رنو

مگان ای ویژن کانسپت، نیم‌نگاهی به آینده خودروهای الکتریکی رنو

رنو مگان ای ویژن eVision کانسپت تجسمی از طراحی نسخه الکتریکی این هاچبک پنج درب مشهور در سال‌های آتی می‌باشد. این خودرو از پلتفرم جدید و ماژولار CMF-EV رنو سود برده و دارای یکی از نازک‌ترین باتری‌های موجود در بازار می‌باشد. نسخه تولیدی مگان ای ویژن نیز قرار است در سال ۲۰۲۱ معرفی شود.

رنو مگان ای ویژن دیدی جدید به ظاهر یک هاچبک پنج درب کلاسیک دارد. به عنوان یک خودروی الکتریکی نیاز چندانی به جلوپنجره سنتی وجود نداشته و بنابراین طراحان رنو از این فضا برای تأکید روی نورپردازی استفاده کرده‌اند و یک نوار LED در پهنای دماغه دیده می‌شود. در روی کاپوت نیز خیزها و شکست‌های جذابی دیده می‌شود که بر حالت اسپورت خودرو افزوده‌اند.

دستگیره‌های درب جدید مگان ای ویژن نیز باعث شده‌اند پروفایل جانبی خودرو کاملاً نرم و یکدست به نظر برسد. زمانی که راننده یا سرنشین به خودرو نزدیک شود این دستگیره‌ها از جای خود خارج خواهند شد. رنگ طلایی بدنه از بخش پایینی ستون‌های A شروع شده و به سقف می‌رسد.

این خودروی مفهومی از رینگ‌های ۲۰ اینچی استفاده کرده و باعث بهبود آئرودینامیکی مگان ای ویژن می‌شود. در بخش عقب نیز نورپردازی مشابهی دیده شده و خطوط عمودی LED داخل این نوار نورانی دیده می‌شود.

از نظر فنی مگان ای ویژن کانسپت از باتری ۶۰ کیلووات ساعتی استفاده کرده و پیشرانه الکتریکی آن قدرت ۲۱۵ اسب بخاری و گشتاور ۳۰۰ نیوتون متری تولید می‌کند. این خودرو ظرف مدت کمتر از ۸ ثانیه سرعت خود را از سکون به ۱۰۰ کیلومتر در ساعت می‌رساند. رنو بجای اعلام برد دقیق این خودرو گفته که نسخه تولیدی می‌تواند با یک‌بار شارژ از لندن به نیوکاسل حرکت کند که فاصله‌ای حدود ۴۵۱ کیلومتر است.

پلتفرم این خودرو در محصولات آتی اتحاد رنو-نیسان-میتسوبیشی بکار خواهد رفت. این معماری الکتریکی دارای فضای پیشرانه کوچک‌تری نسبت به نسخه‌های عادی است زیرا پیشرانه‌های الکتریکی جمع و جورتر هستند. باتری‌ها را نیز می‌توان به‌صورت عمودی یا افقی در خودرو جایگذاری کرد. همچنین قرار دادن چرخ ها در گوشه‌های خودرو باعث می‌شود اورهنگ ها کوتاه‌تر شده و حداکثر فضای داخل کابین ایجاد شود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۵ دیدگاه‌ها

  1. تحت پیگرد

    ۲۶ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (352 ديدگاه)

    نیم رخ اسپورتیج 2016

    موافقم 14
    مخالفم 15
  2. دی جی70

    ۲۶ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (303 ديدگاه)

    خوبیش اینکه حالا حالا تو ایران خبری ازخودرو الکتریکی نیست وگرنه شارژ خودرو سهمیه بندی بود باتری خودرو باید قفل میزدی ندزدن یه موتور برق باید تو مسافرت همرات بود

    موافقم 20
    مخالفم 1
  3. میثم

    ۲۶ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (3540 ديدگاه)

    خیلی خوشگله

    موافقم 22
    مخالفم 1
  4. Maserati

    ۲۶ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (2098 ديدگاه)

    اصلا از خپاب پاشدم خبر هارو دیدم روزم خراب شد همش برقییییییییییی بابا جمع کنین این اسباب بازی هارو

    موافقم 2
    مخالفم 23
  5. net

    ۲۶ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (3149 ديدگاه)

    این مدل چراغ عقب متصل این ماشین که چسبیده به ارم رنو قشنگتر از چراغ عقب متصل کولیوس و تالیسمان هست که سمت چپ و راست آرم رنو فاصله داره و به هم متصل نیست ،من قبلا به خاطر همین فاصله نوار چراغ متصل عقب انتقاد کردم و رنو هم طبق انتقاد من عمل کرد و نوار متصل چراغ عقب رو به آرم چسبوند.این مدل نوار نازک ال ای دی زیر چراغ جلو این ماشین و کولیوس و تالیسمان بد هست و اگر این ال ای دی نازک زیر چراغ جلو ماشینهای رنو وجود نداشت قشنگتر میشد

    موافقم 8
    مخالفم 7

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا