رنو

معرفی رسمی داچیا ساندرو و لوگان 2021، مجهزتر و پیشرفته‌تر از همیشه…

پس از پیش‌نمایشی کوتاه در اوایل ماه جاری میلادی، نسل جدید داچیا ساندرو و لوگان معرفی شد. ساندرو استپ وی نیز به منظور پر و پیمان کردن سبد محصولات داچیا وارد میدان شده است. این خودروها تقریباً کاملاً جدید هستند زیرا رومانیایی‌ها نه‌تنها از پلتفرم جدیدی استفاده کرده اما با استفاده از طراحی مدرن آن هویت ارزان‌قیمت قبلی را تا حدودی زدوده‌اند.

این سه خودرو از پلتفرم CMF بکار رفته در نسل جدید رنو کلیو سود برده‌اند و بنابراین راه دسترسی به طیف وسیعی از ویژگی‌های رفاهی و ایمنی هموار شده است. برای مثال باید به فرمان برقی و چراغ‌های جلوی LED اشاره کرد که این آخری باعث افزایش ۳۷ درصدی شعاع نوری نسبت به چراغ‌های هالوژنی نسل‌های قبلی شده است. از دیگر تجهیزات مدرن ساندرو و لوگان جدید می‌توان به دستیار ترمز اضطراری، پایش نقاط کور، دستیار پارک با حسگرهای پارک جلو و عقب، دوربین دنده‌عقب و حتی دستیار شروع به حرکت در سربالایی اشاره کرد.

از نظر پیشرانه‌ها قطعاً افراد زیادی با شنیدن اینکه دیگر اثری از نسخه توربودیزل نیست سورپرایز خواهند شد. با حذف پیشرانه ۱.۵ لیتری dCi، محصولات جدید داچیا فقط با پیشرانه‌های سه سیلندر عرضه خواهند شد. پیشرانه پایه از نوع ۱ لیتری تنفس طبیعی است که قدرت ۶۵ اسب بخاری داشته و با گیربکس ۵ سرعته دستی همکاری می‌کند. این پیشرانه فقط برای نسخه‌های استاندارد ساندرو و لوگان در نظر گرفته شده و مدل استپ وی ساندرو با این پیشرانه در دسترس نخواهد بود.

پیشرانه بعدی از نوع ۰.۹ لیتری توربو است که قدرت ۹۰ اسبی داشته و می‌توان آن را با گیربکس ۶ سرعته دستی یا CVT همراه کرد. همچنین مدل قوی‌تر TCe با خروجی ۱۰۰ اسبی و گیربکس ۶ سرعته دستی وجود دارد. جالب اینکه قوی‌ترین پیشرانه موجود در واقع از نوع دوگانه‌سوز بوده و می‌تواند با گاز مایع نیز کار کند. باک ۵۰ لیتری گاز مایع این خودرو در جایی واقع شده که معمولاً لاستیک زاپاس قرار می‌گیرد و همراه با باک سوخت ۵۰ لیتری بنزین می‌تواند شعاع حرکتی بیش از ۱۳۰۰ کیلومتری را برای ساندرو به ارمغان بیاورد. نسخه دوگانه‌سوز پاک‌تر بوده و ۱۱ درصد دی‌اکسید کربن کمتری را تولید می‌کند.

دیگر ویژگی‌ای که باعث کاهش مصرف سوخت می‌شود سیستم استارت/استاپ است که برای هر سه پیشرانه در نظر گرفته شده است. گیربکس CVT هم بهبود یافته و شتاب گیری بهتری را به ارمغان می‌آورد.

طراحی نسل‌های جدید ساندرو و لوگان نسبت به قبل بسیار بهبود یافته است. این موضوع مخصوصاً با مقایسه کابین مدل‌های قدیمی و نسل‌های جدید مشهود است. مدل‌های ارزان‌تر دارای سیستم مولتی‌مدیای ریموت با نام “مدیا کنترل” هستند. در این سیستم پشتیبانی قابل جدا شدن گوشی هوشمند وجود داشته درحالی‌که نسخه گران‌تر از صفحه لمسی تبلت مانند و ۸ اینچی سود می‌برد.

سیستم اطلاعات سرگرمی کامل داچیا با نام مدیا دیسپلی شناخته می‌شود و از اندروید اتو و اپل کارپلی پشتیبانی می‌کند. سیستم بعدی هم مدیا ناو نام داشته و نه تنها دارای ناوبری است بلکه از اندروید اتو و اپل کارپلی بی‌سیم برخوردار می‌باشد. بسته به نوع سیستم اطلاعات سرگرمی انتخابی، خودروهای داچیا با دو، چهار یا شش بلندگو عرضه می‌شوند. همچنین صفحه دیجیتال ۳.۵ اینچی در پشت آمپرها وجود دارد. این خودروها به‌صورت استاندارد از ارتباط بلوتوث و USB نیز سود می‌برند.

با اینکه نسل‌های جدید ساندرو و لوگان همچنان خودروهای ارزان‌قیمتی خواهند بود اما داچیا ویژگی‌های زیادی را برای آن‌ها در نظر گرفته است. از جمله تجهیزات استاندارد یا سفارشی آن‌ها می‌توان به ورود بدون کلید، صندلی‌های جلوی گرم شونده، سیستم تهویه مطبوع خودکار، دوربین دنده‌عقب، ترمز پارک الکتریکی، برف‌پاک‌کن‌های خودکار و…

همچنین ساندروی جدید با سانروف شیشه‌ای برقی نیز در دسترس خواهد بود که این برای اولین بار در محصولی از داچیا دیده می‌شود.

ساندرو محفظه بار ۳۲۸ لیتری داشته درحالی‌که فضای بار لوگان سدان به ۵۲۸ لیتر می‌رسد. برای انعطاف بیشتر هم کف محفظه بار قابل تنظیم در ارتفاع بوده و ۲۱ لیتر فضای بیشتر را نیز در اختیار می‌گذارد.

ذکر این نکته خالی از لطف نیست که ساندرو استپ وی ارتفاع ۱۷۴ میلی‌متری از سطح زمین داشته که ۴۱ میلی‌متر بیشتر از نسخه استاندارد می‌باشد. این خودرو از پوشش‌های پلاستیکی در بدنه و ریل‌های سقف استفاده کرده است. رینگ‌های ۱۶ اینچی این خودرو شاید از نوع آلیاژی به نظر برسند اما در واقع از نوع فولادی هستند.

لوگان جدید ۳.۶ سانتی‌متر طویل‌تر از قبل می‌باشد. این خودرو دارای سازمان دهنده صندوق‌عقب است که فضای بار را به چهار بخش با ابعاد گوناگون جدا می‌کند. خود صندوق نیز دسترسی بهتری نسبت به قبل داشته و ارتفاع بارگیری خودرو ۱۹ میلی‌متر کاهش یافته است.

بهبودهایی هم در زیر پوست این خودروها صورت گرفته است. استفاده از پلتفرم CMF به داچیا این امکان را داده تا استحکام و مقاومت بدنه را افزایش دهد. هم‌اکنون حسگرهای فشار در درب‌ها قرار گرفته که در زمان تصادف باعث عمل کردن کیسه‌های هوای جانبی و پرده‌ای می‌شوند. دستگیره درب‌ها نیز پیکربندی مدرن‌تری دارند.

داچیا قول داده این محصولات جدید بازهم بهترین قیمت‌گذاری را در کلاس خودروهای B داشته باشند. نسل‌های جدید ساندرو، ساندرو استپ وی و لوگان در ماه‌های آینده وارد بازار خواهند شد.

[دانلود ویدئو]
[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۴ از ۵
از مجموع ۳ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲۱ دیدگاه‌ها

  1. Moein

    ۹ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (890 ديدگاه)

    مقایسه کنید با ساندرو ده سال پیش که تو ایرانه و با قیمت کذایی به فروش می‌ره
    لعنت به هزار و پانصد سال پیش

    موافقم 111
    مخالفم 23
    1. Hadi

      ۹ مهر ۱۳۹۹
      سوابق: (2200 ديدگاه)

      حتی دستمون به ال ممد معمولی هم نمیرسه
      چه برسه به این

      موافقم 67
      مخالفم 2
    2. مزدا

      ۹ مهر ۱۳۹۹
      سوابق: (2029 ديدگاه)

      آقا با تاریخ چیکار دارید .
      وضع موجود نتیجه بی عرضگی خودمونه.

      موافقم 61
      مخالفم 29
      1. حسین

        ۱۱ مهر ۱۳۹۹
        سوابق: (132 ديدگاه)

        اتفاقا از تاریخ درس نگرفتیم که اینجوری شد

        لعنتی که این دوستمون فرستاد خیلی هم با ارفاق بود

        موافقم 19
        مخالفم 2
  2. حسن

    ۹ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (1 ديدگاه)

    این ماشین اقتصادی تو اروپاس که کسی تفم بهش نمیندازه از بس که ارزونه واسه اروپایی ها حکم آشغالو داره اونوقت ما میایم قدیمی ترین مدلای این ماشینو تو ایران به قیمت یه فراری میخریم یعنی عمق فاجعه رو دیگه خودتون میتونین حدس بزنین خر ترین احمق ترین بدبخت ترین ها توی پولدارترین کشور از لحاظ منابع طبیعی داره اتفاق میفته همین جا هم حدس بزنین که مسؤولین ما چقدر شکم پاره ان که از این ثروت نمیذارن به مردم برسه اینا از اعراب پولدار هم بدترند وای بر تو ایرانی

    موافقم 84
    مخالفم 9
  3. ♤Angus_812♤

    ۹ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (428 ديدگاه)

    اینا دو تا برادر بودن به اسم برادران اِل
    یکیشون موند ایران شد ال ممد
    یکیشون رفت پاریس شد لوگان
    پس دوستان به فکر درس و تحصیل باشید

    موافقم 68
    مخالفم 5
    1. AMIR-REZA

      ۹ مهر ۱۳۹۹
      سوابق: (333 ديدگاه)

      الممد هم خیلی دلش میخواست بره خارج اما اینجا اسیر کردنش ….
      ما هم بدمون نمیاد بریم ولی نمیتونیم…..

      موافقم 63
      مخالفم 1
      1. حمید

        ۹ مهر ۱۳۹۹
        سوابق: (1724 ديدگاه)

        اینجا جهنم دنیای قبلی ما هست

        موافقم 60
        مخالفم 2
  4. AMIR-REZA

    ۹ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (333 ديدگاه)

    همه چیش عالیه به جز موتورش …….
    البته اروپاییها این موتور هارو دوست دارن ولی نمیدونم ترکیب موتور 900 سی سی سه سیلندر 90 اسبی با گیربکس سی وی تی چی میشه؟

    موافقم 34
    مخالفم 6
  5. آرش وان

    ۹ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (305 ديدگاه)

    به عنوان ماشینای دوم( و یا اول ) خانواده ، برای استفاده داخل شهر عالین ؛ سگ جون و کم خرج

    موافقم 36
    مخالفم 3
  6. Sina

    ۹ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (2427 ديدگاه)

    عجب ماشینی با اون قیمت که احتمالا بسیار کم هست
    شعاع ۱۳۰۰کیلومتر !!!!!
    بعدش با رنو ‌کلیو که خیلی گرونتره پلتفرم مشابه داره

    موافقم 33
    مخالفم 1
  7. پارسا عشق ماشین

    ۹ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (190 ديدگاه)

    ای بابا اینا این ماشینشون جز ارزون ترین ماشیناشونه بعد نسخه ی شش سال پیش این خودرو با قیمت بازار 600 میلیون همراه است که واقعا سرم را پایین می گیرم وقتی این هارو می بینم و همونم که ششصد میلیونه تازه قطعاتش پیدا هم نمیشه!!
    داریم به کجا میریم ؟؟؟
    پژو 2008 شده 1 میلیارد !!
    واقعا خنده داره

    موافقم 30
    مخالفم 0
  8. SS

    ۹ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (731 ديدگاه)

    یکی از نکاتی که داشت به نقطه ضعف محصولات داچیا تبدیل میشد، پلتفرم قدیمی ماشینها بود که قابلیت بهبود نداشت و در تستهای ایمنی نتایج متوسط و زیر متوسط میگرفت. تفاوت به اصطلاح خودروسازهای داخلی با رده پایینترین خودروساز اروپا که در بازار رقابتی کار میکنه هم در همین هست. اگر فقط داچیا وجود داشت و رقیبی نداشت هیچ نیازی نبود پلتفرم ارتقا پیدا کنه و به نتایج ایمنی توجه بشه. نهایت کاری که نیاز بود انجام بدن تغییر فیس ماشین و اضافه کردن چندتا آپشن بود. اما بازار رقابتی باعث میشه حتی ارزانترین خودروساز اروپا هم به تمام زوایای خودرو خودش توجه کنه.

    موافقم 30
    مخالفم 0
  9. farhad

    ۹ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (134 ديدگاه)

    خیلی جالبه دنیا رو اب برده ما را خواب ، ما هنوز یا در جبهه ایران باستان به 1500 سال قبل ایراد میگیریم یا در جبهه اسلام به تاریخ 2500 سال پس مشکل از ذهنیت خود ما ایرانی هاست که فقط در گذشته سیر میکنیم و نه به هیئت حاکمه کاری داره نه به دشمنان خارجی هر وقت یاد گرفتیم از گذشته عبور کنیم با درس گرفتن از گذشته البته بعدا میتو نیم به فکر اینده باشیم . این خطاب به دوستانی بود که در بالا کامنت گذاشتن که قطعا جوان هستند و مدعی روشن فکر بودن و در انتقاد از گذشته و مثلا بدنبال ترقی.

    موافقم 30
    مخالفم 8
  10. دیجی70

    ۹ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (303 ديدگاه)

    همین ماشین 10 سال بعد توایران تولید میشه فکر اون موقع 125 میلیارد قیمتش باشه اسمش میزارن رعد برق نیو اپشنال

    موافقم 27
    مخالفم 1
    1. سعيد

      ۹ مهر ۱۳۹۹
      سوابق: (1 ديدگاه)

      اینا پیکان رو از سال 46 دارن شیرش رو میکشن.. اگه این دستشون بیفته تا سال 1599 و حتی بیشتر با افزودن پلاس های بسیار ازش ماشین در میارن

      موافقم 22
      مخالفم 0
    2. حسين ماشيني

      ۹ مهر ۱۳۹۹
      سوابق: (7 ديدگاه)

      پلاس رو یادت رفت

      موافقم 7
      مخالفم 0
  11. حسین

    ۹ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (225 ديدگاه)

    ساندروهای قدیمی هم شده آرزو چه برسه به جدیدش.

    موافقم 20
    مخالفم 0
  12. نیما

    ۹ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (36 ديدگاه)

    ساندرو یزمانی تو ایران ۶۰ میلیون بود از روی اجبار با همون مقدار پول (۶۰ میلیون) پارسال رفتم ساینا محصول سایپای دزد رو خریدم ..هرچند الان با ۶۰ میلیون فقط میشه یه پراید صبا مدل ۸۹ دور رنگ که آفتاب سوختگی داره شاسی هم ترک داره و جوشش داده رو توی دیوار خرید ..اصل حرفم اینه : ما ایرانی ها نابود شدیم همش غمگینیم غصمون شده سیر کردن شکم ..ارزش پولمون داره میرسه به ونزوئلا ..آرزوی سوار شدن یه ماشین درست حسابی و یه زندگی ساده در آرامش رو باید با خودمون به گور ببریم ..یک ایرانی رو پیدا کنید که غصه فرداشو نخوره که قسط وامش چی میشه اونایی که اجاره نشینن اجاره خونشون چی میشه پول آب برق گاز و ماشینه داغون ایرانی که ممکنه یچیزیش خراب بشه همیشه دعا میکنم ماشینم خراب نشه وسایل برقی خونمون خراب نشه به قران قسم اگه همین امروز مثلا اگه تسمه دینام ماشینم پاره بشه پول ندارم برم بخرم و جایگزینش کنم و ماشینم میخوابه تو خونه . حقوق کارگری به یک هفته هم نمیرسه با قسطو اجاره و بدهکاری .

    موافقم 32
    مخالفم 1
  13. بهراد

    ۹ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (753 ديدگاه)

    دوستان یه پیشنهادی دارم کتاب قدرت حال یا اثر نیروی حال اکهارت تله رو بخونین.من از نصیحت بدم میاد به عنوان یه برادر کوچیکتر بهتون میگم از مقایسه آینده و گذشته با حال دست بردارید و در الان زندگی کنید.نمی گم به قیمت عادت کنین ولی دیگه مقایسه نکنید.
    یه زمانی من به دوستان میگفتم پراید میشه قیمت پرشیا،چینی بجای کره، لکسوس جای بنز میشه و راه حلش اینه جلوی گرون شدن پراید و پژو رو بگیریم که فاصله قیمتی ایرانیو چینی ایجاد نشه و اگرم شد همه ایرانی بخرن تا فروش چینیا و کره ای ها کمتر بشه و ثابت بمونن. الان میگم پراید 120 میلیونی نخرین.پژو 300 نخرین.دنای 600 تومنی چه فرقی با 405 داره وقتی تو تصادف همون کشته هارو میده.همون کیفیت سواریو داره.ماشین خارجی به نرخ 4 برابر نخرین.دودش میره تو چشم خودتون. نیاز کاذب بازارو شدید تر نکنین. تیگو ووه 7 هشتصد میلیونی رو لایق خودمون ندونیم.نخریم تا زنجیره گرانی موبایل و لپ تاپ و سکه و دلار و مسکن و دارو و لوازم خونگیو تحریک نکنیم.به اندازه نیاز بخریم.

    موافقم 14
    مخالفم 3
  14. M. S

    ۱۶ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (5 ديدگاه)

    مردم ما برعکس دنیا عمل میکنن هر چیزی قیمتش چند برابر میشه صف میکشن برا خریدش حتی اگه واقعا نیاز نداشته باشن

    موافقم 2
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا