در نیمه مسابقه ۲۴ ساعته لمان ۲۰۲۵، پورشه ۹۶۳ شماره ۶ از جایگاه ۲۱ به صدر رسید درحالیکه تویوتا و فراری با فاصلهای نزدیک در تعقیب هستند.
نود و سومین دوره مسابقه ۲۴ ساعته لمان به نیمه خود رسیده و تا این لحظه، انتظارات از این رقابت نفسگیر برآورده شده است. برخلاف پیشبینیها، این پورشه است که با مدل ۹۶۳ شماره ۶ تیم پنسکه موتوراسپرت که از جایگاه ۲۱ شروع کرده بود، در صدر جدول قرار دارد. در جایگاه دوم، تویوتا شماره ۸ با رانندگی رائو هیراکاوا، راننده ذخیره تیم هاس، قرار دارد و فراری شماره ۸۳ تیم AF Corse با رانندگی ییفئی یه که برای مدتی در صدر بود، اکنون در جایگاه سوم است. در دسته LMP2، تیم VDS Panis Racing پیشتاز است، درحالیکه در دسته LMGT3، پورشه منثی در رقابتی پرچالش صدرنشین است.
کلاس هایپرکار
ژولین اندلاور، راننده پورشه شماره ۵ پنسکه که از جایگاه سوم شروع کرده بود، با سبقت از هر دو خودروی کادیلاک تیم جوتا، در دورهای ابتدایی پیشتاز شد. هموطن او، کوین استره، نیز حرکت چشمگیری داشت و از جایگاه ۲۱ به هشتم رسید. وقتی دورهای ابتدایی تمام شد و مسابقه روی ریتم افتاد، فراری چالش خود را آغاز کرد و آنتونیو فوکو با فراری شماره ۵۰ با سبقت از متیو ژامینه در پورشه شماره ۵ پنسکه، صدر را تصاحب کرد. بااینحال، پیت استاپهای ناشی از اولین خودروی ایمنی مسابقه، پورشه را دوباره به صدر بازگرداند. در نیمه مسابقه (۱۲ ساعت)، پورشه شماره ۶ پنسکه با رانندگی لورنس ونتور که به دلیل نقض وزن از مرحله هایپرپول حذف شده و از جایگاه ۲۱ شروع کرده بود، در صدر قرار گرفت. تویوتا نیز در موقعیت قدرتمندی است؛ خودروی شماره ۸ هیراکاوا در جایگاه دوم و فراری شماره ۸۳ تیم AF Corse با رانندگی ییفئی یه در جایگاه سوم قرار دارند.
پاسکال ورلاین، قهرمان فرمول E، با پورشه شماره ۴ پنسکه در رده چهارم و رافائل مارچیلو، راننده سوئیسی، با بامو در رده پنجم قرار دارند. الساندرو پیر گوئیدی با فراری شماره ۵۰ کارخانهای در رده ششم، پیش از میگل مولینا با فراری شماره ۵۱ و کادیلاک شماره ۱۲ تیم جوتا با رانندگی الکس لین که از پل پوزیشن شروع کرده بود، قرار دارد. تیمهای فرانسوی مسابقهٔ چندان خوبی نداشتند. پژو شماره ۹۳ پس از برخورد پل دی رستا با دیوار در پیچهای پورشه، مجبور به توقف زودهنگام برای تعمیر شد. هر دو خودروی آلپین به دلیل تخلفت در پیت لین جریمه شدند و زمان زیادی از دست دادند. اوضاع پس از شش ساعت بدتر شد؛ زمانی که پژو شماره ۹۴ با رانندگی لوییک دووال در پیچ موسان با آلپین شماره ۳۵ با رانندگی پل-لوپ شاتن برخورد کرد و هر دو زمان ارزشمندی را از دست دادند. مسابقه کادیلاک شماره ۱۰۱ تیم وین تیلور ریسینگ نیز به دلیل نقص موتور درست پس از شروع مجدد به پایان رسید.
کلاس LMP2
در دسته LMP2، اورکای شماره ۴۸ تیم VDS Panis Racing با رانندگی اولیور گری پیشتاز است؛ اما این راننده بریتانیایی با فاصلهٔ اندکی توسط اورکای شماره ۴۳ اینتر یوروپل با رانندگی تام دیلمان و اورکای شماره ۹ آیرون لینکس-پروتون با رانندگی رشاد دو ژروس تعقیب میشود. پشت این سه تیم پیشرو، دو خودروی تیم IDEC Sport قرار دارند که شماره ۱۸ از شماره ۲۸ پیشی گرفته است.
کلاس GT3
در دسته GT3، پورشه شماره ۹۲ منثی با رانندگی ریکاردو پرا پیشتاز است و پسازآن، شورلت کوروت شماره ۸۱ تیم TF Sport با رانندگی روی آندراده، راننده آنگولایی، قرار دارد. در رده سوم، لکسوس RC F شماره ۷۸ تیم آکودیس ASP با رانندگی فین گرسیتز و پسازآن، فراری ۲۹۶ GT3 شماره ۲۱ تیم ویستا AF Corse با رانندگی سایمون من قرار دارند. بامو M4 GT3 Evo شماره ۴۶ تیم WRT که والنتینو روسی با کلوین ون در لینده و احمد الحارثی شریک بود تا ساعت سیزدهم در کورس رقابت برای کسب مقام بود اما ون در لینده در پیچهای پورشه در شنها گیر کرد و نیاز به کمک جرثقیل داشت. اگرچه این راننده آفریقای جنوبی خودرو را به پیت بازگرداند اما بهسرعت برای خروج از مسابقه به گاراژ برگشت.
دیگر خودروی این تیم یعنی بامو M4 GT3 Evo شماره ۳۱، نیز پس از برخورد با یک خرگوش مجبور به توقف برای تعمیر شد. فورد موستانگ شماره ۸۸ تیم پروتون کامپتیشن نیز با رانندگی جیامارکو لوراتو در نزدیکی ترتر روژ یک لاستیک را از دست داد. این راننده ایتالیایی سپس به موانع برخورد کرد و اولین خودرویی شد که از مسابقه کنارهگیری کرد. مرسدس SLS شماره ۶۰ تیم آیرون لینکس نیز به دلیل مشکل دینام از مسابقه خارج شد. مکلارن شماره ۹۵ تیم یونایتد اتواسپرتس هم سومین خروجی این دسته بود.
K
۲۵ خرداد ۱۴۰۴ای جان پورشه اوله
بهترین خبر این چند روز سخت
رضا
۲۵ خرداد ۱۴۰۴🥳
کادیلاک کجا موند پس؟ چند دور عقبه؟
Cadillac-V
۲۵ خرداد ۱۴۰۴دلت میخواد بحث کنی؟؟؟
جَو سایت رو متشنج نکنید
از پدال خواهش دارم به اینجوری افراد رسیدگی کنه وگرنه کاری برا ما ندارع جواب این آدما رو بدیم
رضا
۲۵ خرداد ۱۴۰۴نه برادر من در سایتی که ۸۰ درصد طرفدار خودرو های اروپایی هستن اونم از نوع فروتن و انتقاد پذیر چه بحثی…
خوبه باز تا همین چند مقاله قبل داشتی حسابی تعصب کادیلاک رو به رخ ما میکشیدی آخرشم برچسبشو به ما میزدی 😁 فضای سایت از زمانی متشنج شد که آقای علی نوا تصمیم گرفت بجای کپی پیست کردن مطالب ویکی پدیا از کلمات ماشاءالله و مرحبا استفاده کنه باقی عزیزان که بماند، انشاالله همه عاقبت به خیر شوند.
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۲۵ خرداد ۱۴۰۴حیف از مرسدس که ظاهرا هیچ امیدی به موفقیت در کلاس GT3 نداره
کلاس هایپرکار هم طبق پیش بینی، رقابت پورشه و فراری و تویوتا
به نظرم شانس پورشه برای قهرمانی در 2 کلاس هایپرکار و GT3 ببشتر از بقیه است
Ahmad
۲۵ خرداد ۱۴۰۴فراری و تویوتا همیشه تو لمان بهترین بودن
Soleyman11
۲۵ خرداد ۱۴۰۴اشتباه گفتی البته فراری درسته چون درستش اینه که بهترین فراری و پورشه و کلا آلمانی ها از اروپا بهترین هستن بخصوص هایپرکار ها آمریکایی ها هم مثل شورلت و فورد کنار مرسدس بنز و پورشه بهترین هستن۱۱ همین الان فراری با فاصله زیادی کلاس هایپرکار ها جلو هست
Soleyman11
۲۵ خرداد ۱۴۰۴اشتباه گفتی چون اصلا تویوتا که اصلا از سال ۲۰۱۷ اومد تو این مسابقات و اون موقه هم که اومد فقط با همتیمی ها ی خودش مسابقه میدادند درنتیجه همون برد هاش هم فیک و بی ارزش ان و اصلا ارزشی ندارن
چون اون سال ها پورشه و فراری و هرکدوم از این شرکت کنندگان از این مسابقات رفته بودن حتی تو فورمول ۱ هم اصلا تویوتا نتیجه خاصی نگرفت و شکست خورد تویوتا شکست خورد و از اون زمان هم دیگه جرأت ورد به فرمول ۱ رو پیدا نکرد الان تو همین مسابقات مونده چون از زمانی که برگشتن اسطوره هایی مثل فراری و پورشه و مرسدس بنز و جنرال موتورز فورد و… بازم دارن قهرمانی ها رو درو میکنند مثل همیشه بهترین بودن خودشون رو به منصه ظهور میرسونند و نشون میدن کت تن کیه تن ایناست و همیشه بهترین و
اول و ۱ هرچیز اروپا و آمریکا هستن بهترین و اول و ۱ هرچیز هستن البته فراری درسته چون درستش اینه که بهترین فراری و پورشه و کلا آلمانی ها از اروپا بهترین هستن بخصوص هایپرکار ها آمریکایی ها هم مثل شورلت و فورد کنار مرسدس بنز و پورشه بهترین هستن۱۱ همین الان فراری با فاصله زیادی کلاس هایپرکار ها جلو هست کلاس GT هم پورشه و شورلت بهترین و اول و ۱ خدایی هستن مثل عرویز
اشتباه گفتی چون اصلا تویوتا که اصلا از سال ۲۰۱۷ اومد تو این مسابقات و اون موقه هم که اومد فقط با همتیمی ها ی خودش مسابقه میدادند درنتیجه همون برد هاش هم فیک و بی ارزش ان و اصلا ارزشی ندارن
چون اون سال ها پورشه و فراری و هرکدوم از این شرکت کنندگان از این مسابقات رفته بودن حتی تو فورمول ۱ هم اصلا تویوتا نتیجه خاصی نگرفت و شکست خورد تویوتا شکست خورد و از اون زمان هم دیگه جرأت ورد به فرمول ۱ رو پیدا نکرد الان تو همین مسابقات مونده چون از زمانی که برگشتن اسطوره هایی مثل فراری و پورشه و مرسدس بنز و جنرال موتورز فورد و… بازم دارن قهرمانی ها رو درو میکنند مثل همیشه بهترین بودن خودشون رو به منصه ظهور میرسونند و نشون میدن کت تن کیه تن ایناست و همیشه بهترین و
اول و ۱ هرچیز اروپا و آمریکا هستن بهترین و اول و ۱ هرچیز هستن البته فراری درسته چون درستش اینه که بهترین فراری و پورشه و کلا آلمانی ها از اروپا بهترین هستن بخصوص هایپرکار ها آمریکایی ها هم مثل شورلت و فورد کنار مرسدس بنز و پورشه بهترین هستن۱۱ همین الان فراری با فاصله زیادی کلاس هایپرکار ها جلو هست کلاس GT هم پورشه و شورلت بهترین و اول و ۱ خدایی هستن مثل هرچیز با همین منشأ ها همین الان فراری با فاصله زیادی کلاس هایپرکار ها جلو هست کلاس GT هم پورشه و شورلت بهترین و اول و ۱ خدایی هستن
barsia
۲۵ خرداد ۱۴۰۴الان سه تا فراری اولن بعدشم پورشه شماره 6 هست. تویوتا و کادیلاک ایناهم تو رتبه های بعد هستند
m
۲۵ خرداد ۱۴۰۴آخرین بار که چک کردم فراری ها اول تا سوم بودن
mehran911
۲۵ خرداد ۱۴۰۴مرسی بابت پست خیلی داستانه امسال بمونه بعد از اتمام مسابقه فرصت شد میام حرف میزنم ….
استراتژی های اشتباه پورشه کار دستش داد و دوتا ماشینهای شماره ۴ و۵ از رده خارج شدن به نوعی …
امسال فراری طبیعتا همونطور که پیشبینی میشد قهرمانه… بخصوص در این شرایط که هر سه خودرو در فاصله نزدیکی به هم قرار دارن و با استراتژی مدیریت دقیق پیتاستاپ ها احتمالا ۱ و ۲ و ۳ کلاس هایپرکار با فراری باشه باقی از چهارم دسته بندی بشن… احتمال اینکه پورشه پودیوم بگیره صفر نیست باید دید چجوری مدیریت میکنه الان راننده ماشین شماره ۶ کوین استره است بهترین راننده پورشه است به نوعی ( همونی که در ابتدا در عرض فقط ۵۰ دقیقه پورشه رو از جایگاه ۲۱ ام به ۴ ام رسوند ) اما الان ساعتهای پایانی مسابقهاست و تیم ها چند ساعتی هست که همهی کارتهای خودشون رو بازی کردن… و میکنن خلاصه داستانیه امسال
.
اوضاع پورشه تو GT هم در مجموع بد نیست و میشه گفت خوبه …. نقص فنی پیش نیاد این ساعات پایانی و اینکه بتونن خوب مدیریت کنن قهرمانه
R@min
۲۵ خرداد ۱۴۰۴به احتمال خیلی زیاد سه تا ماشین فراری سکوها رو می گیرن. امسال فیا به فراری حال داد و پورشه و کادیلاک و… درگیر bop بودن و تویوتا هم به طور کامل نابود کردن که اصلا شانسش صفر باشه.
این قوانین مزخرف تا ۲۰۳۲ با پرجا هست و قراره مثل آش نذری سال ب سال بین شرکت کننده ها تقسیم بشه.
(Mercedes Benz:the best or nothing)
۲۵ خرداد ۱۴۰۴سلام به دوستان محترم سایت پدال
من میخواستم خودروهایی که دوست دارم رو تو هر کلاس خودرویی بهتون بگم
تو کم استهلاکترینها و استانداردترینها سری ۵ و e کلاس و آکورد و کمری و ماکسیما
تو سوپر اسپرتها خودروهای فراری و لامبورگینی و پاگانی و کوروت جنرال موتورز
تو اسپرت کوپه بی ام و سری ۴ و پورشه ۹۱۱ و پورشه ۷۱۸ و مرسدس cle و موستانگ و چلنجر و چارجر و بنتلی کانتیننتال
تو ون تویوتا و مرسدس
تو خودروهای لوکس و لاکچری بی ام و سری ۷ و مرسدس s کلاس و میباخ و پورشه پانامرا بنتلی فلایینگ اسپور اسپید و خودروهای رولز رویس
تو هاچ بکها گلف و کرولا و یاریس و بیامو سری ۱ و آئودی rs3 و سیویک
تو سدانهای اسپرت بیامو سری ۳ مرسدس c کلاس
تو سوپر سدان ها بی ام و m5 و مرسدس gt 4 door و e63 و پورشه پانامرا و آئودی rs7
شاسی بلند برای آفرود خشن رانگلر و برانکو و جی کلاس و پاترول و لندکروزر
شاسی بلند برای آفرود خوب و متوسط بی ام و x3 و x5 و مرسدس glc و gle و آئودی q8 و پورشه کاین و ماکان و بنتلی بنتایگا
شاسی بلند لوکس و لاکچری بنتلی بنتایگا و رولز رویس کالینان و مرسدس جی کلاس
تو هایپر کارها خودروهای بوگاتی و کنیگزگ
خودروهای فوق پرفورمنس بی ام و m5 و مرسدس e63 و پورشه پانامرا torbo s e hybrid و مرسدسgt 63 s e performance و بنتلی کانتیننتال
خودروهای فوق پرفورمنس کراس اوور و شاسی عبارتند از بی ام و x6 و x5 و مرسدس gle و g کلاس و آئودی rsq8 و پورشه کاین و فراری پروسانگوئه و لامبورگینی اوروس و بنتلی بنتایگا
تو پیکاپها آمریکاییها و ژاپنیها
خودروهایی که تو هر کلاس دوست داشتم رو گفتم و کاملاً نظر شخصی بود دوست دارم نظر شما دوستان رو هم بدونم
snoopsagg
۲۵ خرداد ۱۴۰۴در واقع تمام گزینه های هر کلاس رو گفتی
(Mercedes Benz:the best or nothing)
۲۵ خرداد ۱۴۰۴نه عزیزم هر کلاس خودرویی هزاران هزار خودرو داره من فقط چند تا رو که خیلی دوست داشتم تو هر کلاس خودرویی نام بردم
تازه تمام کلاسهای خودرویی رو هم نگفتم
اگه دقت کنی بعضی هاش رو هم تکراری گفتم و منظورم این بود که تو چند تا کلاس خودرویی خفن هستن
Taha Ayoobi
۲۵ خرداد ۱۴۰۴قشنگ بود
Cadillac-V
۲۵ خرداد ۱۴۰۴خوبه فقط تو سگمنت سوپرسدان بهترینشون رو درحال حاضر در سال ۲۰۲۵ نگفتی
کادیلاک CT5-V Blackwing
همچنین بهترین شاسی بلند لوکس رو هم نگفتی
کادیلاک اسکالید V و لینکلن نویگیتور
این نظر من نیست، نظر کسانیکه که بررسی کرده اند:
https://www.pedal.ir/cadillac/audi-rs7-vs-bmw-m5-cadillac-ct5-v-blackwing-comparison-test/
https://www.pedal.ir/lincoln/%D8%A7%D8%B3%DA%A9%D8%A7%D9%84%DB%8C%D8%AF-%D9%86%D9%88%DB%8C%DA%AF%DB%8C%D8%AA%D9%88%D8%B1-%D9%85%D8%B1%D8%B3%D8%AF%D8%B3-gls-%D8%A8%E2%80%8C%D8%A7%D9%85%E2%80%8C%D9%88-x7/
رضا
۲۵ خرداد ۱۴۰۴حتما علاقه نداشته که نگفته