رونمایی کانسپت خیره‌کنندهٔ رنو Symbioz در فرانکفورت

جمعه 24 شهریور 1396 - 09:00
مطالعه 10 دقیقه
Renault-Symbioz_Concept-2017-1024-22
رنو در نمایشگاه فرانکفورت امسال در کنار معرفی هاچ‌بک اسپرت مگان RS، از کانسپت خیره‌کننده‌ای بنام Symbioz نیز رونمایی کرده است. این یک هاچ‌بک...

رنو در نمایشگاه فرانکفورت امسال در کنار معرفی هاچ‌بک اسپرت مگان RS، از کانسپت خیره‌کننده‌ای بنام Symbioz نیز رونمایی کرده است. این یک هاچ‌بک پنج‌در تمام الکتریکی است که می‌تواند به یک اتاق اضافه در خانه تبدیل شود! بله کانسپت Symbioz ایدهٔ بسیار جالبی را ارائه کرده و به معنای واقعی کلمه می‌تواند یک اتاق ماجولار را به خانه اضافه کند.

این کانسپت توانایی ارتباط با خانه را دارد و نشان می‌دهد که یک ماشین می‌تواند خانهٔ افراد را گسترش دهد. البته این کانسپت نشان‌دهندهٔ دیدگاه رنو در مورد خودروهای سال 2030 است یعنی زمانی که وسایل نقلیهٔ قادر خواهند بود به‌طور کامل با خانه‌ها، شهرها و زیرساخت‌های جاده ارتباط برقرار کنند. این نخستین بار در صنعت خودروسازی است که خودرویی با توانایی ارتباط و اتصال با خانه معرفی می‌گردد.

معاون ارشد رنو آقای «Thierry Bollore» در مورد این کانسپت گفته است:

«روش‌های استفادهٔ ما از خودروها در حال تغییر است. در حال حاضر یک خودرو چیزی بیشتر از وسیله‌ای برای رفتن از مکانی به مکان دیگر است. فناوری‌های جدید خودروها را به فضایی تعاملی و شخصی تبدیل کرده‌اند که سرنشینان را به سایر خودروها، افراد و اشیاء اطراف آن‌ها متصل می‌کند. بنابراین تصور می‌شود که در سال 2030 استفاده از انرژی‌های کارآمد، ارتباطات و رانندگی خودکار، زندگی و سفرهای ما را بهبود ببخشد».

کانسپت Symbioz با سقف صاف و کوتاه، کابین بزرگ، چراغ‌های جلوی C شکل و چراغ‌های عقب LED، پس از کانسپت فوق‌العادهٔ Trezor که سال گذشته در نمایشگاه پاریس رونمایی شد، یکی دیگر از کانسپت‌های جالب رنو محسوب می‌شود. همچنین این سازندهٔ فرانسوی معتقد است که در آینده‌ای نه‌چندان دور یعنی سال 2030 اکثر ما با خودروهای الکتریکی رانندگی خواهیم کرد.

به همین دلیل کانسپت Symbioz هم فاقد موتور درون‌سوز بوده و بجای آن از دو موتور الکتریکی استفاده می‌کند که در محور عقب نصب شده‌اند و هرکدام یکی از چرخ‌های عقب را به حرکت درمی‌آورند. انرژی موردنیاز این باطری‌ها هم توسط پکیج بزرگ باطری‌های 72 کیلووات ساعتی تأمین می‌شود که در کف خودرو قرار گرفته‌اند. موتورهای الکتریکی این کانسپت مجموعاً 670 اسب بخار قدرت و 660 نیوتن متر گشتاور دارند و می‌توانند آن‌را در کمتر از 6 ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر در ساعت برسانند.

همچنین این کانسپت تمام الکتریکی می‌تواند با یک‌بار شارژ کامل باطری‌هایش بیش از 500 کیلومتر را در شرایط و دنیای واقعی بپیماید. این در حالی است که امکان شارژ 80 درصد از باطری‌ها از طریق شارژر بی‌سیم القایی ظرف مدت تنها 20 دقیقه نیز فراهم شده است. علاوه بر این، Symbioz به‌اندازه‌ای هوشمند است که می‌توانند به‌طور خودکار به رانندگی بپردازد. بدین منظور در آن حالتی به نام Mind-off تعبیه شده که با فعال کردن آن ماشین به‌طور کامل کنترل خود را به دست می‌گیرد.

هنگام فعال شدن این حالت، به‌طور خودکار داشبورد جمع می‌شود درحالی‌که برای استراحت، خواندن کتاب یا صحبت با دیگر سرنشینان، امکان چرخش صندلی‌های جلو به سمت مخالف هم وجود دارد. همچنین کامپیوتر خودرو نیز با استفاده از سنسورهای فراوان، به‌طور خودکار سرنشینان را تشخیص داده و تنظیمات صندلی و سایر تنظیمات شخصی آن‌ها را اعمال می‌کند. هرچند کانسپت Symbioz برای تولید در نظر گرفته نشده است اما به گفتهٔ رنو تا اواخر امسال یک خودروی الکتریکی خودران و متصل آزمایشی را بر اساس این کانسپت تولید خواهد کرد که نشان‌دهندهٔ چشم‌انداز میان‌مدت این برند فرانسوی تا پیش از سال 2023 است.

 

پوشش کامل و لحظه‌به‌لحظهٔ جدیدترین رویدادهای نمایشگاه خودروی فرانکفورت 2017 در پدال همراه شما هستیم...

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.