رنو

معرفی آلپاین A110 2022 با قدرت 300 اسب بخاری

پیشرانه‌های درون‌سوز آلپاین کم‌کم به پایان راه خود نزدیک می‌شوند زیرا این برند تحت تملک رنوی فرانسه اعلام کرده اواخر دهه جاری میلادی از قوای محرکه الکتریکی استفاده خواهد کرد؛ اما پیش از ناپدید شدن پیشرانه‌های درون‌سوز، خودروی اسپورت آلپاین A110 شاهد بهبود پیشرانه ۱.۸ لیتری توربوی برگرفته از مگان RS خواهد بود.

آلپاین در حال به‌روزرسانی نام تریم های A110 بوده و نسخه پیور آن هم‌اکنون با A110 خالی شناخته می‌شود و تریم لجند قبلی نیز با پسوند GT عرضه شده است. پرچم‌دار این خانواده نیز آلپاین A110 S است که تغییری از نظر نام‌گذاری نداشته اما حالا قدرت ۳۰۰ اسب بخاری و گشتاور ۳۴۰ نیوتون متری دارد. در واقع قدرت و گشتاور این خودرو نسبت به مدل سال قبل به ترتیب ۱۲ اسب بخار و ۲۰ نیوتون متر بهبود یافته است.

شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت این مدل فول برابر با ۴.۲ ثانیه بوده و حداکثر سرعت آن نیز به ۲۷۵ کیلومتر در ساعت می‌رسد. قدرت توقف محصول اسپورت آلپاین هم با ترمزهای برمبو که دارای دیسک‌های ۳۲۰ میلی‌متری است تأمین می‌شود. کالیپرهای ترمز نارنجی‌رنگ نیز پشت رینگ‌های ۱۸ اینچی مشکی پنهان شده‌اند. این خودرو همچنین به لاستیک‌های میشلین پایلوت اسپورت ۴ مجهز شده است.

آلپاین A110 S دارای شاسی و سیستم تعلیق سفت تر برای هندلینگ تیز بوده و دیگر نکته مهم نیز استفاده از سیستم اگزوز اسپورت است. این خودرو بسته به تجهیزات سفارشی وزن ۱۱۰۲ تا ۱۱۴۰ کیلوگرمی خواهد داشت.

A110 GT از همان پیشرانه بهبود یافته استفاده می‌کند اما از تجهیزات بیشتری سود می‌برد. در این مدل صندلی‌های قابل تنظیم با پوشش چرمی، دستیار پارک جلو و عقب و… دیده می‌شوند. تنظیمات نرم‌تری برای شاسی و سیستم تعلیق در نظر گرفته شده و وزن آن نیز ۱۱۱۹ تا ۱۱۴۰ کیلوگرم است.

اگر مدل پایه را دوست دارید پس باید پیشرانه با قدرت ۲۵۲ اسبی و گشتاور ۳۲۰ نیوتون متری را انتخاب کنید که کم‌توان‌تر از دو تریم مجهزتر است. البته این خودرو هنوز هم شتاب مناسب ۴.۵ ثانیه‌ای داشته و تنها سه‌دهم ثانیه کندتر از برادران خود است. این مدل از رینگ‌های ۱۷ اینچی استفاده کرده و وزن آن به ۱۱۰۲ تا ۱۱۴۰ کیلوگرم می‌رسد.

آلپاین A110 2022 جدای از تریم انتخابی دارای سیستم اطلاعات سرگرمی بهتر به همراه اندروید اتو و اپلی کار پلی است. این نمایشگر ابعاد ۷ اینچی داشته و با دو درگاه USB و بلوتوث عرضه می‌شود.

این خودروی اسپورت با قیمت پایه ۵۹۵۰۰ یورویی برای نسخه پایه عرضه شده و دو تریم GT و S نیز به ترتیب ۶۹۵۰۰ و ۷۱۵۰۰ یورو قیمت دارد. در مقابل باید گفت نسخه پایه پورشه کیمن در فرانسه با قیمت ۵۹۶۹۲ یورویی عرضه شده و مدل کیمن S هم با قیمت ۷۲۸۶۲ یورو در دسترس است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۸ دیدگاه‌ها

  1. مهردادکمال

    ۳ آذر ۱۴۰۰
    سوابق: (1817 ديدگاه)

    نقطه قوت زیبایی و طراحی رترو
    ضعف رقیب قلدری به نام کیمن

    موافقم 13
    مخالفم 2
    1. Reza.M

      ۴ آذر ۱۴۰۰
      سوابق: (309 ديدگاه)

      بابا فهمیدیم وزنش 1140 کیلوعهههه
      این ماشین برای کسیه که دوست داره کیمن داشته باشه ولی پولشو نداره
      دوستان دقت کنید گفته نسخه پایه کیمن…پورشه با اپشن هاش ب راحتی به 90 هزار تا هم میرسه

      موافقم 7
      مخالفم 3
  2. محمد امین

    ۳ آذر ۱۴۰۰
    سوابق: (2168 ديدگاه)

    واقعا عاشق این برند و ماشینهاش هستم ، طراحی هاش یه حس خیلی خوب دارن و اصلا تکراری نیستن، از نظر پرفورمنس هم پرفکت هست ومیشه گفت یکی از کامل ترین و دوست داشتنی ترین اسپرت های بازار هست و میشه بدون اینکه نگاهی به قیمتش کرد رفت سراغش
    توی فرمول یک هم من بعد از فراری رنو رو دوست دارم که الان به اسم الپین شرکت میکنن ..و درکل سابقه ی درخشانی در فورمول یک دارن ، مخصوصا در بخش موتور سازی ..

    موافقم 7
    مخالفم 0
  3. محمدرضا

    ۴ آذر ۱۴۰۰
    سوابق: (1068 ديدگاه)

    درک نمیکنم
    چرا باید کیمن با ظاهر اصیل و از هر لحاظ بهتر رو با همین قیمت بیخیال شد واینو خرید

    موافقم 7
    مخالفم 6
    1. مانی

      ۴ آذر ۱۴۰۰
      سوابق: (2486 ديدگاه)

      این ماشین هم مثل کیمن با کیفیت ،چابک و لذت بخشه
      خیلی‌‌ها احساس فرمون و لذتبخشی و راننده محور بودن اینو بیشتر از کیمن میپسندن
      حالا شما حساب کن رنو چه چیزی ساخته

      موافقم 7
      مخالفم 1
    2. Navid_bivaN

      ۴ آذر ۱۴۰۰
      سوابق: (3691 ديدگاه)

      همیشه سلیقه های متفاوت وجود داره. برای این ماشین هم مشتری هایی بوده که خواستن براشون محصولی فراهم کنند. اما منم باشم پورشه رو انتخاب میکنم.

      موافقم 4
      مخالفم 2
  4. - A M I R -

    ۴ آذر ۱۴۰۰
    سوابق: (728 ديدگاه)

    با این که ماشین دوست داشتنی هست و من طراحیش رو واقعا میپسندم اما ارزش قیمتی چندان بالایی نداره. ماشینی تو این رنج قیمت نباید بعضی از اجزای کابینش با رنو کلیو مشترک باشه!

    موافقم 4
    مخالفم 2
  5. " Swedish Arrogant Tiger "

    ۴ آذر ۱۴۰۰
    سوابق: (1894 ديدگاه)

    ماشین جذاب و دوست داشتنی ایه، از اون ها که میتونه آدم رو تو اولین نگاه جذب کنه، ولی قیمتش بنظر میرسه یکم بالاست.

    موافقم 4
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا