دوئل فورد اسکیپ و رنو کاجار

شنبه 23 اردیبهشت 1396 - 09:00
مطالعه 5 دقیقه
Escape-VS-Kadjar
در قسمت دیگری از سری رقابت‌های پدال به سراغ یکی دیگر از سگمنت‌های بسیار پرطرفدار خودرویی یعنی کلاس کراس‌اوورهای کامپکت رفته‌ایم. کلاسی که حتی در...
تبلیغات

در قسمت دیگری از سری رقابت‌های پدال به سراغ یکی دیگر از سگمنت‌های بسیار پرطرفدار خودرویی یعنی کلاس کراس‌اوورهای کامپکت رفته‌ایم. کلاسی که حتی در بین کل کراس‌اوورها هم یکی از پرفروش‌ترین بخش‌ها است. به همین دلیل تقریباً می‌توان گفت اکثریت قریب به‌اتفاق خودروسازان معتبر دنیا حداقل یک نماینده در این کلاس دارند و بنابراین شاهد رقابت شلوغی در این گروه خواهیم بود. شرکت‌کنندگان حاضر در کلاس کراس‌اوورهای کامپکت عبارت‌اند از:

فورد اسکیپ

جیپ کامپس

جیپ چروکی

نیسان قشقایی

نیسان ایکس‌تریل

هوندا CR-V

تویوتا رافور

سوبارو فورستر

شورلت اکوئناکس

جی‌ام‌سی تراین

مزدا CX-5

میتسوبیشی اکلیپس کراس

سیتروئن C5 ایرکراس

پژو 3008

رنو کاجار

اوپل گرندلند

فولکس‌واگن تیگوآن

فولکس‌واگن گلف آلترک

اشکودا کاروک

سئات آتکا

کیا اسپرتیج

هیوندای توسان

سانگ‌یانگ کوراندو

ام‌جی GS

در دوئل نخست از این گروه شلوغ و پررقابت، یکی از سه فرانسوی جمع یعنی رنو کاجار رودرروی یکی از پنج نمایندهٔ آمریکا یعنی فورد اسکیپ یا کوگا قرار گرفته است.

رنو کاجار

رنو برای اولین بار با مدل کولئوس به بخش کراس‌اوورها وارد شد که البته نسل نخست آن نتوانست در حد انتظارات رنو موفق عمل کند. سپس مدل ساب‌کامپکت کپچر نیز در نمایشگاه ژنو 2013 به‌عنوان دومین کراس‌اوور این سازندهٔ فرانسوی معرفی شد؛ و سرانجام دو سال بعد در نمایشگاه ژنو 2015 سومین کراس‌اوور رنو این بار در کلاس کامپکت با نام کاجار معرفی گردید. این خودرو بر روی پلت‌فرم CMF گروه-رنو نیسان مشترک با نیسان قشقایی ساخته شده است. کاجار که در یک کلاس بالاتر از کپچر قرار می‌گیرد، از لحاظ زبان طراحی بسیار به برادر کوچک خود شباهت دارد. برای این کراس‌اوور کامپکت فرانسوی دو پیشرانهٔ دیزلی 1.5 لیتری و 1.6 لیتری به همراه یک واحد بنزینی 2 لیتری در نظر گرفته شده است. پیشرانهٔ دیزلی کوچک‌تر نیز با دو سطح گشتاور مختلف عرضه می‌گردد ولی ما برای این نبرد موتور دیزلی قدرتمندتر 1.6 لیتری را برگزیده‌ایم که 130 اسب بخار قدرت و 320 نیوتن متر گشتاور دارد. نیروی این موتور در حالت استاندارد تنها به چرخ‌های جلو انتقال پیدا می‌کند اما امکان سفارش سامانهٔ چهارچرخ محرک نیز برای آن وجود دارد.

فورد اسکیپ

دو کراس‌اوور کوگا و اسکیپ در ابتدا کاملاً از یکدیگر مجزا بودند. دراین‌بین اسکیپ سابقهٔ بیشتری دارد چراکه معرفی نسل نخست آن به سال 2000 بازمی‌گردد. نسل دوم این کراس‌اوور نیز در سال 2007 به بازار آمد و تا سال 2012 تولید شد. از سوی دیگر، شعبهٔ اروپایی فورد در سال 2008 نسل نخست کراس‌اوور کامپکت کوگا را معرفی کرد که تولید این خودرو هم تا سال 2012 ادامه یافت. سپس در این سال نسل جدید هردو کراس‌اوور اسکیپ و کوگا به‌طور همزمان معرفی شد و در اصل این دو خودرو باهم ادغام شدند به‌گونه‌ای که در نسل جدید به‌طور کامل با یکدیگر یکسان شدند. بدین ترتیب این کراس‌اوور جدید تحت نام اسکیپ در ایالات‌متحده و تحت نام کوگا در اروپا عرضه گردید. در نوامبر سال 2015 نیز فورد نسخهٔ فیس‌لیفت شدهٔ نسل دوم کوگا یا نسل سوم اسکیپ را معرفی نمود که در اوایل سال 2016 با مدل 2017 به بازار آمد. برای این کراس‌اوور آمریکایی چهار پیشرانهٔ بنزینی به همراه دو واحد دیزلی ارائه می‌شود که ما برای هماهنگی با رقیب فرانسوی موتور دیزلی را انتخاب کرده‌ایم. این پیشرانهٔ دیزلی از نوع 2 لیتری چهار سیلندر است که 140 اسب بخار قدرت و 340 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند.

 

مشخصات فنی

فورد اسکیپ/کوگا

رنو کاجار

پیشرانه

2 لیتری 4 سیلندر

1.6 لیتری 4 سیلندر

قدرت

140 اسب بخار

130 اسب بخار

گشتاور

340 نیوتن متر

320 نیوتن متر

گیربکس

6 سرعته دستی

6 سرعته دستی

محور محرک

جلو

جلو

شتاب صفرتاصد

10.6 ثانیه

9.9 ثانیه

حداکثر سرعت

190 کیلومتر

190 کیلومتر

مصرف سوخت

5.3 لیتر

4.5 لیتر

طول

4.52 متر

4.45 متر

فضای بار

456 لیتر

472 لیتر

قیمت

21,890 یورو

17,090 یورو

 

این دوئل‌ها، مقایسه‌هایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوب‌تر بین شما کاربران ایرانی می‌باشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگی‌های فنی، قیمت و مقرون‌به‌صرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح می‌دهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.

[polldaddy poll=9746120]

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.