آلپین در سال ۲۰۲۸ هایپرکار هیبریدی ۱۰۰۰ اسب بخاری با موتور V6 توربو و دو موتور الکتریکی معرفی میکند تا با فراری و لامبورگینی رقابت کند.
آلپین، برند اسپرت گروه رنو، پس از رونمایی از شاسیبلند A390، از پروژهای جاهطلبانه خبر داد. لوکا دی مئو، مدیرعامل رنو و فیلیپ کریف، مدیر آلپین، در گفتوگو با تاپ گیر تأیید کردند که این برند تا سال ۲۰۲۸ یک هایپرکار هیبریدی ۱۰۰۰ اسب بخاری عرضه خواهد کرد. این خودرو مشابه رویکرد لامبورگینی در تمراریو و روئلتو یا فراری در SF90، به یک پیشرانهٔ بنزینی توربوشارژ برای چرخهای عقب و دو موتور الکتریکی برای چرخهای جلو مجهز خواهد بود ولی بجای پیشرانههای V8 یا V12 از موتور V6 توربو استفاده میکند. کریف درباره اهداف این پروژه گفت:
این خودرو سه هدف دارد: ارتقای جایگاه آلپین، ایجاد آزمایشگاهی برای نوآوری که به کل گروه رنو گسترش مییابد و سودآوری مالی.
این هایپرکار بهعنوان پرچمدار برند، جایگاه آلپین را در بازار تقویت خواهد کرد.
هایپرکار آلپین توسط بخش موتوراسپرت آلپین هایپرتک توسعه مییابد که پس از توقف برنامه موتور فرمول یک رنو ایجاد شد و در مسابقات استقامت جهانی نیز فعال است. قوای محرکهٔ پلاگینهیبریدی این خودرو مجموعاً ۱۰۰۰ اسب بخار قدرت خواهد داشت ولی در طراحی شبیه کانسپت اخیر آلپنگلو نخواهد بود. نام این خودرو نیز هنوز اعلام نشده است. آلپین تا سال ۲۰۳۰ پنج مدل الکتریکی جدید معرفی خواهد کرد. در سال ۲۰۲۶، جایگزین تمام الکتریکی A110 رونمایی میشود. سپس، نام A310 برای یک خودروی اسپرت ۲+۲ الکتریکی با پلتفرم مشترک A110 احیا خواهد شد. آلپین همچنین شاسیبلندی بزرگتر از A390 برای ورود به بازار آمریکا توسعه میدهد. در حال حاضر، آلپین مدل A290 را نیز عرضه میکند که نسخه تقویتشده رنو ۵ است. آلپین با این هایپرکار نهتنها به دنبال رقابت با برندهای لوکسی مانند فراری و لامبورگینی است، بلکه قصد دارد فناوریهای پیشرفته خود را به سایر محصولات گروه رنو منتقل کند.
مازیار
۸ خرداد ۱۴۰۴به نظرم به لحاظ فنی پتانسیلش هست که محصول موفقی باشه
اما به لحاظ تجاری بستگی به قیمتش داره که جا نداره به فراری نگاه کنه
همایون
۸ خرداد ۱۴۰۴حتی مدل a110 هم محصول گرونی بود ولی خوب فروخت
JaMsHiD-B
۸ خرداد ۱۴۰۴قیمتش نباید بیشتر از یک و نیم میلیون بشه
( الان فردا برچسب قیمتی میاد ۷ میلیون )
Cadillac-V
۸ خرداد ۱۴۰۴اصلا ما نفهمیدیم تو مقاله نوشته هایپر کار بعد اون بالا نوشته سوپراسپرت
آخر چیه هایپر کاره یا سوپراسپرت
JaMsHiD-B
۹ خرداد ۱۴۰۴خیلی جاها نوشته سوپر کار
فکر نکنم هایپر کار باشه
چون اشاره ای به تکنولوژی های خاصی نکرده
ولی ظاهرش که یذره بالاتر از یه سوپر کاره
جواد عقیلی
۹ خرداد ۱۴۰۴درود. هر هایپرکاری قطعا یک سوپرکار هم هست اما هر سوپرکاری یک هایپرکار نیست. این خودرو هم با هزار اسب هیبریدی در لبه هایپرکارها قرار می گیره.
Mohammad
۹ خرداد ۱۴۰۴۱.۵ میلیون هم زیاده براش چه خبره ؟
ته تهش به نظرم من ۱ میلیون دلار
HELLO.BROTHERS
۸ خرداد ۱۴۰۴خسته شدیم از انجین ۶ سیلندر،بابا یه ۱۲ سیلندر بزن حال کنیم.
آرش
۸ خرداد ۱۴۰۴خیلی خوبه که کمپانیهای باسابقه همچین مدلهای با پرفورمنس بالا تولید کنند اونم در روزگار پروپاگاندای کارخانه های زوری دولتی چینی
Scuderia Ferrari
۸ خرداد ۱۴۰۴به نظرم توانایی تولید سوپر اسپرتی برای رقابت با SF90 استراداله رو داره و اتفاقاً تجربه خوبی در موتور اسپرت داره
گریت وال چین هم گفته سوپر اسپرتی بهتر از SF90 استراداله خواهد ساخت !!!!
باید منتظر ماند و دید ….
Amir
۸ خرداد ۱۴۰۴به نظر من که یخورده قدرتش با توجه به اینکه میخواد با لامبورگینی و فراری رقابت کنه مخصوصا تا سه سال دیگه کمه باید بیشتر باشه
GENERAL CORVETTE
۹ خرداد ۱۴۰۴باید با V8 و V10 و V12 هم بسازه
تکنولوژی HEV و PHEV رو بیشتر خودروهاش بزاره
مثل مدل هایبریدی V8 کراس کوپه A390 و
رنو رافال HEV 4×4
پژو و DS هم بتونن وارد بخش PERFORMANCE بشن
خوب میشه اونا هم از V6 تا V12
عارف رضائیان
۹ خرداد ۱۴۰۴جالبه که همه میخوان خودشونو با فراری ولامبورگینی قیاس کنن چونکه در قله خودروسازی هستند