معرفی داچیا جاگر یا ساندرو استپ‌وی با دو صندلی اضافه!

شنبه 13 شهریور 1400 - 06:30
مطالعه 9 دقیقه
Dacia-Jogger-2022-1600-02
چند روز پس از انتشار تیزر، داچیا از محصول جدید خود که جاگر (Jogger) نام داشته و یک کراس استیشن سه ردیفه است پرده‌برداری کرده است. جاگر اشتراکات...
تبلیغات

چند روز پس از انتشار تیزر، داچیا از محصول جدید خود که جاگر (Jogger) نام داشته و یک کراس استیشن سه ردیفه است پرده‌برداری کرده است. جاگر اشتراکات زیادی با ساندرو استپ‌وی دارد تا جایی که می‌توان آن‌را نسخهٔ استیشن و هفت‌نفره از این کراس هاچ‌بک محبوب دانست. داچیا این محصول جدید را خودرویی توصیف کرده که ترکیبی از طول و کارایی یک استیشن، جاداری یک مینی‌ون و ظاهر و اطمینان یک کراس‌اوور را ارائه می‌کند. جاگر بر اساس نسخهٔ کشیده‌ای از پلت‌فرم CMF-B ساخته شده که در نسل جدید ساندرو و لوگان به کار رفته است.

جاگر 4,547 میلی‌متر طول، 1,784 میلی‌متر عرض و 1,632 میلی‌متر ارتفاع داشته و فاصلهٔ محوری 2,897 میلی‌متری آن 293 میلی‌متر از ساندرو بیشتر است. طول کلی این خودرو نیز 206 میلی‌متر از داستر بیشتر است که این یعنی جاگر حداقل تا زمان آمدن مدل جدید بیگستر به‌عنوان پرچم‌دار داچیا، کشیده‌ترین محصول این شرکت رومانیایی محسوب می‌شود. فاصلهٔ این کراس استیشن از سطح زمین نیز عدد قابل‌توجه 200 میلی‌متر است تا برای حرکت در مسیرهای ناهموار مشکلی نداشته باشد.

بدنهٔ جاگر تا ستون B کاملاً با ساندرو استپ‌وی یکسان بوده و از همان ویژگی‌های کراس‌اوور مانند و چراغ‌های Y شکل LED بهره می‌برد اما از اینجا به بعد شاهد طراحی کاملاً جدیدی هستیم که نمایی مناسب یک استیشن بلندقامت را ایجاد کرده‌اند. درب صندوق بزرگ و تقریباً عمودی، اوورهنگ عقب کشیده و چراغ‌های الهام گرفته از استیشن‌های ولوو ازجملهٔ ویژگی‌های ظاهری خاص جاگر هستند. این خودرو همچنین به ریل‌های سقفی ماژولار هم مجهز شده که می‌توانند از حالت طولی به عرضی تبدیل شوند و تا 80 کیلوگرم وزن را تحمل کنند.

اما اصلی‌ترین ویژگی جاگر برای جذب خریداران، کابین جادار با سه ردیف صندلی است. به گفتهٔ داچیا، این خودرو می‌تواند تا هفت بزرگ‌سال را در خود جای دهد و برای سرنشینان ردیف سوم 855 میلی‌متر فضای سر و 127 میلی‌متر فضای زانو خواهد داشت. همچنین صندلی‌ها را هم می‌توان در بیش از 60 ترکیب مختلف تنظیم کرد. بسته به موقعیت این صندلی‌ها، در صورت باز بودن هر هفت صندلی، فضای بار بین 160 تا 213 لیتر و با پنج صندلی بین 708 تا 842 لیتر خواهد بود. با تا کردن صندلی‌های ردیف دوم و سوم هم حداکثر فضای بار به 1820 لیتر می‌رسد.

در جلو اما داشبورد جاگر کاملاً با ساندرو یکسان است که این یعنی در اینجا هم شاهد سه نوع نمایشگر مختلف برای سیستم اطلاعاتی-سرگرمی خواهیم بود که از جایگاه اتصال گوشی هوشمند بجای نمایشگر در پایین‌ترین تیپ گرفته تا صفحه‌نمایش لمسی 8 اینچی در بالاترین تیپ را شامل می‌شود. بالاترین تیپ همچنین از اندروید اتو و اپل کارپلی بی‌سیم، ناوبری، سیستم صوتی با شش بلندگو و دو پورت USB هم برخوردار خواهد بود.

جاگر در بخش ایمنی از شش ایربگ و طیف گسترده‌ای از سیستم‌های کمک‌راننده مثل ترمز اضطراری، هشدار نقاط کور، دستیار پارک، دستیار شروع حرکت در سراشیبی‌ها، کروز کنترل و محدودکنندهٔ سرعت برخوردار است و تجهیزاتی مثل گرم‌کن صندلی‌های جلو، نمایشگر دیجیتالی برای کنترل سیستم تهویه، برف‌پاک‌کن اتوماتیک و ترمز پارک برقی هم برای آن قابل سفارش خواهد بود.

داچیا برای جاگر یک پیشرانهٔ 1 لیتری سه سیلندر توربوشارژ جدید را در نظر گرفته که با 110 اسب بخار قدرت و 200 نیوتن متر گشتاور، کمی از نمونهٔ ارائهٔ شده در ساندرو قوی‌تر است. نیروی این موتور از طریق یک گیربکس شش سرعتهٔ دستی به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود. برای این خودرو همچنین یک پیشرانهٔ 1 لیتری دوگانه‌سوز LPG هم ارائه می‌شود که 100 اسب بخار قدرت دارد. این نسخه به لطف برخورداری از یک باک سوخت 40 لیتری و یک مخزن گاز 50 لیتری و همین‌طور مصرف سوخت 6.3 لیتر در هر صد کیلومتر، با هر بار سوخت‌گیری کامل مجموعاً می‌تواند تا 1000 کیلومتر را طی کند.

هرچند برای جاگر از پیشرانهٔ دیزلی خبری نیست اما به گفتهٔ داچیا، در سال 2023 یک نسخهٔ هیبریدی برای آن ارائه خواهد شد که ارزان‌ترین خودروی هیبریدی هفت‌نفرهٔ بازار خواهد بود. این نسخه همچنین اولین محصول هیبریدی داچیا هم محسوب می‌شود. در این نسخه از تکنولوژی هیبریدی گروه رنو استفاده خواهد شد و قوای محرکهٔ آن از یک پیشرانهٔ 1.6 لیتری بنزینی تنفس طبیعی، دو موتور الکتریکی، یک گیربکس اتوماتیک و یک پکیج باطری 1.2 کیلووات ساعتی تشکیل می‌شود.

هرچند باطری‌های جاگر هیبریدی به میزان قابل‌توجهی از مدل‌های پلاگین‌هیبریدی E-Tech رنو کوچک‌تر است اما همچنان می‌تواند در 80 درصد از رانندگی‌های شهری از حالت تمام الکتریکی استفاده کند تا 40 درصد مصرف سوخت کمتری داشته باشد. داچیا پذیرش سفارشات خرید برای جاگر را از نوامبر امسال آغاز خواهد کرد و اولین در سه‌ماههٔ نخست سال 2022 اولین نمونه‌های آن‌را به خریداران تحویل خواهد داد. اولین نمایش عمومی این کراس استیشن نیز چند روز دیگر در نمایشگاه مونیخ صورت خواهد گرفت.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.