مسابقات

ابرخودروی آینده فراری در رقابت‌های WEC 2023 از فناوری خودروهای F1 استفاده خواهد کرد

«انتونلو کولتا»، مدیر پروژه LMH فراری در بخش «Attivita Sportive GT» این مجموعه، می‌گوید که نخستین برنامه مسابقاتی این شرکت برای ساخت یک خودرو پروتوتایپ پس از ۵۰ سال، از منابع تکنولوژیک و فناوری‌های داخلی این شرکت استفاده خواهد کرد. کوتلا در مصاحبه‌ای اختصاصی با مجموعه motorsport.tv گفت:

من فکر می‌کنم که فناوری ما در فراری یکی از مهم‌ترین دارایی‌های ما بوده و برای ما عادی است که از آن در سایر بخش‌های شرکت استفاده کنیم.

طبیعی است که پروژه LMH از تجربه رقابت‌های فرمول ۱ استفاده کند اما نه تنها از این رقابت‌ها، بلکه از تجربه ساخت خودروهای جاده‌ای بهره ببرد. درحقیقت ترکیبی از دانش‌های گوناگون است.

تکنیسن‌های ما ترکیبی از همه این‌ها هستند و ما امیدواریم تا خودروی بی‌نظیر و چالش‌برانگیز را توسعه دهیم.

فراری شرکتی فوق‌العاده با پیشینه فنی سرشار و غنی است و نقش ما همیشه به‌عنوان مبدعان این بخش بوده است. با توجه به قوانین جدید این مسابقات، گشتن برای دسترسی به منابع و اطلاعات برایمان حیاتی بود و نکته‌ای باید روی آن تاکید کنیم این است که LMH یک پروژه در بخشی از شرکت نیست، بلکه یک پروژه چندمیدانی محسوب می‌شود؛ چراکه فراری یک مجموعه واحد است.

اگر از تمام دانش خود در بخش‌های گوناگون استفاده نکینم، کار احمقانه‌ای کرده‌ایم.

خودروی LMDh فراری

پروژه LMH فراری که در اوایل سال گذشته میلادی و به‌عنوان قسمتی از بخش Attivita Sportive GT رونمایی شد، روی توسعه سوپرخودروی GT بعدی این شرکت، ۲۹۶ GT3 نیز تمرکز دارد که با شروع فصل بعدی این مسابقات وارد عرصه رقابت خواهد شد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

علی صفرپور

نویسنده و مترجم سایت پدال٬ کارشناس مهندسی مکانیک

مطالب مشابه

‫۱۱ دیدگاه‌ها

  1. Scuderia Ferrari

    ۱۹ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (3895 ديدگاه)

    آیا با ورود “فراری” دوره سلطنت تویوتا به پایان میرسه ؟؟
    رقابتی جذاب و تماشایی تو راهه ….

    موافقم 15
    مخالفم 1
    1. phonix

      ۱۹ تیر ۱۴۰۱
      سوابق: (1798 ديدگاه)

      بسیار عالی فقط متصفانه به دلیل تغییر پیشران اینده این مسابقات معلوم نیست
      شاید مجبور شیم بعدا مسابقات 24 ساعته جارو برقی هارو ببینیم و دیگه شاهد این سطح از مهندسی و صدای زیبای موتور ها نباشیم
      ضمنا از اینکه همراه با هواداری از تیم مورد علاقتون به بقیه هم احترام میزارید شخصا لذت بردم درود بر شما

      موافقم 15
      مخالفم 0
    2. بهنام

      ۱۹ تیر ۱۴۰۱
      سوابق: (984 ديدگاه)

      خوش برگشتی فراری
      رقابت اصلی از الان به بعد شروع میشه
      حالا تویوتا باید خودش رو نشون بده

      موافقم 12
      مخالفم 0
      1. Scuderia Ferrari

        ۱۹ تیر ۱۴۰۱
        سوابق: (3895 ديدگاه)

        بهنام عزیز
        در این مسابقات با توجه به محدودیت هایی که FIA برای کلاس هایپر کارها در نظر گرفته و مجاز به تغییرات آیرودینامیکی متعدد نیستن به نظرم تیمی موفق تره که بعد از دوام انجین ، آیرودینامیک بهتری داشته باشه
        وزن ، طول ، عرض و ارتفاع در چارچوب قوانین FIA هست و تیمی نمیتونه از این چارچوب خارج بشه و فقط دوام انجین ، آیرودینامیک کارآمد و استراتژی های مناسب و البته شانس نتایج رو رقم میزنه

        موافقم 9
        مخالفم 1
        1. بهنام

          ۱۹ تیر ۱۴۰۱
          سوابق: (984 ديدگاه)

          بله درسته
          خودرو ها خیلی نزدیک به هم هستن ولی یک سری تجربیات که از گذشته به دست اومده و علم و دانش هر تیم و برند که مختص خودشونه باعث یک سری تفاوت ها میشه که در عمل میبینیم یک خودرو میتونه مثل تویوتا از بقیه جدا بشه و موفق تر عمل کنه
          اسم فراری هم که کلا با موتور اسپورت درآمیخته است و نیاز به توضیح نداره
          بخاطر این میگم رقابت از الان برای تویوتا شروع شده

          موافقم 9
          مخالفم 2
        2. Iman99

          ۲۰ تیر ۱۴۰۱
          سوابق: (1864 ديدگاه)

          تو چند سال گذشته تویوتا خودش با خودش رقابت کرده مگر ماشین اول و دومش با هم رقابت کنن تا یکیشون از اون یکی جداشه و موفق تر عمل کنه
          بزار پادشاهان لمانز بیان و چند سالی بگذره دوباره تاح پادشاهی بصورت سزاوار رو سرشون میزارن
          چون تو رقابت برتری ارزش داره نه تنهایی
          مثلا آئودی آلمان که با موتور دیزلی قهرمان لمانز شد از صفر تا صد کارش با ارزش و برتره که با موتور دیزلی از بنزینی سریعتر باشی
          یا مثلا کادیلاک از امریکا قرار بیاد تو لماز شرکت کنه و می‌تونه برتری خودش رو ثابت کنه
          و در عمل دیدیم که این تیم های آلمانی و امریکایی از بقیه جداشدن و موفق تر عمل کردن و موفق هستن تو همه چیز هم برتری دارن

          موافقم 3
          مخالفم 0
  2. مازیار

    ۱۹ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (2479 ديدگاه)

    غیر مرتبط اما …
    جایی برخورد کردم که ردبول RB17 سال ۲۰۲۵ با ۱۲۵۰ اسب بخار میاد تا با گوردون موری T50 رقابت کنه !!!
    وقتی مقاله RB17 اینجا تو پدال منتشر شد با خودم گفتم اوه اوه این با ۹۰۰ کیلو وزن همه رو میزنه
    یا جمله خیلی اغراق آمیز بود یا T50 رو خیلی دستکم گرفتیم

    موافقم 5
    مخالفم 0
  3. JDM lover

    ۱۹ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (886 ديدگاه)

    چه رقابت داغی بشه 🔥

    موافقم 7
    مخالفم 0
  4. mos

    ۱۹ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (715 ديدگاه)

    بیشتر از همه منتظر فراری هستم هم بخاطر این که بعد از ۵۰ سال به لمانز برگشته و هم در بالاترین کلاس (LMH) حضور داره و جدی ترین رقیب حساب میشه.

    امروز هم مسابقه ۶ ساعته مونزا و اولین ریس پژو 9X8 هست با توجه به نتایج تمرین‌های دیروز عملکرد نزدیکی به GR010 داره هر چند که باید دید نتیجه خود ریس چی میشه.

    موافقم 5
    مخالفم 0
  5. مشتاقی

    ۱۹ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (166 ديدگاه)

    حالا اگه چین این ماشین رو ساخته بود همه مسخره اش میکردند
    حالا خودتون قضاوت کنید، این چی چیه فراری ساخته؟!

    موافقم 1
    مخالفم 8
    1. phonix

      ۱۹ تیر ۱۴۰۱
      سوابق: (1798 ديدگاه)

      شما احتمالا هیچ شناختی از ماهیت مسابقات موتور اسپرت ندارید
      چین همچین موتور و کیفیت قطعاتی داشته باشه من دستش هم میبوسم
      ماشینی که بتونه 24 ساعت با حداکثر قدرت حرکت کنه ساختنش کار هرکسی نیست

      موافقم 8
      مخالفم 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا