رنو

بررسی رنو کلیو ۲۲۰ تروفی ۲۰۱۶

رنو سرانجام با عرضه‌ی سنیک جدید در انگلستان تمامی مدل‌های خود را نونوار کرد. همه‌ی مدل‌ها از کپچر گرفته تا کجار هم‌اکنون دارای ظاهر قابل‌شناسایی بوده و در آن‌ها شاهد لوگوی الماس مسلط بر نمای جلو هستیم همچنین تکنولوژی‌های برجسته‌ای در محصولات امروزی رنو بکار رفته‌اند.

Renault Clio Renaultsport 220 trophy 2016
Renault Clio Renaultsport 220 trophy 2016
این اورهال کلی چهار سال پیش و با سوپرمینی محبوب کلیو شروع شده است. مدلی که در سال ۱۹۹۱ جایگزین رنو ۵ نمادین شده است. کلیو اولین خودرویی بوده که از زبان طراحی جدید لورنس ون دن آکر استفاده کرده و محبوبیت زیادی را در سرتاسر جهان به دست آورده است.

Renault Clio Renaultsport 220 trophy 2016
رنو به‌روزرسانی‌های متنوعی را برای چهارمین نسل کلیو در سال ۲۰۱۶ در نظر گرفته است. تاریخچه‌ی رنو پر از هاچبک های جذاب است بنابراین مدل RS جدید نیز همیشه مدنظر بوده است. این اولین تجربه‌ی ما با کلیو فیس لیفت شده است.

Renault Clio Renaultsport 220 trophy 2016
مدل تروفی در جایگاهی بالاتر از کلیو استاندارد قرار می‌گیرد. این خودرو ۲۷۰۰ پوند گران‌تر از مدل معمولی بوده اما دارای پیشرانه‌ای با ۲۰ اسب بخار قدرت بیشتر و رینگ‌های بزرگ‌تر ۱۸ اینچی به همراه سیستم تعلیق با ارتفاع کمتر است. سیستم اگزوز Akrapovic موجود در خودروی حاضر در تست نیز یک آپشن گران‌بهای ۹۰۰ پوندی اما باارزش است.

Renault Clio Renaultsport 220 trophy 2016
اما دامنه‌ی تغییرات چراغ‌های جلو و عقب را نیز در برگرفته و همچنین سپرهای جدید به همراه مه شکن‌های LED سه‌تکه‌ای برگرفته از کانسپت R.S. 16 نیز به چشم می‌خورند. همچنین رنگ زرد ۱۳۰۰ پوندی نیز به هر چه خاص‌تر شدن این خودرو کمک می‌کند.

Renault Clio Renaultsport 220 trophy 2016
داخل کابین شما مواد باکیفیت به‌روزی را پیدا می‌کنید. رنو تروفی از سیستم مولتی مدیای R-Link با کاربری آسان سود می‌برد و صفحه‌نمایش ۷ اینچی و سیستم ناوبری را نیز به همراه خود دارد. کابین خودرو خوش‌ساخت است اما تریم چرم بکار رفته در این خودرو دیگر آپشن گران‌قیمت (۱۲۵۰ پوند) است. اگر خواهان صندلی‌های گرم شونده نیز باشید باید ۲۵۰ پوند دیگر بپردازید.

البته که هیچ‌یک از به‌روزرسانی‌ها سواری خودرو را تحت تأثیر قرار نداده‌اند. فرمان خودرو همچون همیشه دقیق است و بازخورد زیادی را ایجاد می‌کند و درحالی‌که چسبندگی زیادی به اندازه‌ی فورد فیستا ST وجود ندارد اما گردش‌های خودرو عالی بوده و اعتمادبه‌نفس کافی برای سواری در راه‌های پرپیچ‌وخم وجود دارد. فنرهای عقب و جذب‌کننده‌های شوک سفت‌تر کلیو تروفی به همراه فرمانی با نسبت‌های کوتاه‌تر در جاده لذت زیادی را ایجاد می‌کنند. ترمزهای خودرو نیز قوی هستند.

Renault Clio Renaultsport 220 trophy 2016
اما فکر نکنید که سیستم تعلیق کم ارتفاع‌تر این خودرو به معنی سواری خشک و زمخت است. اگرچه سیستم تعلیق سفت است اما در سطوح سخت ناهنجاری ایجاد نمی‌کند. در کل کلیو تروفی هاچبکی با آسایش بالا است که البته کمی صدای باد و جاده به کابین آن راه می‌یابد.

Renault Clio Renaultsport 220 trophy 2016
صدای آزاردهنده‌ای از سیستم اگزوز اسپورت خودرو به گوش نمی‌رسد. این مورد برخلاف فیستا است که در سرعت‌های بالاتر پر سروصدا شده و ایجاد مزاحمت می‌کند. با فشار دادن پدال گاز شاهد بیداری آنی اگزوز هستیم که غرش‌های لذت بخشی را ایجاد می‌کند.

Renault Clio Renaultsport 220 trophy 2016
اما باید گفت که یکی از بزرگ‌ترین انتقادات وارده به رنو استفاده از گیربکس اتوماتیک و عدم وجود گیربکس دستی است. رنو اوایل امسال در کانسپت R.S. 16 خود از گیربکس ۶ سرعته دستی سود برده بود اما در کلیو تروفی شاهد این موضوع نیستیم.

Renault Clio Renaultsport 220 trophy 2016
گیربکس دوکلاچه خودرو خوب عمل می‌کند اما هنوز هم لذت و سرگرمی فوق‌العاده‌ای ندارد. استفاده از این گیربکس در ترافیک‌ها عالی است اما با خارج شدن از شهر شما دنبال گیربکسی دستی با تعویض‌های کوتاه خواهید بود.

کلیو RS تروفی در ۶.۶ ثانیه از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت می‌رسد و حداکثر سرعت آن نیز ۲۳۵ کیلومتر در ساعت است. البته استفاده از گیربکس دوکلاچه کمک کرده که برخلاف کارایی بالا شاهد مصرف سوخت مناسب ۵.۹ لیتری در هر صد کیلومتر باشیم.

Renault Clio Renaultsport 220 trophy 2016
بهینه سازی‌های کوچک در داخل و خارج رنواسپورت کلیو باعث بهبودی کلی خودرو شده اما این حقیقت را که سوپرمینی رنو هنوز فاقد هیجان و درگیری زیاد است را نمی‌توان پنهان کرد. غیبت گیربکس دستی در این خودرو بسیار به چشم می‌آید. ظاهر و کابین خودرو خوب بوده و سواری و صدای پیشرانه‌ی آن نیز خیال‌انگیز است اما مشکل این است که طرفداران سرسخت این کلاس خودرویی لذت بیشتری را در یکی از رقبای گیربکس دستی کلیو خواهند یافت.

مشخصات رنو کلیو رنواسپورت ۲۲۰ تروفی

قیمت: ۲۲۴۲۵ پوند
پیشرانه: ۴ سیلندر ۱.۶ لیتری توربو
گیربکس: ۶ سرعته اتوماتیک، دیفرانسیل جلو
قدرت/گشتاور: ۲۱۷ اسب بخار/۲۸۰ نیوتون متر
شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت: ۶.۶ ثانیه
حداکثر سرعت: ۲۳۵ کیلومتر در ساعت
مصرف سوخت: ۵.۹ لیتر در هر صد کیلومتر

منبع: autoexpress

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم وبسایت "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۵ دیدگاه‌ها

  1. ELEMENTO

    ۲ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (11589 ديدگاه)

    .
    مشخصاتش عالیه.

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  2. محمدرضا

    ۲ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (56 ديدگاه)

    عوض اینکه اون ساندرو های بدرد نخور بیارن اینو بیارن اگه واقعا تو فکر مردمن

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  3. سينا

    ۲ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (87 ديدگاه)

    شاهزاده ای کوچک از دل برند اصیل اروپایی
    سلامی گرم هم به هم وطنان رنو سوار
    زنده باد رنو

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. نبی خی لو

      ۲ آبان ۱۳۹۵
      سوابق: (3 ديدگاه)

      حالا یه ال۹۰ داری چرا ذوق زده می شی!!اگر ماشینای فرانسوی خوب بودن حداقل یه مدلشون تو آمریکا یافت می شد!!!

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
      1. كوروش

        ۲ آبان ۱۳۹۵
        سوابق: (1119 ديدگاه)

        یکم بگرد شاید یافت شود :)

        موافقم ۰
        مخالفم ۰
      2. Das Beste Oder Nichts

        ۲ آبان ۱۳۹۵
        سوابق: (219 ديدگاه)

        چیکار داری آقای نبی خی لو ؟
        ایشون دلش با تندر خوشه.
        چرا میزنی تو ذوق این عزیز؟
        کار خوبی نکردی.

        موافقم ۰
        مخالفم ۰
      3. آرش

        ۳ آبان ۱۳۹۵
        سوابق: (1 ديدگاه)

        من نمیدونم چرا دوستانی که نهایت ۴۰۵ یا ۲۰۶ دارند اینقدر از موفقیتهای تندر ۹۰ و کلا رنو نارحتند و فکر میکنند رنو ، یعنی رنو ۵ یا تندر۹۰

        موافقم ۰
        مخالفم ۰
        1. ابوالفضل

          ۱۲ اسفند ۱۳۹۵
          سوابق: (19 ديدگاه)

          ال ممد که توی ایران هست داچیا هست که به اسم رنو به ایران اومده

          موافقم ۰
          مخالفم ۰
      4. سينا

        ۳ آبان ۱۳۹۵
        سوابق: (87 ديدگاه)

        ال ۹۰ سوار نیستم اما برای ال ۹۰ سوار ها احترام بسیاری قائل هستم که برند اصیل و اروپایی رنو را انتخاب کرده اند

        موافقم ۰
        مخالفم ۰
  4. احمد باقری

    ۲ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (4715 ديدگاه)

    در نوع خودش، ماشین خیلی خوبیه.

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  5. GOD BLESS AMERICA

    ۲ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (758 ديدگاه)

    نسخه پایه گلف جی تی آی انتخاب عاقلانه تریه.
    موتور ۲ لیتری تنفس طبیعی همراه با گیربکس دستی و عکس العمل و رفتار اسپرت تضمین شده.

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  6. حسین

    ۲ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (417 ديدگاه)

    رنو خودرو ساز قابل ستایشیه.. همیشه گفتم
    برندی که هم تو فرمول یک هست و هم رالی و هم ماشین های سنگین تولید میکنه و…… قابل ستایشه. حالا بعضی دوستان بگن این خودرو ها ارزش نداره.
    حداقل یک بار بالارده های یک کمپانی رو تست کنید و بعدا نظر بدین

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  7. Amirenault

    ۳ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (12 ديدگاه)

    بهترین عیار سنجش محصولات یک شرکت ، پیشرفت مالی اون شرکت تو این بازار جهانی به شدت رقابتی و مردمی که دیگه شناخت تقریبا جامعی نسبت به خودرو و سابقه کمپانی مادر دارن.
    مشخصا” رونق اقتصادیه شرکت “رنو” نمایانگره این موضوعه.

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  8. sunmartin

    ۳ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (1921 ديدگاه)

    رنو تروفی خوش ساخت است و طراحی قابل قبولی داره ما نمیتونیم بصورت قطعی در موردش نظر بدین اما مسلما خودروی با کیفیتیه

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  9. عادل

    ۱۶ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    فرمودن ۲۴میلیون قیمتش میشه…من حاضرم صندلی و چرخهاش رو ۲۴میلیون بخرم…۲۴میلیون بشه این کی میاد پراید و تیبا و….حتی مزدا۳…حتی آزرا بخره؟!!!!
    ۲۱۷ اسب اتومات شوخی نیست!!!!

    موافقم ۰
    مخالفم ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا