نسل جدید داچیا ساندرو و لوگان، بهتر از همیشه...

شنبه 1 آذر 1399 - 09:30
مطالعه 6 دقیقه
2021-Dacia-Sandero-Logan-00
زمانی که داچیا اولین نسل لوگان را در سال 2004 و ساندرو را در سال 2007 معرفی کرد هیچ نشانی از رفاه و لوکس بودن در آن‌ها به چشم نمی‌خورد. این دو...
تبلیغات

زمانی که داچیا اولین نسل لوگان را در سال 2004 و ساندرو را در سال 2007 معرفی کرد هیچ نشانی از رفاه و لوکس بودن در آن‌ها به چشم نمی‌خورد. این دو خودرو نمونه‌هایی بسیار کاربردی و ارزان‌قیمت برای خانواده‌های کم‌درآمد بودند و تمرکز آن‌ها روی هزینه‌های نگهداری پایین و مصرف سوخت مناسب معطوف شده بود.

در ابتدا نسخه‌های پایه لوگان (همان تندر 90 گران قیمت و پرطرفدار خودمان!) و ساندرو حتی فاقد سیستم تهویه مطبوع، ABS یا فرمان هیدرولیک بود و این امر تا چندین سال ادامه داشت؛ اما خوشبختانه وضعیت نسل جدید که سومین نسل آن‌هاست کاملاً فرق کرده است.

نسل جدید ساندرو، ساندرو استپ وی و لوگان از پلتفرم جدید CMF استفاده کرده‌اند و بنابراین داچیا توانسته بهبودهای زیادی را ایجاد کند.

اول از همه به لرزش و صدای کابین مربوط می‌شود. هر سه خودروی یاد شده دارای چارچوبی سبک‌تر و مستحکم‌تر بوده و این امر منجر به کاهش لرزش‌ها شده است. همچنین فاصله بین چرخ های روبرویی در ساندرو 41 میلی‌متر و در ساندرو استپ وی 29 میلی‌متر افزایش یافته که این امر باعث بهبود کلی هندلینگ و سواری خودرو شده است.

سومین موضوع به ایمنی فعال و غیرفعال مربوط می‌شود که شاهد استفاده از جدیدترین نسل سیستم‌های دستیار راننده در لوگان و ساندرو نسل سوم هستیم.

همچنین تنظیمات جدید مربوط به شوک‌ها و فنرها باعث شده‌اند محصولات جدید داچیا بدون حرکات زیاد بدنه در پیچ‌ها نسبتاً تخت باقی بمانند. فرمان خودروها نیز 100 درصد برقی بوده و بنابراین 36 درصد راحت‌تر از مدل‌های قبلی می‌چرخد و نیروی کمتری برای این کار نیاز دارد.

اما برگردیم به بحث صدای کابین که موضوع مهمی است و داچیا می‌گوید صدا و لرزش ورودی به کابین به‌طور متوسط 3 تا 4 دسی‌بل کاهش یافته است. صدای هوا نیز به لطف درب‌ها فریم دار کاهش یافته و آینه‌ها نیز طراحی بهتری دارند که در تولید صدای کمتر نقش مثبتی ایفا می‌کنند.

این خودروساز رومانیایی می‌گوید:

ایزولاسیون خودروها با افزایش سطوح جاذب در بخش پیشرانه و کاهش نشتی صدایی بهبود یافته است. سطوح جاذب بخش پیشرانه از 12 به 48 درصد رسیده است. برای مثال در کابین صدای پس‌زمینه در سرعت‌های 50 تا 130 کیلومتر بین 3 تا 5 دسی‌بل کاهش یافته است.

تا زمانی که اولین بررسی‌های تخصصی روی نسل جدید لوگان و ساندرو صورت نگیرد نخواهیم فهمید این بهبودها تا چه حد مؤثر بوده‌اند اما تابه‌حال که این دو خودرو کاملاً امیدوارکننده ظاهر شده‌اند.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.