رنو پسازاینکه سال گذشته با کانسپت کیگر پیشنمایشی از کراساوور جدیدی برای بازار هند را ارائه کرد، حالا رسماً نسخهٔ تولیدی این کراساوور کوچک را معرفی کرده است. البته برخلاف اکثر خودروهای کوچکی که برای این کشور پرجمعیت آسیایی ساخته میشوند، کراساوور جدید رنو بعداً در بازارهای بینالمللی هم عرضه خواهد شد. کیگر زیر 4 متر طول داشته و فاصلهٔ محوری آن برابر با 2500 میلیمتر است که این یعنی در سبد محصولات هندی رنو بین مدلهای کوئید و تریبر قرار میگیرد.
برجستهترین ویژگی کیگر طراحی بیرونی جسورانهٔ آن است. این کراساوور جدید فرانسوی با استایلی ورزشکاری که توسط گلگیرها و کاپوت عضلانی ایجاد شدهاند به همراه چراغهای جلوی دوقسمتی در طرفین جلوپنجرهٔ معمول رنو، چراغهای عقب C شکل، خط سقف کمی شیبدار و روکشهای پلاستیکی در قسمتهای پایین بدنه، یکی از بهترین طراحیها را در بین کراساوورهای کوچک بازار هند دارد.
از سوی دیگر اما هرچند طراحی و ترکیب کلی کابین کیگر مدرن است اما به دلیل اشتراکات فراوان با سایر محصولات ارزانقیمت رنو و همینطور محصولات داچیا، چندان چشمگیر و برجسته به نظر نمیرسد. غربیلک فرمان چندمنظوره، نمایشگر هشت اینچی سیستم اطلاعاتی-سرگرمی و صفحه آمپر هفت اینچی TFT قابل تنظیم از تجهیزات استاندارد این خودرو هستند درحالیکه اپل کارپلی، اندروید اتو، بلوتوث، پد شارژ بیسیم، تهویه مطبوع اتوماتیک، سیستم صوتی پریمیوم و سیستم ورود بدون کلید هم برای آن قابل سفارش هستند. کیگر از صندوق باری به حجم 405 لیتر هم سود میبرد که در این کلاس بهترین است و با خواباندن صندلیهای عقب به 880 لیتر افزایش پیدا میکند.
کیگر که بر اساس پلتفرم CMFA+ مشترک با تریبر ساخته شده، با دو پیشرانهٔ مختلف در هند عرضه میشود. پیشرانهٔ اول یک نمونهٔ 1 لیتری تنفس طبیعی با 72 اسب بخار قدرت و 96 نیوتن متر گشتاور است که برای انتقال نیروی آن گیربکسهای پنج سرعتهٔ دستی یا پنج سرعتهٔ اتوماتیک قابل انتخاب خواهد بود. موتور بعدی اما یک نمونهٔ 1 لیتری توربو است که در اروپا برای مدلهای کپچر و کلیو ارائه میشود. این موتور که 100 اسب بخار قدرت و 160 نیوتن متر گشتاور دارد، به یک گیربکس پنج سرعتهٔ دستی متصل میشود درحالیکه بعداً یک نمونهٔ CVT هم برای آن ارائه خواهد شد.