آلپین با پروژه هیدروژنی و دفاع از موتورهای درونسوز، آیندهای ترکیبی را پیشبینی میکند که تمام الکتریکی نخواهد بود.
آلپین، در تلاش است تا با مجموعهای از خودروهای اسپرت و شاسیبلندهای پرفورمنس، خود را بهعنوان نسخهای فرانسوی از پورشه معرفی کند. برای مدتی، بازار خودروهای لوکس و پرفورمنس که آلپین و پورشه در آن رقابت میکنند، به سمت آیندهای تمام الکتریکی حرکت میکرد اما تغییر در تقاضای خودروهای الکتریکی، قوانین دولتی، تأمین جهانی مواد اولیه و توافقات تجاری باعث شده که خودروسازانی مثل آلپین در سرنوشت الکتریکی خود تجدیدنظر کنند و اکنون به دنبال راههایی برای حفظ موتورهای درونسوز در خودروهای جدید برای حداقل دو دهه آینده باشند.
پیر ژان تاردی، مهندس ارشد پیشرانههای هیدروژنی آلپین، میگوید: «موتور درونسوز دشمن نیست.» او در حال کار بر روی پروژهای به نام آلپنگلو است؛ یک پروژه مسابقهای لمان با پیشرانه هیدروژنی که قرار است در سال ۲۰۲۸ با یک موتور V6 هیدروژنی ۷۳۰ اسب بخاری در مسابقه ۲۴ ساعته شرکت کند. تاردی آینده هیدروژن را اینگونه میبیند:
احتراق هیدروژن عمدتاً آب تولید میکند. ترکیب هیدروژن با اکسیژن، آب به دست میدهد. ماده دیگری که منتشر میشود، اکسید نیتروژن است که در موتورهای دیزلی و بنزینی نیز آزاد میشود. بااینحال، این آلودگی را میتوان با فناوریهای مختلف کاهش داد. مخلوط بسیار رقیق به کاهش انتشارات کمک میکند؛ تزریق آب نیز مؤثر است و درنهایت میتوان از سیستمهای پسپردازش موجود در خودروهای سواری استفاده کرد. این فناوری میتواند بسیار پاک باشد.
تاردی معتقد است آینده کاملاً الکتریکی نیست، بلکه ترکیبی از فناوریها است. وی تأکید میکند:
نمیتوان کل بازار را الکتریکی کرد. این با خواسته مشتریان نیز همخوانی ندارد راهحل جادویی وجود ندارد. آینده حملونقل ترکیبی از راهحلها و منابع انرژی مختلف است.
مدی
۲۵ خرداد ۱۴۰۴اصلا نیازی نیست که ماشینی مثل پژو پارس و پراید. صدا داشته باشن
ولی امثال دوج و بقیه اسپرت سازا اصلا فکرشم نباید بکنن
mr-gtc
۲۵ خرداد ۱۴۰۴کار درستی کرده بزودی بجز خودروهای شهری و حمل و نقل عمومی هیچ خودرویی از پیشرانه تمام برقی استفاده نخواهد کرد
hosen
۲۵ خرداد ۱۴۰۴احسنت به این رویکرد
واقعا چه معنی میده خودرو اسپرت برقی باشه
Ali Supercharge (ممممد سابق)
۲۵ خرداد ۱۴۰۴عالی👌