معرفی رنو داستر 2024 با پیشرانه هیبرید و تجهیزات آفرود

چهارشنبه 8 آذر 1402 - 19:33
مطالعه 9 دقیقه
dacia-duster-2024-sitzprobe (6)
جدیدترین نسخه از شاسی‌بلند دو دیفرانسیل داچیا / رنو داستر، تفاوت‌های اساسی با نسل‌های قبل دارد. این مدل، فناوری‌های مدرن و ظاهر جذاب‌تر از گذشته...
تبلیغات

جدیدترین نسخه از شاسی‌بلند دو دیفرانسیل داچیا / رنو داستر، تفاوت‌های اساسی با نسل‌های قبل دارد. این مدل، فناوری‌های مدرن و ظاهر جذاب‌تر از گذشته ارایه می‌کند.

داچیا زیرمجموعه‌ی رنو، خودروسازی بسیار موفق کشور رومانی محسوب می‌شود که طی سال‌های اخیر، افزایش فروش قابل توجه در اروپا و دیگر نقاط جهان داشته است. برای بازار ایران،  تندر 90 (لوگان)  ساندرو و داستر، محصولات داچیا بودند که با برند رنو وارد کشورمان شدند.

اولین داستر، سال 2010 به بازار اروپا رسید و مورد توجه قرار گرفت. قیمت مناسب همراه با تجهیزات ابتدایی برای سیستم دو دیفرانیسل و رانندگی آفرود، موفقیت تجاری داستر را تضمین کرد. این روند برای نسل دوم، از 2017 تا امروز ادامه داشت و حالا نسل سوم نیز با پیشرفت‌های مهم، معرفی شده است.

داستر 2024 از پلتفرم رنو کلیو و کپچر استفاده می‌کند. همچنین اشتراکات فنی با داچیا ساندرو و جاگر دارد. داستر جدید همراه رینگ آلومینیوم 18 اینچ نسبت به مدل قبلی، 7 میلی‌متر فاصله بیشتر تا زمین خواهد داشت و برای رانندگی خارج جاده، تواناتر خواهد بود. براساس اطلاعات موجود، طول و عرض و ارتفاع این خودرو، 4343 و 1810 و 1660 میلی‌متر با فاصله محوری 2657 میلیمتر است. با این شرایط، عرض داستر 2024 نسبت به نسل دوم، 12 میلی‌متر کم‌تر خواهد بود اما 40 میلی‌تر افزایش طول و 30 میلی‌متر بهبود ارتقاع خواهد داشت. فاصله محوری نیز برای مدل جدید، 16 میلی‌متر بیشتر شده است.

علاوه‌بر نمای بیرونی، کابین داستر نیز بسیار متفاوت از قبل به نظر می‌رسد. نمایشگر لمسی 10/1 اینچ با 10 درجه زاویه نسبت به سطح داشبورد ارایه می‌شود تا دسترسی و دید بهتر به راننده بدهد. نسخه‌های سفارشی، پنل پشت فرمان دیجیتال 7  اینچ نیز خواهند داشت. داستر 2024، نه‌تنها صندل‌های باکیفیت‌تر و راحتی بیشتر برای سرنشینان ردیف عقب فراهم می‌کند؛ بلکه صندوق 472 لیتر نیز دارد که حدود 30 لیتر بزرگ‌تر از نسل قبل خواهد بود. هم‌چنین علاقه‌مندان سفر و طبیعت‌گردی می‌توانند روی باربند استاندارد داستر، 80 کیلوگرم بار اضافی حمل کنند.

در بحث فنی، پیشرانه هیبرید 140 اسب بخار با گشتاور 148 نیوتن‌متر برای داستر 2024 استفاده خواهد شد. موتور برقی با محرک بنزینی 4 سیلندر 1/6 لیتری، میانگین مصرف سوخت 5 لیتر در صد کیلومتر ارایه می‌کنند. این خودرو فقط با گیربکس اتوماتیک (احتمالا CVT مولتی مود) تولید می‌شود. باتوجه به تشابه مشخصات اعلام‌شده با داچیا جاگر هیبرید، می‌توان سرعت‌گیری صفر تا صد کیلومتر برساعت داستر 2024 هیبریدی را حدود 9 تا 10 ثانیه پیش‌بینی کرد. نهایت سرعت نیز، احتمالا 170 کیلومتر برساعت خواهد بود.

داچیا داستر نسل سوم، پیشرانه هیبرید سه سیلندر 1/2 لیتر توربوشارژ با قدرت 130 اسب بخار و گشتاور 240 نیوتن‌متر نیز خواهد داشت. این مدل، از فناوری هیبرید ساده رنو استفاده می‌کند تا صرفا هنگام شروع حرکت، از موتور برقی بهره گیرد. میانگین مصرف سوخت داستر سه سیلندر، 6/5 لیتر در صد کیلومتر خواهد بود و سرعت‌گیری صفر تا صد کیلومتر برساعت 10 تا 11 ثانیه خواهد داشت.

هنوز قیمت دقیق داستر 2024 مشخص نیست اما ظاهرا آستانه قیمت 18 تا 19 هزار دلار برای مدل دنده دستی تک‌دیفرانسیل، همراه پیشرانه 130 اسب بخار، ارایه خواهد شد. هزینه خرید داستر با امکانات کامل و پیشرانه قوی‌تر، احتمالا 25 هزار دلار خواهد بود. داستر علاوه‌بر رومانی، در کلمبیا، برزیل و نیجریه مونتاژ می‌شود.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.