رنو

بازگشت آلپاین به رالی با خودروی جدید A110

آلپاین پس از معرفی نسخه‌ی پرچم‌دار خودروی جاده‌ای A110S اقدام به رونمایی از مدل رالی A110 کرد.


نام این خودرو تقریباً تمامی چیزهای موردنیاز درباره‌ی خودش را می‌گوید: A110 یک خودروی رالی دیفرانسیل عقب برای تیم‌های شخصی و رانندگانی است که به دنبال شرکت در مسابقات فیا R-GT هستند.


خودروی رالی A110 سومین نسخه‌ی رقابتی شکل گرفته بر پایه‌ی این خودروی اسپورت است چراکه قبلاً نیز نسخه‌های A110 کاپ و GT4 آن معرفی شده بودند. A110 رالی که به‌صورت رسمی در زمان رالی مونت بلنک معرفی شده توسط همکار مسابقه‌ای آلپاین یعنی سیگناتِک و با استفاده از شاسی آلومینیومی سبک‌وزن آلپاین A110 GT4 و کاپ توسعه یافته است.


واضح است که این خودرو به منظور هماهنگی با مسابقات رالی اصلاحاتی را تجربه کرده که از جمله‌ی آن‌ها می‌توان به سیستم تعلیق هیدرولیکی سه مرحله‌ای، ترمزهای جدید برمبو و ویژگی‌های ایمنی مدنظر مسابقات فیا همچون رول کیج، صندلی‌های سطلی و کمربند ایمنی ۶ نقطه‌ای اشاره داشت.


پیشرانه‌ی ۴ سیلندر ۱.۸ لیتری توربوی مدل جاده‌ای هم برای استفاده در رالی تغییر یافته و حالا دارای منحنی گشتاور اصلاح شده و قدرت بیش از ۳۰۰ اسب بخار می‌باشد. همانند مدل A110 کاپ، پیشرانه با یک گیربکس ۶ سرعته سکونشئال و دیفرانسیل لغزش محدود همکاری می‌کند.


A110 رالی به فرمان و پدال شیفترهای مسابقه‌ای، صفحه‌نمایش یکپارچه، سیستم کنترل کشش قابل تنظیم و ABS بوش موتور اسپورت مجهز شده است. تنها آپشن در دسترس نیز سیستم جمع‌آوری داده‌ها و رنگ آبی آلپاین می‌باشد.

این خودرو برنامه‌ی توسعه‌ای وسیع خود را توسط رانندگان حرفه‌ای شروع کرده است. امانوئل جیوگو و لارنت پلیر که جزو قهرمانان رالی فرانسه محسوب می‌شوند بخش اعظم کار توسعه‌ای این خودرو شامل تست‌های قابلیت اطمینان و تنظیمات پایه را انجام داده‌اند. البته رانندگان دیگر نیز به سهم خود در توسعه‌ی این خودرو نقش داشته‌اند.


در نظر داشته باشید که قیمت پایه‌ی ۱۵۰ هزار یورویی این خودرو خیلی هم ارزان نیست. آلپاین A110 رالی تا پایان سال قابل سفارش خواهد بود و اولین نمونه‌های آن در اوایل سال ۲۰۲۰ به دست مشتریان خواهند رسید.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

یک دیدگاه

  1. amir

    ۱۷ شهریور ۱۳۹۸
    سوابق: (522 ديدگاه)

    WOW

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا