مسابقات

گوان یو ژو، اولین راننده چینی تاریخ فرمول ۱

تیم فرمول ۱ آلفارومئو ریسینگ اعلام کرد برای فصل ۲۰۲۲ مسابقات با گوان یو ژو قرارداد امضا کرده است. ژو اولین چینی تاریخ است که در فرمول ۱ حضور پیدا می‌کند. هم‌تیمی او در آلفارومئو والتری بوتاسی خواهد بود که فصل آینده مرسدس را ترک کرده و در این تیم مشغول فعالیت می‌شود.

اما ژو جانشین راننده ایتالیایی آنتونیو جیووینازی شده که فصل آینده بدون تیم مانده است. او از سال ۲۰۱۹ تاکنون رانندگی تیم فرمول ۱ آلفارومئو را بر عهده داشته است.

شایعات مربوط به حضور ژو در فرمول ۱ چند ماهی است که منتشر شده و گفته می‌شود حضور این راننده چینی در آلفارومئو مبلغ ۲۵ میلیون دلار را عاید این تیم کرده است. گمانه‌زنی‌ها درباره امضای قرارداد ژو و آلفارومئو زمانی به اوج رسید که یکی از نمایندگی‌های این خودروساز در شانگهای با نمایش تبلیغی به ژو از بابت حضور در این مسابقات تبریک گفت.

البته قرارداد موردبحث هنوز نهایی نشده و پیشنهاد تصاحب سائوبر به عنوان تیم سوئیسی که کارهای آلفارومئو در فرمول ۱ را انجام می‌دهد توسط آندرتی وجود دارد. اگر این توافق انجام شود تیم آمریکایی به دنبال حضور کولتون هرتا راننده ایندی کار در آلفارومئو خواهد بود. هرچند باید گفت هنوز چیزی نهایی نشده و احتمال فروش سائوبر به آندرتی هم خیلی بالا نیست.

مدیر تیم آلفارومئو ریسینگ با اشاره به امضای قرارداد با ژو گفته است:

خوشحالم که به گوان یو ژو بابت حضور در تیم آلفارومئو ریسینگ خوشامد می‌گویم. او یک راننده بسیار با استعداد بوده چراکه نتایجش در فرمول ۲ این موضوع را نشان می‌دهد. ما به دنبال کمک به ژو هستیم تا استعدادهای خود را بیش از پیش در فرمول ۱ شکوفا کند. ما به رانندگان فصل ۲۰۲۲ خود افتخار می‌کنیم و مطمئن هستیم ژو همکاری بسیار خوبی با والتری بوتاس خواهد داشت.

ژو که چندین بار در فرمول ۲ پیروز مسابقات بوده و هم‌اکنون رتبه دوم رانندگان را در فصل ۲۰۲۱ در اختیار دارد با انتشار بیانیه‌ای گفته است:

آرزوی من به واقعیت پیوسته است. من احساس می‌کنم برای روبرو شدن با چالش فرمول ۱ آماده هستم و این کار را به همراه استعداد کلاس جهانی و اثبات شده‌ای همچون والتری بوتاس انجام خواهم داد.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by FORMULA 1® (@f1)

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم وبسایت "پدال"، عشقِ ماشین و دیگر هیچ...

مطالب مشابه

‫۷ دیدگاه‌ها

  1. GT

    ۲۶ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (664 ديدگاه)

    خب دیگه به سلامتی، اینا فقط دستشون به فرمول یک نرسیده بود که اونم فتح کردند، چند هفته دیگه میبینی میخوان کل تیم های فرمول یک را هم بخرن برا خودشون باشه 🙃

    موافقم ۱۲
    مخالفم ۳
    1. ممد ژانگولر

      ۲۶ آبان ۱۴۰۰
      سوابق: (2026 ديدگاه)

      چین بعد از رسیدن به مقام اول اقتصاد جهانی حتما باید یک فکری به حال اسم و فامیلیشون و زبان ملیشون کنن

      به نظر من باید قید همشونو بزنن و زبان انگلیسی بطور کامل جایگزین زبان عجیب ولی واقعیشون کنند

      موافقم ۳
      مخالفم ۱۰
      1. AMG GT R

        ۲۶ آبان ۱۴۰۰
        سوابق: (707 ديدگاه)

        شما بزار اول در خواب اول بشه حالا بعدا یه فکری می کنن 😂😂😂

        موافقم ۵
        مخالفم ۴
  2. AMG GT R

    ۲۶ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (707 ديدگاه)

    آخر جدول بهش خوش بگذره کنار نیلکلاس لطیفی
    😂😂😂
    رانندگیش هم خوب باشه ماشینش ضعف های زیادی
    ۷۰ درصد قهرمانی فرمول یک به مهندس ها و استراتژی هست
    ۳۰ درصد به راننده هست مگر اینکه پیست آئرودینامیکی باشه
    که در طول مسابقات فرمول یک دو یه سه پیست هستن که آئرودینامیکی باشن
    شما همین ورشاپن یا همیلتون رو پشت ماشین ویلیامز بزار نهایتا ۸ یا ۹ بشن

    موافقم ۱۴
    مخالفم ۲
    1. M.K karimi

      ۲۶ آبان ۱۴۰۰
      سوابق: (419 ديدگاه)

      و از اونور امثال همین جیووینازی و لطیفی . شوماخر و گروژان و…. و بزار پشت مرسدس و ردبول و مک لارن واقعا میتونن بالاتر از رده ۱۰ چیز بهتری کسب کنن ؟!؟!؟
      بنظرم اینجور مقایسه کردن خیلی جالب نیست مثل اینه که بگی امثال مسی و رونالدو و … چون تو تیم های بزرگ بودن اینی که هستن شدن !

      موافقم ۱۱
      مخالفم ۱
      1. AMG GT R

        ۲۶ آبان ۱۴۰۰
        سوابق: (707 ديدگاه)

        فرمول یک بحثش با فوتبال جداست
        بودجه تیم
        مهندس ها
        تکنولوژی
        استراتژی
        روحیه فرد
        و…
        همه در قهرمانی مهم هستن
        من منکر خوب بودن همیلتون و ورشتاپن
        راننده باید خوب باشه تا از اون ۷۰ درصد استفاده کنه

        موافقم ۵
        مخالفم ۱
    2. ( Amirreza ) 🇩🇪 Mercedes Benz : Engineered to move the human spirit 🇩🇪

      ۲۶ آبان ۱۴۰۰
      سوابق: (2735 ديدگاه)

      اگه راننده های خوبی باشن حتی اگر رتبه خوبی بخاطر ماشیناشون نیارن ، کارشناسای بقیه تیم ها از آنالیزشون میفهمن ، مثل جورج راسل که بخاطر ماشینش رتبه نمی اورد ولی جذب مرسدس شد ، مطمئن باش اینا خودشونم راننده های خوبی نیستن که کسی جذبشون نمیکنه

      موافقم ۵
      مخالفم ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا