست
        گرچه دوست دارم فراری و لکلرک همزمان به این افتخار دست پیدا کنن
        ساینز از اول مسابقه با اون استارت ضعیفش معلوم بود روی فرم نیست و باید به فکر جبران در مسابقات بعدی باشه تا زحمات یک تیم رو هدر نده
        بنا به گفته جناب “بینوتو” دست فراری برای سریع تر بودن در آینده باز هست و فقط در تست های پیش فصل مودهای بالا رو روی تیم “هاس” امتحان کرده و جواب هم داده بود
        معلوم میشه قابلیت اطمینان انجین های این فصل فراری هم بیشتر شده

        موافقم 9
        مخالفم 0
      2. Ali Keyhani

        ۲۱ فروردین ۱۴۰۱
        سوابق: (657 ديدگاه)

        قطعا
        لکلرک به تنهایی نمیتونه هم خودش قهرمان بشه هم تیمو قهرمان کنه
        اعصابم بهم ریخت واسه اوت شدن ساینز همون اول مسابقه
        ورشتپن اوت نمیشد ردبول 2 و 3 رو میگرفت و اختلاف با فراری کم میشد
        فراری واسه قهرمانی به ساینز نیاز داره

        موافقم 12
        مخالفم 0
  10. GMA

    ۲۱ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (1662 ديدگاه)

    ماشالا به فراری واقعا عالیه، امیدوارم مشکلات مرسدس هم رفع بشه
    راستی این لطیفی دقیقا چه نقشی در مسابقه داره؟ چرا انقد فاجعست؟! به چه امیدی با این ببو گلابی قرارداد امضا میکنن، F1 باید سیاه لشکر ها رو حذف کنه از مسابقه

    موافقم 19
    مخالفم 1
    1. 2311

      ۲۱ فروردین ۱۴۰۱
      سوابق: (527 ديدگاه)

      بخاطر اینکه پدرش ده درصد از سهام مکلارن رو خریداری کرده

      موافقم 9
      مخالفم 1
    2. Ali Keyhani

      ۲۱ فروردین ۱۴۰۱
      سوابق: (657 ديدگاه)

      پیشرفت جزئی رو میبینم واسه ماشینای مرسدس نسبت به دو مسابقه قبلی
      ولی هنوز خیلی ضعیف تر از ردبول و بخصوص فراری هستن
      باید ببینیم میتونن ایراداتشونو در ادامه فصل به حداقل برسونن یا خیر
      و اگر این اتفاق بیوفته خیلی فصل جذاب تری رو میتونیم تجربه کنیم

      موافقم 2
      مخالفم 0
  11. Alireza

    ۲۱ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (67 ديدگاه)

    چقدرررر سریعه فراری!
    حس میکنم از این هم میتونه سریع تر باشه

    موافقم 14
    مخالفم 0
  12. R@m!n

    ۲۱ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (2243 ديدگاه)

    قهرمانی فراری خیلی محتمل به نظر میاد. از طرفی ساینز واقعا یار خوبی برای لکرک نیست و کاش راننده بهتری استخدام می کردن.

    موافقم 7
    مخالفم 4
    1. Scuderia Ferrari

      ۲۱ فروردین ۱۴۰۱
      سوابق: (3894 ديدگاه)

      آقا رامین
      گزینه بهتری به نظرم نمیاد
      ساینز به نظرم تنها مشکلش نفر دوم بودنه
      یه جورایی دلش نمیخواد زیر سایه لکلرک باشه
      دوست داره وقتی پیشتازه ، دستور تیمی از رادیو بهش نرسه که سرعت خودتو کم کن تا لکلرک ازت سبقت بگیره
      این حرکت خیلی عذاب آوره و طرف از نظر روحی روانی به هم میریزه
      با ذهنیت نفر اول بودن همه چی درست میشه

      موافقم 9
      مخالفم 1
      1. R@m!n

        ۲۱ فروردین ۱۴۰۱
        سوابق: (2243 ديدگاه)

        خب این یعنی اوجه مبتدی بودن یه نفر

        خودت قطعا بهتر می دونی تو مسابقات موتور اسپرت یک نفر راننده لیدر هست که کارش حمله هست و نفرات بعدی باید باید و باید نفر اول رو ساپورت کنن، دفاع کنن، به تیم های حریف ضربه بزنن، این چیزیه که قبلش تو استراتژی تیم ها تعیین میشه.

        برای مثال همین پرز و ورشتپن. پرز همیشه پشت ورشتپن می مونه و ازش حمایت می کنه. با اینکارای ساینز اگر ردبول به فراری برسه و لکرک تنها بمونه به راحتی قیچی میشه.

        موافقم 6
        مخالفم 0
        1. Scuderia Ferrari

          ۲۱ فروردین ۱۴۰۱
          سوابق: (3894 ديدگاه)

          کاملاً صحیح
          استراتژی ها از قبل تعریف شده هست ولی اون حس و غرور جوانی ساینز ، نفر دوم بودن رو قبول نمیکنه
          خوب یادمه روزی که اومد فراری گفت برای رقابت اومدم و یکی از مدیران F1 مکلارن هم گفته بود ساینز برای دومی به فراری نمیره
          امیدوارم حالا که فراری دوباره اوج گرفته ، این مشکلات کوچک هم برطرف بشه

          موافقم 6
          مخالفم 0
  13. ادیب

    ۲۱ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (3 ديدگاه)

    شیهه اسب سرکش مارانلو در پیست ملبورن پارک، چقدر پیشتازی در بین سازندگان به پر افتخارترین تیم فرمول یک، فراری جاودانه میاد. همچنین لقب پروفسور واقعاً برازنده شاهزاده موناکویی هست، دوست دارم شارل نازنین.

    موافقم 6
    مخالفم 0
  14. Amin

    ۲۱ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (54 ديدگاه)

    ماشین های مرسدس بهتر شدن هرچند هنوز با فراری و ردبول فاصله دارن
    از ۶ماشین اول ۴تا مرسدس نشانه های پیشرفت ه
    این فصل با اختلاف زیاد فراری قهرمان میشه
    و ردبول با لرزشی که داشت و دوام کم موتور نمیتونه به راحتی سکوی دوم تیمی رو بگیره و در طول فصل با مرسدس رقابت تقریبا جذابی خواهیم داشت .
    اما فصل آینده ۳رقیب بشدت رقابتی نزدیک خواهند داشت و کوچکترین اشتباه از هر تیمی باعث تغییرات جایگاه خواهد شد .

    موافقم 4
    مخالفم 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا