بررسی رنو کلیو 220 تروفی 2016

یک‌شنبه 2 آبان 1395 - 12:30
مطالعه 7 دقیقه
Renault Clio Renaultsport 220 trophy 2016
رنو سرانجام با عرضه‌ی سنیک جدید در انگلستان تمامی مدل‌های خود را نونوار کرد. همه‌ی مدل‌ها از کپچر گرفته تا کجار هم‌اکنون دارای ظاهر قابل‌شناسایی...
تبلیغات

رنو سرانجام با عرضه‌ی سنیک جدید در انگلستان تمامی مدل‌های خود را نونوار کرد. همه‌ی مدل‌ها از کپچر گرفته تا کجار هم‌اکنون دارای ظاهر قابل‌شناسایی بوده و در آن‌ها شاهد لوگوی الماس مسلط بر نمای جلو هستیم همچنین تکنولوژی‌های برجسته‌ای در محصولات امروزی رنو بکار رفته‌اند.

این اورهال کلی چهار سال پیش و با سوپرمینی محبوب کلیو شروع شده است. مدلی که در سال 1991 جایگزین رنو 5 نمادین شده است. کلیو اولین خودرویی بوده که از زبان طراحی جدید لورنس ون دن آکر استفاده کرده و محبوبیت زیادی را در سرتاسر جهان به دست آورده است.

رنو به‌روزرسانی‌های متنوعی را برای چهارمین نسل کلیو در سال 2016 در نظر گرفته است. تاریخچه‌ی رنو پر از هاچبک های جذاب است بنابراین مدل RS جدید نیز همیشه مدنظر بوده است. این اولین تجربه‌ی ما با کلیو فیس لیفت شده است.

مدل تروفی در جایگاهی بالاتر از کلیو استاندارد قرار می‌گیرد. این خودرو 2700 پوند گران‌تر از مدل معمولی بوده اما دارای پیشرانه‌ای با 20 اسب بخار قدرت بیشتر و رینگ‌های بزرگ‌تر 18 اینچی به همراه سیستم تعلیق با ارتفاع کمتر است. سیستم اگزوز Akrapovic موجود در خودروی حاضر در تست نیز یک آپشن گران‌بهای 900 پوندی اما باارزش است.

اما دامنه‌ی تغییرات چراغ‌های جلو و عقب را نیز در برگرفته و همچنین سپرهای جدید به همراه مه شکن‌های LED سه‌تکه‌ای برگرفته از کانسپت R.S. 16 نیز به چشم می‌خورند. همچنین رنگ زرد 1300 پوندی نیز به هر چه خاص‌تر شدن این خودرو کمک می‌کند.

داخل کابین شما مواد باکیفیت به‌روزی را پیدا می‌کنید. رنو تروفی از سیستم مولتی مدیای R-Link با کاربری آسان سود می‌برد و صفحه‌نمایش 7 اینچی و سیستم ناوبری را نیز به همراه خود دارد. کابین خودرو خوش‌ساخت است اما تریم چرم بکار رفته در این خودرو دیگر آپشن گران‌قیمت (1250 پوند) است. اگر خواهان صندلی‌های گرم شونده نیز باشید باید 250 پوند دیگر بپردازید.

البته که هیچ‌یک از به‌روزرسانی‌ها سواری خودرو را تحت تأثیر قرار نداده‌اند. فرمان خودرو همچون همیشه دقیق است و بازخورد زیادی را ایجاد می‌کند و درحالی‌که چسبندگی زیادی به اندازه‌ی فورد فیستا ST وجود ندارد اما گردش‌های خودرو عالی بوده و اعتمادبه‌نفس کافی برای سواری در راه‌های پرپیچ‌وخم وجود دارد. فنرهای عقب و جذب‌کننده‌های شوک سفت‌تر کلیو تروفی به همراه فرمانی با نسبت‌های کوتاه‌تر در جاده لذت زیادی را ایجاد می‌کنند. ترمزهای خودرو نیز قوی هستند.

اما فکر نکنید که سیستم تعلیق کم ارتفاع‌تر این خودرو به معنی سواری خشک و زمخت است. اگرچه سیستم تعلیق سفت است اما در سطوح سخت ناهنجاری ایجاد نمی‌کند. در کل کلیو تروفی هاچبکی با آسایش بالا است که البته کمی صدای باد و جاده به کابین آن راه می‌یابد.

صدای آزاردهنده‌ای از سیستم اگزوز اسپورت خودرو به گوش نمی‌رسد. این مورد برخلاف فیستا است که در سرعت‌های بالاتر پر سروصدا شده و ایجاد مزاحمت می‌کند. با فشار دادن پدال گاز شاهد بیداری آنی اگزوز هستیم که غرش‌های لذت بخشی را ایجاد می‌کند.

اما باید گفت که یکی از بزرگ‌ترین انتقادات وارده به رنو استفاده از گیربکس اتوماتیک و عدم وجود گیربکس دستی است. رنو اوایل امسال در کانسپت R.S. 16 خود از گیربکس 6 سرعته دستی سود برده بود اما در کلیو تروفی شاهد این موضوع نیستیم.

گیربکس دوکلاچه خودرو خوب عمل می‌کند اما هنوز هم لذت و سرگرمی فوق‌العاده‌ای ندارد. استفاده از این گیربکس در ترافیک‌ها عالی است اما با خارج شدن از شهر شما دنبال گیربکسی دستی با تعویض‌های کوتاه خواهید بود.

کلیو RS تروفی در 6.6 ثانیه از حالت سکون به سرعت 100 کیلومتر در ساعت می‌رسد و حداکثر سرعت آن نیز 235 کیلومتر در ساعت است. البته استفاده از گیربکس دوکلاچه کمک کرده که برخلاف کارایی بالا شاهد مصرف سوخت مناسب 5.9 لیتری در هر صد کیلومتر باشیم.

بهینه سازی‌های کوچک در داخل و خارج رنواسپورت کلیو باعث بهبودی کلی خودرو شده اما این حقیقت را که سوپرمینی رنو هنوز فاقد هیجان و درگیری زیاد است را نمی‌توان پنهان کرد. غیبت گیربکس دستی در این خودرو بسیار به چشم می‌آید. ظاهر و کابین خودرو خوب بوده و سواری و صدای پیشرانه‌ی آن نیز خیال‌انگیز است اما مشکل این است که طرفداران سرسخت این کلاس خودرویی لذت بیشتری را در یکی از رقبای گیربکس دستی کلیو خواهند یافت.

کپی لینک

مشخصات رنو کلیو رنواسپورت 220 تروفی

قیمت: 22425 پوند

پیشرانه: 4 سیلندر 1.6 لیتری توربو

گیربکس: 6 سرعته اتوماتیک، دیفرانسیل جلو

قدرت/گشتاور: 217 اسب بخار/280 نیوتون متر

شتاب صفر تا 100 کیلومتر در ساعت: 6.6 ثانیه

حداکثر سرعت: 235 کیلومتر در ساعت

مصرف سوخت: 5.9 لیتر در هر صد کیلومتر

منبع: autoexpress

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.