برنامه های جدید اتحاد رنو-نیسان-میتسوبیشی
اتحاد رنو-نیسان-میتسوبیشی از نقشه راه 6 ساله خود رونمایی کرد. این گروه خودروسازی در برنامه خود همکاری با یکدیگر برای کاهش هزینه و عرضه 12 خودروی الکتریکی جدید را آورده است.
برنامه 2022 اتحاد یاد شده که توسط کارلوس گوسن به نمایش درآمد از سه کمپانی مذکور میخواهد همکاریهای سالانه خود را دو برابر کرده و به 10 میلیارد یورو برسانند و درعینحال همکاری بر روی پلتفرمها، قوای محرکه و نسل بعدی تکنولوژیهای الکتریکی و خودران مشترک را سرعت بخشند.
به عنوان بخشی از برنامه، این سه کمپانی استفاده از پلتفرمهای مشترک را افزایش خواهند داد. این گروه خودروسازی تلاش دارد در سال 2022 حدود 9 میلیون دستگاه خودرو را روی 4 پلتفرم مشترک بسازد و انتظار دارد قوای محرکه مشترک هر سه کمپانی 75 درصد فروش کلی را تشکیل دهند.
همانگونه که قبلاً گفته شد این اتحاد تا سال 2022 تعداد 12 خودروی الکتریکی جدید را عرضه خواهد کرد. این خودروها اگرچه در کلاسهای متفاوتی عرضه خواهند شد اما از پلتفرمهای الکتریکی و قطعات مشترک بهره خواهند برد.
از نظر تکنولوژی نیز 40 خودرو با قابلیتهای متفاوت رانندگی خودکار معرفی میشوند. برخی از آنها کاملاً خودران خواهند بود و گوسن میگوید سرویسهای اشتراک سواری و ربات-خودرویی بخش بزرگی از استراتژی حملونقل جدید هستند.
اگرچه جزئیات موضوع مشخص نشده اما گفته شده که برنامههایی برای تولید پلتفرم کلاس B برای خودروهای میانسایز و همچنین پلتفرم الکتریکی جدید با قابلیت رانندگی خودکار پیشرفته وجود دارد.
از طرف دیگر خانواده جدید پیشرانههای الکتریکی و باتریها نیز در سال 2022 معرفی میشوند. این امر راه را برای تولید خودروهایی با برد زیاد هموار میکند. اتحاد رنو-نیسان-میتسوبیشی انتظار دارد 15 دقیقه شارژ باتری محدوده حرکتی 230 کیلومتری را در سال 2022 به ارمغان بیاورد.