نسل فعلی رنو کلیو از سال 2012 تاکنون در حال تولید بوده و در کلاس سوپرمینی ها یکی از قدیمیترین محصولات محسوب میشود اما این برند فرانسوی اواخر سال جاری پنجمین نسل کلیو را معرفی خواهد کرد.
این خودرو که در ماه سپتامبر و در نمایشگاه خودروی پاریس 2018 معرفی میشود اساساً تکامل یافته مدل فعلی خواهد بود و در سال 2019 وارد بازار خواهد شد. کلیو جدید از نظر بصری از کانسپت سامبیوز و برادر بزرگتر خود یعنی مگان جدید الهام خواهد گرفت.
رنو به دنبال پایین نگه داشتن هرچه بیشتر هزینههای تولید بوده و به همین دلیل نسل جدید کلیو را با معماری CMF-B عرضه خواهد نمود که همین موضوع باعث میشود طیف وسیعی از پیشرانههای بنزینی از جمله پیشرانه 3 سیلندر 0.9 لیتری توربو و نسخه 1.3 لیتری جدید در این خودرو بکار روند.
هنوز مشخص نیست که آیا پیشرانههای دیزلی dCi نیز در کلیو جدید بکار خواهند رفت یا خیر زیرا رنو هنوز در حال سبک سنگین کردن اوضاع است زیرا بازار روی خوشی به خودروهای احتراق داخلی نشان نمیدهد.
درحالیکه عرضه پیشرانههای دیزلی هنوز قطعی نیست، رنو کلیو 2019 از تکنولوژی هیبریدی 48 ولتی به همراه پیشرانه بنزینی کوچکی استفاده خواهد کرد که باعث کاهش آلایندگیها و بهبود مصرف سوخت میشود. نسخه پلاگین هیبریدی کلیو نیز ظاهراً تولید نخواهد شد.
علاوه بر این، اخبار جدید نشان میدهند که نسل بعدی رنو کلیو در آینده الکتریکی سازی این برند نقش خواهد داشت بنابراین نسل جدید Zoe نیز احتمالاً در سالهای آینده تولید خواهد شد.
انتظار میرود رنو کلیو 2019 از سواری نیمه خودران پایه استفاده کند که باعث میشود فرمان پذیری، شتاب و ترمز به خودرو سپرده شود و از این نظر بالاتر از رقبای کلاس خود قرار گیرد. با این وجود انتظار نداشته باشید که پشت فرمان روزنامه بخوانید زیرا رانندگان باید در همه زمانها آماده به دست گرفتن کنترل خودرو باشند.