نسل چهارم رنو مگان در نمایشگاه فرانکفورت 2015 معرفی شد و تابستان سال بعد برای فروش به بازار آمد. این خودرو در نسخههای مختلفی شامل هاچبک پنجدر، استیشن و سدان به تولید رسید. مگان که در اسپانیا و ترکیه تولید میشود همچنین آخرین محصول پرفورمنس رنو با نشان رنو اسپرت محسوب میشود زیرا بهتازگی این بخش به آلپاین تغییر نام داده است. مگان RS تروفی R در سال 2019 رکورد خودروهای محرک جلو را در پیست نوربرگرینگ شکست.
اما طی سالهای اخیر، اوضاع مگان از لحاظ آمار فروش اصلاً خوب نبوده است بهگونهای که در سال 2021 در بریتانیا تنها 793 دستگاه فروش داشته است درحالیکه برای مقایسه، در همین سال بریتانیاییهای 21,800 دستگاه فورد فوکوس و 30,200 دستگاه فولکسواگن گلف خریدهاند. البته در سطح جهانی مگان همیشه سهم قابلتوجهی از فروش کلی رنو داشته است بهگونهای که در سال 2017، نسل چهارم این خودرو با فروش 168 هزار دستگاه در سراسر جهان، بیشترین فروش خود را تجربه کرد اما این رقم در سال 2021 به تنها 70 هزار دستگاه رسید. این در حالی است که مگان بیشترین فروش تاریخ خود را در سال 2004 با 465,778 دستگاه تجربه کرد.
به دلیل همین کاهش فروش چشمگیر و حرکت خریداران به سمت کراساوورها و خودروهای الکتریکی، رنو اعلام کرده است که پس از 27 سال و چهار نسل، به تولید مگان درونسوز برای همیشه پایان داده است و هاچبک الکتریکی مگان E-Tech را بهعنوان جانشین آن به بازار میفرستد. این خودرو از لحاظ ابعاد و اندازه مشابه مگان درونسوز است اما فرم کلی آن بیشتر به کراساوورها شباهت دارد. مگان E-Tech روی همان پلتفرم CMF-EV مشترک با نیسان آریا ساخته شده و تا سال 2024 هم کراساوور الکتریکی دیگری بنام سنیک بر اساس آن ساخته و به بازار عرضه خواهد شد.
با کنار رفتن مگان درونسوز، هماکنون کراساوور کپچر نقش خودروی درونسوز کلاس C را در سبد محصولات بازی خواهد کرد و هاچبک کوچکتر کلیو و کراساوور کوپهٔ بزرگتر آرکانا هم آن را همراهی خواهند کرد. در همین حال، تا اواسط سال آینده هم کراساوور جدید آسترال برای رقابت با تویوتا رافور راهی بازار اروپا خواهد شد. این خودرو در همان کارخانهٔ اسپانیا تولید میشود که مگان را به تولید میرساند.