رنو 4ever تروفی کانسپت جدید، پیش‌نمایشی از یک کراس اوور الکتریکی و خشن

سه‌شنبه 26 مهر 1401 - 09:30
مطالعه 6 دقیقه
2022-renault-4ever-trophy-concept
رنو از کانسپت جدید 4ever تروفی رونمایی کرد. این خودروساز در دی ماه 1400 بود که با معرفی کانسپت الکتریکی رنو 5 باعث تعجب همگان شد، خودرویی که قرار...

رنو از کانسپت جدید 4ever تروفی رونمایی کرد. این خودروساز در دی ماه 1400 بود که با معرفی کانسپت الکتریکی رنو 5 باعث تعجب همگان شد، خودرویی که قرار است در آینده نزدیک به خط تولید راه پیدا کند. حالا اما فرانسوی‌ها یک کانسپت دیگر را در نظر گرفته‌اند که نسخه تولیدی آن سال 2025 پدیدار خواهد شد. 4ever تروفی که در واقع بازگشت رنو 4 نمادین محسوب می‌شود در نمایشگاه پاریس به عنوان یک کراس اوور خشن حضور خواهد یافت. همانند دیگر کانسپت های این برند، 4ever تروفی نیز فاقد پیشرانه درون‌سوز خواهد بود و فقط از قوای محرکه الکتریکی استفاده خواهد کرد.

این کانسپت در کلاس B خودروهای الکتریکی حضور دارد و نام خود را از مسابقات رالی 4L تروفی گرفته است. این مسابقه فقط مختص خودروهای رنو 4 بوده و در سال آینده نیز بیست و پنجمین سالگرد برگزاری خود را جشن خواهد گرفت. رنو نیز با نصب لوگوس الماسی خود بر پیشانی این کانسپت چنین اتفاقی را گرامی داشته است. رنو 4ever تروفی کانسپت از رنگ بدنه خاکستری گان متال سود برده و رینگ‌های 19 اینچی دارد. در قلب این خودروی مفهومی پیشرانه الکتریکی با قدرت 134 اسب بخار قرار دارد. طول / پهنای کانسپت رنو به ترتیب به 4160 و 1950 میلی‌متر می‌رسد. فرانسوی‌ها می‌گویند 4ever تروفی در بازار همان جایگاه کراس اوور کپچر ساب کامپکت را خواهد داشت. همچنین رنو 5 احیا شده نیز به عنوان معادل الکتریکی سوپر مینی کلیو انجام‌وظیفه خواهد کرد.

رنو 4ever تروفی با ارتفاع 1900 میلی‌متری ارتفاع قابل‌توجهی از سطح زمین دارد و قوس‌های چرخ جعبه‌ای آن کاملاً جلب‌توجه می‌کنند. تصاویر کابین این خودرو فعلاً منتشر نشده اما بدنه آن در مقایسه با رنو 4 کلاسیک کاملاً طویل‌تر بوده و بنابراین فضای پای بیشتری در بخش عقب وجود خواهد داشت. استفاده از پلتفرم DMF-BEV به معنی حداکثر شدن فاصله بین محوری است چراکه اورهنگ های جلو و عقب کوتاه‌تر شده‌اند. خودروی رنو R4 اولیه از درب‌های عقب کوتاه‌تری استفاده می‌کرد درحالی‌که برادر مدرن آن کاربردی‌تر طراحی شده است.

این کانسپت می‌تواند از باتری 42 کیلووات ساعتی بین اکسل‌ها استفاده کرده و شعاع حرکتی حدود 402 کیلومتری داشته باشد. پیشرانه الکتریکی نیز باعث می‌شود 4ever تروفی در زیر 9 ثانیه از سکون به سرعت 100 کیلومتر در ساعت برسد. البته انتظار می‌رود برخی ویژگی‌های جالب این کانسپت در مدل تولیدی حذف شوند که از جمله آن‌ها می‌توان به کمپرسورهای هوای موجود در چرخ ها، روف راک فیبر کربنی، حفاظ زیر بدنه و پوشش‌های اطراف آن اشاره کرد. این کانسپت به همراه رنو 5 الکتریکی در نمایشگاه پاریس حضور خواهد یافت.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.