رنو

پشت فرمان رنو کپچر 2020 جدید

بخش اعظم ما سال ۲۰۱۲ را با المپیک لندن به یاد می‌آوریم اما رنو خاطره‌ی متفاوتی دارد. این خودروساز فرانسوی در سال ۲۰۱۲ نسل اول کپچر را تولید کرد. کپچر اولین شاسی‌بلند کوچک رنو و خودرویی بود که در سراسر جهان به فروش ۱.۵ میلیون دستگاهی دست یافت. حالا نوبت به نسل جدید این خودرو رسیده و اتو اکسپرس نیز آن را در جاده‌های بریتانیا تست کرده است.

رنو کپچر 2020 جدید

کپچر جدید از همان پلتفرم CMF-B بکار رفته در جدیدترین نسل کلیو استفاده کرده و ۱۱۰ میلی‌متر طویل‌تر، ۱۹ میلی‌متر پهن‌تر و ۱۷ میلی‌متر قدبلندتر از نسل پیشین است. جلوپنجره پهن‌تر و چراغ‌های جلو و عقب LED نیز باعث می‌شوند این خودرو حضور گیراتری در جاده‌ها داشته باشد.

رنو کپچر 2020 جدید

استفاده از ساختار کلیو جدید در تجربه رانندگی کپچر هم خودش را نشان می‌دهد. فرمان خودرو دقیق بوده و اعتمادبه‌نفس کافی در هنگام عبور از جاده‌های نازک و پر پیچ و خم را ایجاد می‌کند. سیستم تعلیق نرم کپچر هم باعث می‌شود این خودرو ریلکس تر از اکثر رقبای خود حس شود. تکان هایی در بدنه دیده می‌شود اما این تکان ها به خوبی کنترل شده و از طرفی شاهد سواری نرم جتی در جاده‌های ناهموارتر هستیم.

رنو کپچر 2020 جدید

داخل کابین شاهد الهام گرفتن از کلیو جدید هستیم اما این چیز بدی نیست. استفاده از پلاستیک‌های نرم در بخش‌های گوناگون کابین باعث شده‌اند کپچر از این نظر پیشروی کلاس خود باشد. کیفیت ساخت کابین نیز سطح بالا احساس می‌شود.

رنو کپچر 2020 جدید

پلتفرم جدید و ابعاد بزرگ‌تر باعث افزایش فضای داخلی شده‌اند. فضای پای عقب بهبود یافته و طبق گفته رنو محفظه بار نیز به ۵۳۶ لیتر رسیده است. البته نکته‌ای وجود دارد: نیمکت عقب هم‌اکنون جلو و عقب رفته و در این حالت فضای بار به ۴۲۲ لیتر خواهد رسید.

رنو کپچر 2020 جدید

خودروهای پایه دارای برف‌پاک‌کن‌ها و سیستم تهویه مطبوع خودکار، دستیار حفظ خودرو بین خطوط، هشدار خروج از مسیر، تشخیص علائم ترافیکی، ترمز اضطراری خودکار و کروز کنترل هستند.

رنو کپچر 2020 جدید

یک صفحه دیجیتال ۴.۲ اینچی بین پشت آمپرها قرار گرفته و صفحه‌نمایشی ۷ اینچی نیز در داشبورد خودنمایی می‌کند. مدل‌های پایه همچنین از ناوبری برخوردار هستند. صفحه‌نمایش یاد شده گرافیک خوبی داشته اما به اندازه رقبای گروه فولکس‌واگن روان و خلاقانه نیست. البته خبر خوب اینکه سیستم اطلاعات سرگرمی این خودرو به‌صورت استاندارد از اپل کارپلی و اندروید اتو پشتیبانی می‌کند.

رنو کپچر 2020 جدید

اما بزرگ‌ترین نقطه‌ضعف کپچر چیست؟ پیشرانه ۱ لیتری بنزینی بکار رفته در مدل TCe 100 تست شده. این پیشرانه ۹۹ اسب بخاری با گشتاور ۱۶۰ نیوتون متری همراه شده و بسیار کم‌رمق است زیرا باعث ایجاد شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت ۱۳.۳ ثانیه‌ای می‌شود؛ اما خب نیمه‌پر لیوان هم مصرف سوخت مناسب آن حتی در دنیای واقعی می‌باشد.

رنو کپچر 2020 جدید

کپچر در بزرگراه نیازمند تحت‌فشار قرار دادن پیشرانه برای سرعت گرفتن خواهد بود هرچند گیربکس ۵ سرعته دستی بکار رفته در مدل تست شده عملکرد نرم و روانی داشته است. ما همچنین مدل ۱.۳ لیتری TCe 130 را تست کردیم که اگرچه گیربکس اتوماتیک آن کند بود اما قدرت بیشتر آن باعث دلپذیری بیشتر این شاسی‌بلند فرانسوی شده بود.

رنو کپچر 2020 جدید

کپچر فاکتورهای زیادی برای موفقیت در بازار دارد و شرایط لیزینگی رقابتی رنو نیز باعث می‌شود خریداران بیشتری به سمت این خودرو جلب شوند. این خودرو از نظر شرایط اقساطی هم‌ردیف خودروهایی مثل سئات آرونا، اشکودا کامیک و سیتروئن C3 ایرکراس می‌باشد. به این موارد باید گارانتی ۵ ساله/۱۶۰ هزار کیلومتری رنو را نیز اضافه کنید که اطمینان خاطر خریداران را در پی دارد.

رنو کپچر 2020 جدید

برای افرادی که به دنبال هزینه‌های کمتر هستند نسخه پلاگین هیبریدی عرضه خواهد شد. این خودرو برای اولین بار در این کلاس عرضه می‌شود و مجموعه باتری ۹.۸ کیلووات ساعتی آن برد حدود ۵۰ کیلومتری ایجاد خواهد کرد.

رنو کپچر 2020 جدید

پیش از این گزینه‌های زیادی در کلاس کراس اوورهای کوچک وجود نداشت اما رنو کپچر بهترین را ارائه کرده است. بله برخی رقبا سواری بهتر یا فضای بار جادارتری دارند اما تعداد معدودی از آن‌ها می‌توانند چنین ویژگی‌های خوبی داشته باشند. عرضه نسخه پلاگین هیبریدی در چند ماه آتی نیز باعث گسترده شدن جذابیت‌های کپچر جدید برای خریداران خواهد شد.

مشخصات رنو کپچر TCe 100 آیکنیک

  • قیمت: ۲۰۵۶۰ پوند
  • پیشرانه: ۳ سیلندر ۱ لیتری بنزینی
  • قدرت/گشتاور: ۹۹ اسب بخار/۱۶۰ نیوتون متر
  • گیربکس: ۵ سرعته دستی، دیفرانسیل جلو
  • شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت: ۱۳.۳ ثانیه
  • حداکثر سرعت: ۱۷۲ کیلومتر در ساعت
  • مصرف سوخت: ۶ لیتر در هر صد کیلومتر

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای
منبع
autoexpress

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۲ دیدگاه‌ها

  1. رزیتا

    ۱۷ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (418 ديدگاه)

    امیدوارم تو سال جدید بعد از توقف دو ساله واردات خودرو شاهد ورود خودروهای روز دنیا مثل : “محصولات کیا و هیوندای و بی ام و بنز و پورشه و غیره و ذالک ……….. از جمله رنو کپچر باشیم” و مدلهای 2020 رو تو خیابونا ببینیم ، فعلا که واردات آزاد شده تا ببینیم چی پیش میاد

    موافقم 4
    مخالفم 0
  2. Sajjad

    ۱۷ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (1867 ديدگاه)

    به جای پراید، این باید ارزون ترین خودروی بازار ایران میشد
    نه اینکه داچیا لوگان قدیمی بره جزو لاکچری های بازار.
    البته خلایق هرچه لایق! اینو نه تنها میشه از حمله به پیش فروش کوییک رنگارنگ فهمید، بلکه میشه از حمله مردم به شمال کشور توی این اوضاع هم فهمید که لیاقت ما ملت ایران بهتر از این نیست.

    موافقم 3
    مخالفم 0
  3. Enzo

    ۱۷ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (319 ديدگاه)

    با اینکه هیچ علاقه ای به این کلاس خودرویی ندارم ولی اگه مجبور بودم صد در صد به ۲۰۰۸ ترجیهش میدادم

    موافقم 2
    مخالفم 0
    1. ADAK

      ۱۷ اسفند ۱۳۹۸
      سوابق: (1842 ديدگاه)

      انصافا 2008 حداقل زیباتره …

      موافقم 2
      مخالفم 1
  4. (Saeed(peugeot

    ۱۷ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (239 ديدگاه)

    ماشین خیلی خوبی هست ….ولی نمیدونم چرا فقط پژو با ۲۰۰۸ تو این کلاس بالاترین سطح امکانات و تکنولوژی و عرضه کرده ….

    شاید اگه پژو زیادی لاکچری کار نمیکرد قیمت ۲۰۰۸ هم مثل این کپچر بسیار عالی و مناسب میشد.

    موافقم 2
    مخالفم 0
  5. Hadi

    ۱۷ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (2200 ديدگاه)

    شیک تر شده…

    موافقم 2
    مخالفم 0
  6. Hadi

    ۱۷ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (2200 ديدگاه)

    و البته کاربردی تر…

    موافقم 2
    مخالفم 0
  7. مودریچ

    ۱۸ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (141 ديدگاه)

    مدل ایرانیش ضعیفه

    موافقم 2
    مخالفم 0
  8. رامتین

    ۱۸ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (3046 ديدگاه)

    یادمه دو سال پبش خیلی بحث از تولید کپچر rs بود که متاسفانه عملی نشد. واقعا کراس اور کامپکت جذابیه و بیشتر از 2008 میپسندم.

    موافقم 1
    مخالفم 0
  9. محمد

    ۱۸ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (615 ديدگاه)

    عالیییی همه چیش بهتر شده

    موافقم 1
    مخالفم 0
  10. Sina

    ۱۸ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (100 ديدگاه)

    حس میکنم یه مقداری زیادی گرونه

    موافقم 1
    مخالفم 0
  11. Mopar Or No Car

    ۱۸ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (1198 ديدگاه)

    کیفیت محصولات رنو تو سالهای اخیر خیلی بالا رفته و قابل قیاس با ژاپن شده.

    موافقم 2
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا