نبرد آفرود جالب بین لندروور دیفندر و داچیا داستر
آیا داچیا داستر ارزانقیمت در آزمایش آفرود میتواند حریف لندروور دیفندر شود؟ برای فهمیدن پاسخ این سؤال، تیم کارواو یک دیفندر 110 را طی چالشهای آفرودی مختلفی در برابر داستر قرار داده است؛ اما آیا این کراساوور ارزانقیمت در برابر دیفندر افسانهای شانسی خواهد داشت؟ بیایید ببینیم.
هرچند داچیا داستر یک کراساوور ارزانقیمت است اما از تواناییهای آفرود مناسبی هم بهره میبرد. نمونهای که در این ویدئو حضور دارد در مقایسه با دیفندر خودرویی بسیار ابتدایی و ساده است زیرا از یک پیشرانهٔ 1.5 لیتری چهار سیلندر توربوشارژ کوچک استفاده میکند که تنها 115 اسب بخار قدرت و 260 نیوتن متر گشتاور دارد. این موتور دیزلی کوچک به یک گیربکس شش سرعتهٔ دستی متصل شده که نیرو را به سامانهٔ چهارچرخ محرک تحویل میدهد. این سیستم سفارشی بوده و نمونهٔ حاضر در ویدئو به آن مجهز است. مزیت اصلی داستر نسبت به دیفندر ابعاد کوچک و وزن سبک آن است. این کراساوور رومانیایی تنها 4,318 میلیمتر طول و 1405 کیلوگرم وزن دارد.
دیفندر اما خودروی کاملاً توانمندی برای آفرود است و از تمام تکنولوژیهای بیراهه نوردی لندروور بهره میبرد. نمونهٔ حاضر در این ویدئو به یک پیشرانهٔ 3 لیتری شش سیلندر خطی توربودیزل مجهز است که 300 اسب بخار قدرت و 650 نیوتن متر گشتاور تولید میکند. این شش سیلندر قدرتمند به یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک متصل شده است تا نیروی خود را از طریق سامانهٔ چهارچرخ محرک هوشمند لندروور به هر چهارچرخ تحویل دهد. البته با وجود برخورداری از قدرت بیشتر، دیفندر با طول 5,019 میلیمتری و وزن 2340 کیلوگرمی بسیار از داستر بزرگتر و سنگینتر است.
بنابراین، آیا داستر کمتوان اما سبکوزن میتواند در چالشهای آفرودی حریف دیفندر قویتر اما سنگینتر شود؟ پاسخ این سؤال را در ویدئوی زیر ببینید.
مشخصات فنی
| داچیا داستر | لندروور دیفندر |
پیشرانه | 1.5 لیتری I4 توربودیزل | 3.0 لیتری I6 توربودیزل |
قدرت | 115 اسب بخار | 300 اسب بخار |
گشتاور | 260 نیوتن متر | 650 نیوتن متر |
گیربکس | 6 سرعته دستی | 8 سرعته اتوماتیک |
محور محرک | چهارچرخ | چهارچرخ |
وزن | 1405 کیلوگرم | 2340 کیلوگرم |
قیمت | 22,590 پوند | 84,200 پوند |