داچیا با سوخت مصنوعی در رالی داکار 2025 شرکت میکند

رانندههای داچیا در رالی داکار 2025 سباستین لوب فرانسوی مشهور و کریستینا گوتیرز اسپانیایی خواهند بود. دنیس له وت مدیرعامل داچیا دراینباره میگوید:
داکار به یک بستر آزمایش مهم برای حملونقل پاکتر تبدیل میشود و این موضوع دقیقاً با مأموریت داچیا همخوانی دارد
له وت اشارهای به اینکه کدام خودروی داچیا در داکار حضور خواهد یافت نکرده اما گفته که همکار فنی داچیا شرکتی مسابقهای خواهد بود که تاکنون محصولاتی را برای فولکسواگن، پژو، سیتروئن، تویوتا و... تولید کرده است. او میگوید جزئیات بیشتر در این زمینه سال آینده منتشر خواهند شد. مدیرعامل داچیا خاطرنشان ساخته بهصورت آزمایشی در سال 2024 راهی داکار خواهند شد اما حضور رسمی آنها در سال 2025 خواهد بود.
سوختهای مصنوعی مورد استفاده برای داکار توسط آرامکو تأمین خواهد شد، شرکتی که با گروه رنو و جیلی همکاری خواهد کرد تا نتیجه آن توسعه و تولید پیشرانههای درونسوز با نام Horse باشد. لوکا دمئو مدیرعامل گروه رنو قبلاً گفته بود سوختهای مصنوعی که میتوانند با استفاده از انرژی تجدید پذیر تولید شوند همخوانی بسیار خوبی با اهداف داچیا خواهند داشت. قبلاً گفته شده داچیا تا حد امکان به تولید خودروهای درونسوز ادامه خواهد داد تا همچنان محصولاتی ارزانقیمت ارائه نماید. اتحادیه اروپا اخیراً اظهار داشته سوختهای مصنوعی از قوانین آلایندگی سال 2035 مستثنا خواهد بود. در سال 2035 تمامی خودروهای صفرکیلومتر عرضه شده باید بدون آلایندگی باشند.
رالی داکار از اواخر دهه 70 میلادی به عنوان مسابقه پاریس-داکار شروع شد اما نگرانیهای امنیتی سالهای اخیر باعث شد این مسابقات بجای آفریقا در آمریکای جنوبی و هماکنون در عربستان سعودی برگزار شود. سباستین لوب که چندین بار قهرمانی مسابقات رالی جهانی را با سیتروئن کسب کرده اظهار میدارد رالی داکار هماکنون تمرکز اصلی را به خود اختصاص داده و او با داچیا برای قهرمانی خواهد جنگید. او به همراه گوتیرز قهرمان سال 2022 مسابقات اکستریم E بودهاند. در مسابقات اکستریم E خودروهای آفرود تمام برقی حضور دارند. نهایتاً باید گفت مدیرعامل داچیا اظهار داشته رالی داکار با اهداف اخیر این برند در بازاریابی محصولات ماجراجویی از جمله کانسپت مانیفستو همخوانی دارد.