رئیس بخش طراحی رنو آقای Laurens van den Acker گفته از اینکه رقبا هنوز تلاشی برای رقابت با برند ارزانقیمت داچیا نداشتهاند سورپرایز شده است.
تبلیغات
او در خلال مراسم رونمایی از داستر جدید و در مصاحبه با اتوکار گفت:
ما سورپرایز شدهایم زیرا میدانیم که رقبا دیر یا زود از راه میرسند. ما انتظار داشتیم رقیبان زودتر دستبهکار شوند بنابراین این موضوع که هنوز رقیب مستقیمی برای داستر در بازار وجود ندارد کاملاً شگفتانگیز است.
تعهد رنو به ارزان نگهداشتن داچیا باعث شده تا این برند رومانیایی جای پای خود در بازار را مستحکم کند. مدیر طراحی رنو اضافه میکند:
رنو دیسیپلین باورنکردنی در افزایش ندادن قیمتها داشته است. حتی دوستان آلمانی ما برندهایی دارند که وارد شدن به یک سطح بالاتر را شروع کردهاند.
او ادامه داد:
داچیا در عمل به قول خود واقعاً خوب بوده و همهی صرفهجوییها از سوی خودروها تأمین نمیشود. داچیا در یک مدل تجاری است. خودروهای داچیا به پشتیبانی شبکه رنو و اغلب در یک نمایندگی فروخته میشوند.
van den Acker در خاتمه میگوید:
اگر رنو را کنار بگذارید نمیتوانید داچیا را به عنوان برندی جداگانه به فروش برسانید. یک کمپانی دیگر برای ایجاد یک برند تازه باید شبکه جدیدی خلق کند که بسیار هزینهبر بوده و بر قیمت خودرو تأثیر خواهد گذاشت. مدل تجاری رنو/داچیا منحصربهفرد بوده و شاید به همین دلیل است که همانندسازی آن سخت میباشد.
داغترین مطالب روز