گزارش گرندپری فرمول یک موناکو ۲۰۲۳

یک‌شنبه 7 خرداد 1402 - 23:56
مطالعه 5 دقیقه
CE1400C7-6B45-4BD6-945E-F97C2738A387
گرندپری موناکو همیشه به دلیل اینکه یکی از با پرستیژترین گرندپری های فرمول یک است، از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. اگر بخواهیم لوکس‌ترین مسابقات...
تبلیغات

گرندپری موناکو همیشه به دلیل اینکه یکی از با پرستیژترین گرندپری های فرمول یک است، از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. اگر بخواهیم لوکس‌ترین مسابقات ورزشی را نام ببریم، گرندپری موناکو یکی از اولین مسابقاتی است که باید به آن اشاره کنیم. موناکو اولین بار در سال 1929 میزبان یک مسابقه اتومبیل‌رانی بود و تا قبل از شروع جنگ جهانی دوم، محل مسابقه‌های مختلفی بود. با پایان جنگ جهانی دوم و شروع مسابقات فرمول یک، موناکو نیز به پای ثابت این مسابقات تبدیل شد و از همان ابتدا جایگاه ویژه‌ای در تقویم فرمول یک پیدا کرد. در ادامه به بررسی گرندپری فرمول یک موناکو ۲۰۲۳ می‌پردازیم.

در استارت مسابقه آلونسو استارت بهتری میزند ولی پشت ورستپن می‌ماند. در دور آغازی هالکنبرگ ۴ رده به دست می‌آورد ولی به دلیل برخورد و پنچر شدن به پیت می‌آید. پرز نیز به پیت می‌آید و با تایرهای هارد به پیست بار می‌گردد ظاهراً این اولین و آخرین پیت‌استاپ پرز خواهد بود. تا دور سوم ورستپن در رده‌ی اول فاصله‌ی یک و نیم ثانیه‌ای با آلونسو در رده‌ی دوم ایجاد کرده است.

دور ۱۱ کارلوس ساینز درحالی‌که در رده‌ی چهارم قرار دارد اعلام می‌کند که باله‌ی جلوی خودروی وی شکسته است و باید به پیت بیاید ولی تیم به وی اعلام می‌کند که در پیست بماند. آلونسو نیز اعلام می‌کند که ممکن است خودروی وی پنچر در چرخ جلو پنچر باشد ولی تیم اعلام می‌کند که همه چیز خوب است.

دور ۱۹ کوین مگنوسن به زیبایی سارجن سبقت می‌گیرد و به رده‌ی ۱۵ می‌رسد. پرز نیز در حال تلاش برای سبقت گرفتن از سارجن است و سبقت خود را کامل می‌کند و به دره‌ی ۱۶ می‌رسد. دور بعدی هالکنبرگ هم از سرجن سبقت می‌گیرد

دور ۲۲ و لکلرک در رده‌ی ششم به همیلتون رسیده است. دور بعدی استرول در رده‌ی ۱۵ به مگنوسن بسیار نزدیک شده است اما نمی‌تواند از وی سبقت بگیرد.

دور ۳۰ در رادیو به رانندگان اعلام می‌کنند که احتمال بارش باران تا پایان مسابقه وجود دارد.

دور ۳۲ مرسدس همیلتون را به پیت می‌خواند و این راننده در رده‌ی هشتم پشت هم‌تیمی خود به پیست بازمی‌گردد. اوکون نیز که در رده‌ی سوم قرار داشت به پیت می‌رود پیت‌استاپ وی طولانی می‌شود و ۴/۲ ثانیه طول می‌کشد و درنهایت در رده‌ی هفتم به پیست بازمی‌گردد. ساینز نیز بالاخره به پیت می‌آید اما باله‌ی جلوی خودروی وی عوض نمی‌شود و درنهایت در رده‌ی هفتم پشت اکون به رقابت بازمی‌گردد. پرز باز هم به پیت می‌آید و ظاهراً ردبول استراتژی خود را برای این راننده‌ی مکزیکی تغییر داده است.

دور ۴۵ لکلرک نیز به پیت می‌آید و در رده‌ی ۸ و پشت همیلتون به پیست بازمی‌گردد.

دور ۵۳ باران شروع می‌شود و رانندگان برای تعویض تایرها به نوع اینترمدیت به پیت می‌روند. باران شدت گرفته است و آلونسو به پیت می‌آید و با تایرهای مدیوم به پیست بازمی‌گردد ظاهراً مکانیک‌های استون مارتین اشتباه کرده‌اند! و در رده‌ی دوم به پیست بازمی‌گردد. ساینز دچار مشکل می‌شود و با دیواره‌ی پیست برخورد می‌کند ولی آسیبی نمی‌بیند اما رده‌ی خود را به هم‌تیمی خود می‌دهد. ظاهراً رانندگی با لاستیک‌های خشک برای رانندگانی که هنوز تایر خود را تعویض نکرده‌اند بسیار سخت شده است. آلونسو باز هم به پیت می‌آید برای تایرهای اینترمدیت به مسابقه ادامه می‌دهد.

ظاهراً این باران و پیت‌استاپ ها به نفع مرسدس‌ها عمل کرد و رانندگان این تیم همیلتون و راسل به ترتیب چهارم و پنجم هستند.

دور ۵۸ مگنوسن به دیواره‌ی پیست برخورد می‌کند و به پیت می‌آید تا باله‌ی جلوی خود را عوض کند.

راسل از مسیر مسابقه خارج می‌شود و وقتی می‌خواهد به مسیر مسابقه باز گردد با پرز برخورد می‌کند و به دلیل ورود ناامن به پیست ۵ ثانیه پنالتی می‌گیرد.

دور ۶۲ در رادیو به ساینز اعلام می‌شود که باران تا دو یا سه دقیقه‌ی دیگر متوقف می‌شود. استرول از مسابقه خارج می‌شود.

در پایان مسابقه مکس ورستپن با برد در گرندپری موناکو 2023 به بیشترین برد یک راننده در تاریخ تیم ردبول رسید. فرناندو آلونسو نیز با توجه به اشتباه تیم در انتخاب لاستیک به نتیجه‌ای بهتر از دومی دست پیدا نمی‌کند. اکون نیز آخرین پله‌ی سکو را از آن خود کرد و سوم شد.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.