در اروپا هاچبک های اسپورتی وجود دارند که دست آمریکاییها هرگز به آن نمیرسد. رنو مگان RS و RS تروفی تنها یکی از این خودروهاست که آمریکاییها نمیتوانند پشت فرمان آن بنشینند. در خلال برگزاری نمایشگاه فرانکفورت ماه سپتامبر، رنو اقدام به معرفی مگان RS 2018 با قدرت 280 اسب بخار کرد؛ اما آن زمان هم میدانستیم که نسخه قویتر RS تروفی در راه است.
اولین تصاویر جاسوسی مگان RS تروفی حضور این خودرو در تستهای پرفورمنس پیست نوربرگ رینگ را نشان میدهند. البته جزئیات زیادی از این هاچبک خوشتراش در دست نیست. حدس میزنیم این خودرو قدرت 300 اسبی داشته باشد اما خب این یک خبر رسمی نیست. بههرحال کسب 20 اسب بیشتر از پیشرانه 4 سیلندر 1.8 لیتری توربوی مگان RS نباید برای مهندسان رنو کار سختی باشد. ما نمیدانیم آنها این کار را چگونه انجام میدهند اما انتظار داریم یک اگزوز با جریان آزاد بیشتر و برنامهریزی دوباره واحد کنترل پیشرانه در خودرو نصب شود.
مگان RS تروفی مشاهده شده فاقد هیچگونه پوشش استتاری بوده و این احتمال تقویت میشود که این پروتوتایپ در تستهای پیشرانه حضور دارد. به نظر میرسد تغییرات طراحی این خودرو هنوز در مرحله توسعه قرار دارد. این نسخه آزمایشی دارای ارتفاع کمتر و رینگهای خاص میباشد. نسل پیشین مگان RS تروفی از دامپرهای قابل تنظیم Ohlins و فنرهای کامپوزیتی Allevard استفاده میکرد. احتمال دارد نسل جدید این هاچبک داغ فرانسوی نیز از تنظیمات مشابه سیستم تعلیق و قطعات پرفورمنس سود ببرد.
شاید مرسدس-ای ام جی به سنگ محک شدن A45 امیدوار باشد اما نسخه ضعیفتر A35 قدرتی حدود 300 اسب بخار خواهد داشت. شاید مگان RS تروفی یک رقیب برای محصول پایه مرسدس تلقی شود. اگر تروفی قدرت 300 اسبی داشته باشد شاهد یک شاخبهشاخ هیجانانگیز خواهیم بود.
خوشبختانه مجبور به انتظار زیادی نیستیم زیرا رنو مگان RS تروفی اواخر سال جاری معرفی خواهد شد.