گرندپری ایمولای ایتالیا: یک دوی ردبول در روز بدشانسی فراری

یک‌شنبه 4 اردیبهشت 1401 - 15:36
مطالعه 6 دقیقه
Verstappen
حساسیت در مسابقات فرمول یک این فصل در حال افزایش است. گرندپری ایمولا یا امیلیا رومانیا می‌تواند رقابت فراری و ردبول را به اوج برساند.
تبلیغات
کپی لینک

تعیین خط

برای مسابقه سرعتی امروز، یک تعیین خط در روز جمعه برگزار شد. آتش گرفتن خودروی الکس آلبون در Q1 و خروج ساینز و برخورد به دیواره کارلوس ساینز در Q2 از حوادث مهم بودند. بارش باران باعث شد تا مگنوسن نیز در Q3 از پیست خارج شود و برای دومین بار پرچم قرمز نشان داده شود. اما این پایان اهتزاز پرچم قرمز نبود زیرا والتری بوتاس هم با خارج شدن از پیست دوباره زمان‌گیری را از جریان انداخت. خروج نوریس از پیست باز هم باعث پرچم قرمز شد. موضوعی که باعث شد تایم ورشتپن در صدر بدون مخاطره باقی بماند و سرانجام این راننده ردبول، تعیین خط برای مسابقه سرعتی یا اسپرینت امروز را کسب کند.

چارلز لکلرک در اسپرینت پشت سر ورشتاپن قرار می‌گیرد. جالب اینکه نوریس و مگنوسن در خط سوم و چهارم قرار می‌گیرند. وضعیت خودروهای مرسدس اما همچنان فاجعه‌بار است. راسل و همیلتون در خط یازده و سیزده مسابقه را شروع می‌کنند.

به نظر می‌رسد مسابقه سرعتی و مسابقه فردا هم با باران همراه شود و این یعنی حوادث زیادی می‌تواند در کمین رانندگان باشد.

پیش‌بینی شما برای مسابقه اسپرینت امروز چیست؟

کپی لینک

مسابقه سرعتی (اسپرینت)

استارت مسابقه سرعتی در روز شنبه با سبقت چارلز لکلرک از مکس ورشتاپن همراه بود. در همان دور اول گوانیو ژو از مسابقه خارج شد. در دورهای آخر، فشار مکس به چارلز بیشتر شد. تنها یک دور به پایان این رقابت مانده بود که ورشتاپن سرانجام از لکلرک سبقت گرفت و توانست پول پوزیشن مسابقه اصلی را به دست آورد.

سرجیو پرز و کارلوس ساینز هم توانستند از رتبه‌های هفت و ده خود را به رده‌های سوم و چهارم برای مسابقه امروز برسانند.

کپی لینک

گزارش مسابقه

استارت مسابقه در هوای بارانی و حضور پرشمار تماشاگران تیفوسی همراه با پیشتازی خودروهای ردبول بود. اما همان پیچ نخست، برخورد ریکاردو و ساینز باعث خروج راننده فراری از پیست و ورود به قسمت ماسه‌ای آن شد که در نتیجه فراری این راننده خود را در این مسابقه از دست داد. لکلرک که رتبه دوم خود را با چهارم عوض کرده بود تلاش زیادی برای عبور از نوریس کرد و سرانجام به رتبه سوم رسید.

تلاش‌های لکلرک برای عبور از راننده‌های ردبول بی سرانجام ماند. حتی پس از تعویض تایرها، فقط چند ثانیه او توانست جلوی پرز قرار گیرد. همیلتون در تمام طول مسابقه در پشت سر رقبایی چون استرول و گسلی قرار داشت و مرسدس او به هیچ عنوان توانایی عبور از رقبا را نداشت. در عوض عملکرد راسل و بوتاس هم در سایه و به تدریج مناسب بود.

در دورهای آخر لکلرک که قصد فشار آوردن به پرز را داشت ناگهان از پیست خارج و اسپین شد. موضوعی که باعث آسیب به باله جلوی خودروی او شد. این حادثه لکلرک را از سکو دور کرد. در عوض نوریس توانست از این فرصت طلایی برای کسب سکوی سوم استفاده کند.

مکس ورشتاپن یک پیروزی بی‌دردسر و آسان را کسب کرد و هم‌تیمی او سرجیو پرز هم سکوی دوم را به دست آورد. بعد از این یک-دوی ردبول، مک‌لارن با نوریس قرار گرفت. جورج راسل هم چهارم شد و بوتاس پنجمین راننده عبور کننده از خط پایان پیست ایمولا بود. ورشتاپن همچنین به عنوان راننده منتخب تماشاگران این مسابقه هم انتخاب شد.

ویدئوی مسابقه به محض آماده شدن به این مطلب افزوده می شود.

 

 

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.