نسل جدید رنو مگان RS حوالی تست در پیست مشهور نوربرگ رینگ دیده شده و احتمالاً تلاش میکرده تا رکورد جدیدی برای یک خودروی تولیدی دیفرانسیل جلو بر جای بگذارد.
مگان RS جدید برای کسب این عنوان باید سریعتر از زمان 7 دقیقهای و 43.8 ثانیهای هوندا سیویک تایپ R جدید حرکت کند. پیش از هوندا نیز فولکسواگن گلف GTI کلاب اسپورت دارنده عنوان سریعترین خودروی تولیدی دیفرانسیل جلو در پیست نوربرگ رینگ بوده است.
موفقیت یا عدم موفقیت هاچبک داغ رنو در جهنم سبز یک سؤال خوب بوده اما پیشرانه مگان RS حدود 40 اسب بخار و 10 نیوتون متر کمتوانتر از رقیب ژاپنی است. این محصول فرانسوی از پیشرانه 4 سیلندر 1.8 لیتری توربویی بهره برده که در خروجی 280 اسب بخاری و گشتاور 390 نیوتون متری داشته و در مدل آلپاین A110 نیز بکار رفته است.
علیرغم قدرت و گشتاور کمتر نسبت به هوندا سیویک تایپ R، مگان RS نیز دارای حقههای خاص خود بوده که از آن جمله میتوان به دو تنظیم مختلف برای شاسی، سیستم تعلیق هوشمند برگرفته از موتوراسپورت، فرمانپذیری هر چهار چرخ و آئرودینامیک جدیدی اشاره کرد که برای عبور بهتر از پیچها طراحی شدهاند.
رنو سفارشها برای مگان RS جدید را از دسامبر در اروپا دریافت خواهد کرد و چند ماه بعد نیز شاهد تحویل اولین نمونهها به خریداران خواهیم بود. هنوز قیمت مگان RS جدید اعلام نشده است.