نسل جدید داچیا ساندرو و لوگان، بهتر از همیشه...

شنبه 1 آذر 1399 - 09:30
مطالعه 6 دقیقه
2021-Dacia-Sandero-Logan-00
زمانی که داچیا اولین نسل لوگان را در سال 2004 و ساندرو را در سال 2007 معرفی کرد هیچ نشانی از رفاه و لوکس بودن در آن‌ها به چشم نمی‌خورد. این دو...
تبلیغات

زمانی که داچیا اولین نسل لوگان را در سال 2004 و ساندرو را در سال 2007 معرفی کرد هیچ نشانی از رفاه و لوکس بودن در آن‌ها به چشم نمی‌خورد. این دو خودرو نمونه‌هایی بسیار کاربردی و ارزان‌قیمت برای خانواده‌های کم‌درآمد بودند و تمرکز آن‌ها روی هزینه‌های نگهداری پایین و مصرف سوخت مناسب معطوف شده بود.

در ابتدا نسخه‌های پایه لوگان (همان تندر 90 گران قیمت و پرطرفدار خودمان!) و ساندرو حتی فاقد سیستم تهویه مطبوع، ABS یا فرمان هیدرولیک بود و این امر تا چندین سال ادامه داشت؛ اما خوشبختانه وضعیت نسل جدید که سومین نسل آن‌هاست کاملاً فرق کرده است.

نسل جدید ساندرو، ساندرو استپ وی و لوگان از پلتفرم جدید CMF استفاده کرده‌اند و بنابراین داچیا توانسته بهبودهای زیادی را ایجاد کند.

اول از همه به لرزش و صدای کابین مربوط می‌شود. هر سه خودروی یاد شده دارای چارچوبی سبک‌تر و مستحکم‌تر بوده و این امر منجر به کاهش لرزش‌ها شده است. همچنین فاصله بین چرخ های روبرویی در ساندرو 41 میلی‌متر و در ساندرو استپ وی 29 میلی‌متر افزایش یافته که این امر باعث بهبود کلی هندلینگ و سواری خودرو شده است.

سومین موضوع به ایمنی فعال و غیرفعال مربوط می‌شود که شاهد استفاده از جدیدترین نسل سیستم‌های دستیار راننده در لوگان و ساندرو نسل سوم هستیم.

همچنین تنظیمات جدید مربوط به شوک‌ها و فنرها باعث شده‌اند محصولات جدید داچیا بدون حرکات زیاد بدنه در پیچ‌ها نسبتاً تخت باقی بمانند. فرمان خودروها نیز 100 درصد برقی بوده و بنابراین 36 درصد راحت‌تر از مدل‌های قبلی می‌چرخد و نیروی کمتری برای این کار نیاز دارد.

اما برگردیم به بحث صدای کابین که موضوع مهمی است و داچیا می‌گوید صدا و لرزش ورودی به کابین به‌طور متوسط 3 تا 4 دسی‌بل کاهش یافته است. صدای هوا نیز به لطف درب‌ها فریم دار کاهش یافته و آینه‌ها نیز طراحی بهتری دارند که در تولید صدای کمتر نقش مثبتی ایفا می‌کنند.

این خودروساز رومانیایی می‌گوید:

ایزولاسیون خودروها با افزایش سطوح جاذب در بخش پیشرانه و کاهش نشتی صدایی بهبود یافته است. سطوح جاذب بخش پیشرانه از 12 به 48 درصد رسیده است. برای مثال در کابین صدای پس‌زمینه در سرعت‌های 50 تا 130 کیلومتر بین 3 تا 5 دسی‌بل کاهش یافته است.

تا زمانی که اولین بررسی‌های تخصصی روی نسل جدید لوگان و ساندرو صورت نگیرد نخواهیم فهمید این بهبودها تا چه حد مؤثر بوده‌اند اما تابه‌حال که این دو خودرو کاملاً امیدوارکننده ظاهر شده‌اند.

داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات

تبلیغات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.