جانشین داچیا داستر چه ویژگیهایی خواهد داشت؟!
داچیا داستر به خاطر فضای بار و کابین مناسب، تواناییهای حرکت در خارج از جاده و طراحی مدرن و مهمتر از همه قیمت مناسب خودرویی محبوب در اروپا بوده است. سومین نسل این شاسیبلند کلاس B طبق انتظارات در سال 2025 از راه خواهد رسید و علیرغم الکتریکی سازی صنعت خودرو دارای همان مشخصات همیشگی خواهد بود.
داچیا میگوید تا حد امکان خودروهای درونسوز را ارائه کرده و پس از آن اقدام به تولید قوای محرکه پلاگین هیبریدی و الکتریکی خواهد کرد. البته مدل جدید اسپرینگ با قوای محرکه الکتریکی عرضه شده و جزو ارزانترین خودروهای الکتریکی دنیا بوده است. همچنین داچیا اولین خودروی هیبریدی خود را در سال 2023 و بر اساس مدل جدید جاگر معرفی خواهد کرد. داچیا میگوید این خودرو ارزانترین محصول هیبریدی و هفتنفره در بازار خواهد بود.
نسل اول داستر در سال 2010 معرفی شد و در سال 2017 جای خود را به مدل فعلی داد و امسال هم شاهد معرفی فیس لیفت آن بودیم. به این ترتیب نسل جدید داستر حداقل سه تا چهار سال آینده به بازار نخواهد آمد و تا آن زمان باید از قوای محرکه الکتریکی شده برای هماهنگی با قوانین آلایندگی سختگیرانه استفاده کرد.
البته تائید شده از پلتفرم CMF-B که در ساندرو، ساندرو استپ وی و جاگر بکار رفته در نسل جدید داستر هم استفاده خواهد شد و بنابراین احتمال استفاده از قوای محرکه پلاگین هیبریدی رنو کپچر E-Tech در این خودرو وجود دارد.
احتمال تولید نسخه تمام الکتریکی داستر جدید نیز با استفاده از پلتفرم CMF-BEV بکار رفته در رنو 5 الکتریکی وجود دارد. تنها مشکل موجود این است که پلتفرم یاد شده فعلاً فقط بهصورت دیفرانسیل جلو وجود داشته اما احتمال تغییر آن در آینده وجود دارد.
رئیس تولید داچیا در زمان معرفی نسخه فیس لیفت شده داستر گفته بود که جانشین این خودرو همچنان تناسب بسیار خوب قیمت به تجهیزات را حفظ خواهد کرد. او گفته مشتریان نیازمند خودرویی ساده هستند که همهجا برود. به همین خاطر ماهیت آفرود داستر همچنان جزو اولویتهای اصلی خواهد بود.
در نیمه دوم سال 2022 نیز یک شاسیبلند بزرگتر به سبد محصولات داچیا اضافه خواهد شد.