بررسی فنی و تخصصی رنو مگان R.S. تروفی 2019
جدیدترین نسل رنو اسپورت مگان تروفی حرفهای زیادی برای گفتن دارد چراکه بازوی پرفورمنس رنو همواره به دنبال ساخت سریعترین و هیجانانگیزترین محصولات بوده است. هماکنون ما شانس بررسی یکی از محصولات جدید این برند را داریم.
تروفی اقدام به بهبود پیشرانهی 4 سیلندر 1.8 لیتری مگان کرده و هماکنون قدرت آن را به 296 اسب بخار رسانده و گشتاور نیز با افزایش 10 واحدی به 400 نیوتون متر رسیده است. البته در صورتی که بجای گیربکس 6 سرعته دستی استاندارد از گیربکس دوکلاچه استفاده شود گشتاور به 420 نیوتون متر افزایش مییابد.
این خودرو همچنین از آپشن شاسی کاپ سود میبرد که شامل بازنگریهای سیستم تعلیق و وجود دیفرانسیل لغزش محدود است. ترمزهای جلو نیز جدید هستند تا قدرت توقف بیشتری ایجاد کنند. مگان R.S. تروفی همچنین از رینگهای 19 اینچی آلیاژی مخصوص سود میبرد.
این تغییرات باعث بهبود یکدهم ثانیهای شتاب صفر تا 100 کیلومتر در ساعت مگان تروفی شده و حداکثر سرعت خودرو نیز کمی افزایش یافته است.
اما واقعیت پشت این اعداد پیچیدهتر بوده ولی جذاب است. در حقیقت مگان در خط مستقیم همانند هوندا سیویک تایپ R فوقالعاده سریع حس نمیشود. در دور بالاتر از 1500 کمی تأخیر در دور گرفتن پیشرانه مشاهده میشود اما پس از آن است که با کوهی از گشتاور روبرو خواهید شد.
این خودرو سریعتر از مگان عادی بوده و صدای سیستم اگزوز ارتقا یافته نیز جذاب است.
اما این هندلینگ مگان است که آن را از دیگر هاچبک های کلاس جدا میکند. ترکیب دیفرانسیل لغزش محدود و سیستم فرمان پذیری چرخهای عقب باعث تولید خودرویی فوقالعاده چابک و سریع شده است. دماغهی مگان تروفی به شدت علاقه مند است که وارد پیچها شود و اگرچه در صورت فشار بیشتر بر پدال گاز در پیچها اندکی نافرمانی حاصل از گشتاور پیشرانه وجود دارد اما در کل خودرو رام و قابلکنترل است.
سیستم فرمان خودرو وزن مناسبی داشته هرچند از نظر بازخورد در سطح بالایی قرار ندارد. ما هنوز هم گیربکس دستی مگان را به نمونه دوکلاچه ترجیح میدهیم. گیربکس 6 سرعته رنو شاید نرمی گیربکس هوندا را نداشته باشد اما اگر به حد کافی خوشبین باشید آن را رضایتبخشتر خواهید دانست.
چیزی که به همراه چابکی بالا و کنترل مناسب بدنه دیده میشود سواری سفت اما پذیرفتنی مگان R.S. تروفی است. اگر شما از این خودرو همهروزه در بزرگراهها استفاده کنید شاید ورود صدای لاستیکها به کابین یک مشکل به حساب آید.
داخل کابین این خودرو نیز همانند سایر مدلهای مگان بوده که دارای فضای کافی برای اکثر سرنشینان است و در کل کیفیت خوبی هم دارد.
برخی ویژگیهای اسپورت هم دیده میشوند که از جملهی آنها میتوان به کنترل حالتهای رانندگی، لوگوی خاص رنو اسپورت و پدالهای آلومینیومی اشاره کرد. صندلیهای ریکاروی آلکانترا باعث میشوند موقعیت راننده 20 میلیمتر پایینتر از نمونههای استاندارد باشد که همین امر حس رانندگی اسپورت تری را به ارمغان خواهد آورد.
اگر شما به دنبال یک هاچبک اسپورت فوقالعاده هستید به سختی خواهید توانست چشمتان را روی هوندا سیویک تایپ R ببندید. البته در جایی که هوندا از طراحی خاصی برای سیویک استفاده کرده، رنو انحناهای قدرتمند و هدفمندی برای مگان در نظر گرفته است. جدیدترین تلاش رنو اسپورت در این کلاس منجر به تولید خودرویی خوب شده است. از طرف دیگر مگان R.S. تروفی گزینهی ارزانتری نیز هست.
مشخصات رنو مگان 300 R.S. تروفی
- قیمت: 31810 پوند
- پیشرانه: 4 سیلندر 1.8 لیتری توربوی بنزینی
- قدرت/گشتاور: 296 اسب بخار/400 نیوتون متر
- گیربکس: 6 سرعته دستی، دیفرانسیل جلو
- شتاب صفر تا 100 کیلومتر در ساعت: 5.7 ثانیه
- حداکثر سرعت: 261 کیلومتر در ساعت
- مصرف سوخت: 8 لیتر در هر صد کیلومتر
منبع: autoexpress