فرمول یک F1

اعلام تقویم فصل 2026 مسابقات فرمول یک

فرمول یک با تقویم ۲۴ مسابقه‌ برای سال ۲۰۲۶، فصل جدیدی را با قوانین فنی نوین، خودروهای باریک‌تر و حضور تیم کادیلاک آغاز می‌کند. ملبورن در ۱۷ اسفند ۱۴۰۴ میزبان افتتاحیه این فصل است.

فرمول یک در سال ۲۰۲۶ وارد عصر جدیدی می‌شود. قوانین فنی جدید با هدف باریک‌تر کردن خودروها و بهبود رقابت در پیست معرفی شده‌اند. علاوه بر این، این ورزش با اضافه شدن تیم آمریکایی کادیلاک، دو خودرو به گرید اضافه خواهد کرد. فصل جدید در تاریخ ۸ مارس (۱۷ تا ۱۹ اسفند ۱۴۰۴) در ملبورن استرالیا آغاز می‌شود. این شهر به دلیل تقارن ماه رمضان جایگزین میزبان همیشگی افتتاحیه فصل یعنی بحرین، شده است. پس از ملبورن، کاروان فرمول یک به شانگهای چین می‌رود تا در ۱۵ مارس (۲۴ تا ۲۶ اسفند ۱۴۰۴) دور دوم را برگزار کند و سپس پس از یک هفته استراحت در ۲۹ مارس (۸ تا ۱۰ فروردین ۱۴۰۵) در سوزوکا ژاپن گرد هم می‌آیند. مسابقات بحرین و عربستان سعودی به ترتیب در ۱۲ و ۱۹ آوریل (۲۳ و ۳۰ فروردین ۱۴۰۵) برگزار می‌شوند و پس از یک هفته وقفه، اولین مسابقه از سه مسابقه آمریکایی در میامی در تاریخ ۳ می (۱۳ تا ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۵) آغاز می‌شود. کانادا که معمولاً در ماه ژوئن برگزار می‌شد، به ۲۴ می (۳ تا ۵ خرداد ۱۴۰۵) منتقل شده تا به پایداری بیشتر این ورزش کمک کند. بااین‌حال، این مسابقه با صدونهمین دوره ایندی ۵۰۰ هم‌زمان خواهد بود.

آغاز فصل اروپا با موناکو و حذف ایمولا

مرحله اروپایی مسابقات قهرمانی فرمول یک از ۷ ژوئن (۱۷ تا ۱۹ خرداد ۱۴۰۵) با گرند پری موناکو آغاز می‌شود و ایمولا از تقویم حذف شده است. در همین حال، بارسلونا که در خطر حذف از تقویم بود، در ۱۲ ژوئن (۲۲ تا ۲۴ خرداد ۱۴۰۵) میزبان یکی از دو مسابقه اسپانیا خواهد بود. این اولین بار از سال ۲۰۱۲ است که اسپانیا دو دور از مسابقات فرمول یک را میزبانی می‌کند. پس از اسپانیا، گرند پری اتریش در ۲۸ ژوئن (۷ تا ۹ تیر ۱۴۰۵)، گرند پری بریتانیا در سیلورستون در ۵ جولای (۱۴ تا ۱۶ تیر ۱۴۰۵) و گرند پری بلژیک در اسپا-فرانکورشان در ۱۹ جولای (۲۸ تا ۳۰ تیر ۱۴۰۵) برگزار می‌شوند. مجارستان در ۲۶ جولای (۴ تا ۶ مرداد ۱۴۰۵) نیم‌فصل اول را به پایان می‌رساند. نیمه دوم فصل از ۲۳ اوت (۱ تا ۳ شهریور ۱۴۰۵) با آخرین گرند پری هلند در زندفورت آغاز می‌شود و سپس کاروان به مونزا برای گرند پری ایتالیا در ۶ سپتامبر (۱۵ تا ۱۷ شهریور ۱۴۰۵) می‌رود. اولین مسابقه فرمول یک در مادرید، در پیست مادرینگ، در ۱۳ سپتامبر (۲۲ تا ۲۴ شهریور ۱۴۰۵) برگزار می‌شود، هرچند این پیست در زمان نگارش این متن هنوز در انتظار تأیید همولوگیشن فیا است. باکو در ۲۷ سپتامبر (۵ تا ۷ مهر ۱۴۰۵) مرحله اروپایی را به پایان می‌رساند.

سنگاپور آغازگر مسابقات خارج از اروپا

پس از یک هفته استراحت، فرمول یک به آسیا می‌رود تا گرند پری سنگاپور در ۱۱ اکتبر (۱۹ تا ۲۱ مهر ۱۴۰۵) برگزار شود. سپس یک سه‌گانه در قاره آمریکا آغاز می‌شود که با گرند پری ایالات‌متحده در پیست آستین در ۲۵ اکتبر (۳ تا ۵ آبان ۱۴۰۵) شروع می‌شود. پس‌ازآن، مکزیکوسیتی در ۱ نوامبر (۱۰ تا ۱۲ آبان ۱۴۰۵) و تنها دور آمریکای جنوبی، گرند پری سائوپائولو در پیست اینترلاگوس در ۸ نوامبر (۱۷ تا ۱۹ آبان ۱۴۰۵) برگزار می‌شوند. تیم‌ها سپس باید سه‌گانه سنگین پایان فصل را تحمل کنند که با گرند پری لاس‌وگاس در ۲۴ نوامبر (۳ تا ۵ آذر ۱۴۰۵) آغاز می‌شود. قطر میزبان دور ماقبل آخر در ۲۹ نوامبر (۸ تا ۱۰ آذر ۱۴۰۵) است و فصل در ۶ دسامبر (۱۵ تا ۱۷ آذر ۱۴۰۵) در یاس مارینا، ابوظبی به پایان می‌رسد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۶ رای
منبع
autoevolution

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۳ دیدگاه‌ها

  1. (Ali(chevynova

    ۲۱ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (7875 ديدگاه)

    حضور کادیلاک اعتبار داده به این مسابقه
    کادیلاک با ۱۲۳ سال عقبه و مخترع اولین موتور ۸ ،۱۲ و ۱۶ تونسته مثل گذشته استاندارد جهان بشه

    موافقم 6
    مخالفم 34
    1. javad-bmw

      ۲۲ خرداد ۱۴۰۴
      سوابق: (318 ديدگاه)

      واقعا کادیلاک به f1 اعتبار داده؟؟؟؟؟
      سواله برام واقعا ممنونم میشم دلیلشو بگی؟؟
      کَم گل شعر بگو دیگه ، اولین نفر هم کامنت میزاری اگر نخوایم هم میبینیمش.
      قطعا حضور کادیلاک رقابتو جذاب تر میکنه ، ولی این دلیل نمیشه حرف بی ربط بزنی.

      موافقم 12
      مخالفم 4
      1. LH44

        ۲۲ خرداد ۱۴۰۴
        سوابق: (210 ديدگاه)

        نه دوست عزیز، جذاب تر نمیکنه. باعث خنده میشه. بعضی ها دنبال سوراخ موش میگردن اون وقت. الان به قول شما گل شعر میگن ولی وقتی مسابقات شروع شد و اختلاف مهندسی اوتوموتیو اروپا رو با امریکا دیدن، از خجالت و نا امیدی بر میگردن همون جایی که بودن… در بهترین شرایط برای دو سه فصل همون جاها میمونن.

        موافقم 11
        مخالفم 5
        1. دانیال_Surrey،England

          ۲۲ خرداد ۱۴۰۴
          سوابق: (2915 ديدگاه)

          بر که نمیگردن،فوقش میگن اروپایی ها نزاشتن کادیلاک با 170 سال سابقه سکو بگیره و فیا در اختیار اوناس و…..
          چرت و پرت زیاد دارن بگن خلاصه.
          در کنار این هم اینقدر براشون آسون گرفتن با وضعیت سیستم موتوری که بتونن وارد بشن،هرچند باتری هم خودش چالش بزرگی هستش،حتی ممکنه ردبول فصل آینده با موتور خودش و فورد وارد نشه.

          موافقم 10
          مخالفم 4
        2. Amir Machine

          ۲۲ خرداد ۱۴۰۴
          سوابق: (1377 ديدگاه)

          آسون گرفتن که برای سوگولی اروپا، گروه فولکس‌واگن بود
          اینقدر رفتن و اومدن تا MGU H رو حذف کردن براشون تا آئودی قدم رنجه کنه وارد F1 بشه
          در مورد کادیلاک فعلاً لازم نکرده جلو جلو خوشحالی کنید که قعر نشین خواهد بود، کسی از تیمی که تازه وارد شده انتظار نداره با ردبول و مرسدس رقابت کنه
          پاور یونیت رو هم که فعلاً از فراری میگیرن تا بعد
          اگه کمی با F1 آشنایی داشته باشید باید بدونید که تو F1 مهندس‌ها هستن که حرف اولو میزنن نه اختلاف مهندسی اروپا و آمریکا و این قبیل چرت و پرت‌ها
          یادمون نرفته ردبول بدون هیچ سابقه خودروسازی و مهندسی اوتوموتیییییییو قبلاً کجا بود و بعداً به لطف آدرین نیوی و هایجک مهندس‌های مرسدس به کجا رسید
          تو همین چندتا مسابقه داریم اثر رفتن جاناتان ویتلی رو تو تصمیمات استراتژیک اشتباه ردبول میبینیم، حتی تاثیر رفتن نیوی هم داره خودشو نشون میده و F1 تا اینقدر به نبوغ مهندس‌ها وابستس
          حالا باز مثل کسایی که دو ریال از این ورزش سردر نمیارن از اختلاف مهندسی اروپا و آمریکا حرف بزنید

          موافقم 4
          مخالفم 9
        3. یانکی من هم فرزند کسی هستم

          ۲۲ خرداد ۱۴۰۴
          سوابق: (610 ديدگاه)

          این چه حرفیه که میزنید.میبینیم که کادیلاک تو استقامت اومد و خیلی خوب عمل کرده تا اینجا چندتا سکو گرفته تو رقابتهای استقامت و با صدای گوش نوازش مسابقات رو جذابتر کرده در شرایطی که فراری وی۶ توربو شده پورشه موتور توربو داره کدیلاک با وی۸ قلدر حجیم اومده ظاهرش هم که بی نظیر.حالا تو فرمول ۱ هم میاد و میبینید که میدرخشه فرمول۱ پوله و پشتیبانی که جنرال موتورز داره در ضمن شوی در کنار هوندا تنها تامین کنندگان موتور در ایندی هستند که از لحاظ فنی موتور بسیار با فرمول۱ شبیه هستند بزودی مشخص میشه دیگه

          موافقم 3
          مخالفم 12
        4. LH44

          ۲۲ خرداد ۱۴۰۴
          سوابق: (210 ديدگاه)

          Amir Machine@
          وقتی با سواد صفر بیاید تفت بدید همین میشه.
          حتی نمیدونید نیوی چه رشته ای رو خونده. اتفاقن خود نیوی مثالی هست که اون حرف اختلاف مهندسی اروپا رو تایید میکنه. البته داستان استون مارتین رفتنش. هرچند بعیده بدونید…
          گودرز رو هم به شقایق ربط میدید که ناشی از عدم ذره ای سواد هست.

          موافقم 4
          مخالفم 1
        5. LH44

          ۲۲ خرداد ۱۴۰۴
          سوابق: (210 ديدگاه)

          @یانکی من هم فرزند کسی هستم
          تکنولوژی فرمول یک خیلی بلاتر از چیزی هست که فکرش رو میکنید. به هیچ عنوان با مسابقات استقامت قابل مقایسه نیست. به منابع مالی هم نیست. از مرسدس که پولدار تر نیست. بواسطه قانون محدودیت بودجه، تیم ها نمیتونن نامحدود پول خرج کنن. تیم هایی که سابقه بیشتری در اف وان داشته باشن و به دنبال اون زیرساخت های اماده و بهتری مثل تونل باد داشته باشن، همیشه دست بالاتر رو دارن.

        6. Amir Machine

          ۲۲ خرداد ۱۴۰۴
          سوابق: (1377 ديدگاه)

          آهان الان نیوی شد نشان اختلاف مهندسی اروپا و آمریکا؟!
          برو برادر من شعر نباف اینقدر
          الان یه تیم آمریکایی بیاد نیوی رو بگیره، کلی هم سرمایه‌گذاری کنه برای توسعه تونل باد مثل آستون مارتین و بعد از چند سال مثل ردبول با پاور یونیت ژاپنی همه رو رنده کنه میشه نماد مهندسی آمریکا؟!
          الان مثلاً ردبول نماد برتری مهندسی اتریش نسبت به باقی کشورای اروپاییه یا فقط اسمش اتریشیه؟!
          یا فراری نماد عقب موندگی مهندسی ایتالیاس که 18 ساله قهرمان نشده؟!!
          مکلارن که دو فصل قبل تیم آخر گرید بود اون موقع نماد ضعف مهندسی بریتانیا بود و الان که شانس اول قهرمانی جهانه نماد برتری مهندسی بریتانیا شده؟ ظرف دو سال مهندسی اوتوموتیو بریتانیا اینقدر پیشرفت کرد که از قعر اومد به صدر؟
          یه حرفایی آدم تو این سایت میشنوه که مرغ پخته تو قابلمه خندش میگیره بخدا

          موافقم 1
          مخالفم 2
    2. نه به تفادس

      ۲۲ خرداد ۱۴۰۴
      سوابق: (339 ديدگاه)

      چه اتماد بنفسی هم دارن کادیلاک تا دیدیم بد هندلینگ ترین ها رو میزد و اعتبار f1 به مرسدسه که برای اطلاع قدیمی تره و کادیلاک در برابر مکلارن و ردبول عددی نیست

      موافقم 5
      مخالفم 4
      1. رضا

        ۲۲ خرداد ۱۴۰۴
        سوابق: (110 ديدگاه)

        اعتبار فرمول یک فراری و مک لارن هستن هم پرافتخارترین و هم با سابقه ترین با حضور مستمر

        موافقم 3
        مخالفم 3
  2. آرش ملاپور

    ۲۱ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (41 ديدگاه)

    حضور کادیلاک خیلی جالبه این نشان تمرکز جنرال موتورز بر رشد برق آسا در همه زمینه ها داره ده سال دیگه باید جنرال موتورز رو دید

    موافقم 5
    مخالفم 14
  3. یانکی من هم فرزند کسی هستم

    ۲۲ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (610 ديدگاه)

    فرمول ۱ برای جذابتر شدن باید برندهای قدیمی و محبوب رو داشته باشه.چه شود کنار کادیلاک فورد هم برگرده اونطرف بیمر بیاد لامبو از طرفی هم هوندا تیم بده.ولی کادیلاک حتمن قشنگ میشه

    موافقم 4
    مخالفم 10

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا