گزارش لمان 24 ساعته تا ساعت پانزدهم؛ جدال تویوتا و فراری
در اتفاقی کمسابقه، پس از 15 ساعت رانندگی تنها 12 ثانیه فاصله زمانی بین خودروهای اول و دوم وجود دارد. با حساسیت باورنکردنی، راننده ایتالیایی رقیب ژاپنی را دنبال میکند.
طلوع خورشید در پیست لمان، صدرنشینی تویوتا را نشان میدهد اما فراری با اختلافی اندک، شانس قهرمانی را حفظ کرده است. هماکنون، ریو هراکاوا ژاپنی جلودار محسوب میشود و الساندرو پیر گایدی، پشت سر او رانندگی میکند.
دو ساعت قبلتر ، براندون هارتلی راننده استرالیایی تویوتا توانست بهترین زمان مسابقه را ثبت کند و با شماره 8، فاصلهاش با نزدیکترین خودروی فراری را به 17 ثانیه برساند. چند ساعت پیشتر، آنتونیو جیووناتزی با شماره 51 فراری، جایگاه اول را در اختیار داشت.
قبل از آنکه رانندهها تعویض شوند، آنتونیو جیووناتزی توانسته بود فاصله با براندون هارتلی را به 3/5 ثانیه برساند اما زمان پیت استاپ فرا رسید و دیگر رانندهی فراری، الساندرو پیر گایدی از خودروی تویوتا با رانندگی هراکاوا 40 ثانیه عقب افتاد. البته تعویض لاستیک انجام شده برای تویوتا در زمان جانشینی رانندهها نیز، تاثیر زیادی بر عملکرد خودروی شماره 8 داشت.
هماکنون در جایگاه سوم، کادیلاک شماره 2 با رانندگی ارل بمبر دیده میشود که 2 دقیقه و 30 ثانیه از تویوتا شماره 8 عقب است. ردهی چهارم به خودروی پورشه شماره 6 تعلق دارد. فعلا مقام پنجم و ششم، در اخیتار رانندگان کادیلاک شماره 3 و پژو شماره 93 است. خودروهای متعلق به تیمهای گلیکنهاس، پورشه، فراری و پژو، ردههای هفتم تا دهم را کسب کردهاند.
در کلاس جذاب GTE Am که مدلهای نزدیک به سوپراسپرتهای جادهای را میزبانی میکند؛ راننده ژاپنی فراری 488 از تیم کسل ریسینگ جلودار است. نزدیکترین رقبای او، خودروهای پورشه 911، استون مارتین ونتیج و فراری 488 هستند. شورلت کامارو نسکار با رانندگی جنسن باتن که در کلاس GTE Am حضور دارد؛ فعلا جایگاه بیست و هشتم را به دست آورده است.