داچیارنو

داچیا با سوخت‌ مصنوعی در رالی داکار 2025 شرکت می‌کند

داچیا با حمایت از تیمی حرفه‌ای در رالی داکار 2025 حضور پیدا خواهد کرد تا حمل‌ونقل کربن خنثی خود را با استفاده از سوخت‌های مصنوعی به نمایش بگذارد.

راننده‌های داچیا در رالی داکار ۲۰۲۵ سباستین لوب فرانسوی مشهور و کریستینا گوتیرز اسپانیایی خواهند بود. دنیس له وت مدیرعامل داچیا دراین‌باره می‌گوید:

داکار به یک بستر آزمایش مهم برای حمل‌ونقل پاک‌تر تبدیل می‌شود و این موضوع دقیقاً با مأموریت داچیا همخوانی دارد

له وت اشاره‌ای به اینکه کدام خودروی داچیا در داکار حضور خواهد یافت نکرده اما گفته که همکار فنی داچیا شرکتی مسابقه‌ای خواهد بود که تاکنون محصولاتی را برای فولکس‌واگن، پژو، سیتروئن، تویوتا و… تولید کرده است. او می‌گوید جزئیات بیشتر در این زمینه سال آینده منتشر خواهند شد. مدیرعامل داچیا خاطرنشان ساخته به‌صورت آزمایشی در سال ۲۰۲۴ راهی داکار خواهند شد اما حضور رسمی آن‌ها در سال ۲۰۲۵ خواهد بود.

سوخت‌های مصنوعی مورد استفاده برای داکار توسط آرامکو تأمین خواهد شد، شرکتی که با گروه رنو و جیلی همکاری خواهد کرد تا نتیجه آن توسعه و تولید پیشرانه‌های درون‌سوز با نام Horse باشد. لوکا دمئو مدیرعامل گروه رنو قبلاً گفته بود سوخت‌های مصنوعی که می‌توانند با استفاده از انرژی تجدید پذیر تولید شوند همخوانی بسیار خوبی با اهداف داچیا خواهند داشت. قبلاً گفته شده داچیا تا حد امکان به تولید خودروهای درون‌سوز ادامه خواهد داد تا همچنان محصولاتی ارزان‌قیمت ارائه نماید. اتحادیه اروپا اخیراً اظهار داشته سوخت‌های مصنوعی از قوانین آلایندگی سال ۲۰۳۵ مستثنا خواهد بود. در سال ۲۰۳۵ تمامی خودروهای صفرکیلومتر عرضه شده باید بدون آلایندگی باشند.

رالی داکار از اواخر دهه ۷۰ میلادی به عنوان مسابقه پاریس-داکار شروع شد اما نگرانی‌های امنیتی سال‌های اخیر باعث شد این مسابقات بجای آفریقا در آمریکای جنوبی و هم‌اکنون در عربستان سعودی برگزار شود. سباستین لوب که چندین بار قهرمانی مسابقات رالی جهانی را با سیتروئن کسب کرده اظهار می‌دارد رالی داکار هم‌اکنون تمرکز اصلی را به خود اختصاص داده و او با داچیا برای قهرمانی خواهد جنگید. او به همراه گوتیرز قهرمان سال ۲۰۲۲ مسابقات اکستریم E بوده‌اند. در مسابقات اکستریم E خودروهای آفرود تمام برقی حضور دارند. نهایتاً باید گفت مدیرعامل داچیا اظهار داشته رالی داکار با اهداف اخیر این برند در بازاریابی محصولات ماجراجویی از جمله کانسپت مانیفستو همخوانی دارد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱۴ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۷ دیدگاه‌ها

  1. Alireza

    ۱۳ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (200 ديدگاه)

    ای کاش با استفاده از سوخت مصنوعی درون سوزها زنده بمونن

    موافقم 19
    مخالفم 2
    1. درود

      ۱۳ تیر ۱۴۰۲
      سوابق: (80 ديدگاه)

      به شما باشه دوست دارین گوشیتون هم گازوئیلی با‌شه

      موافقم 1
      مخالفم 32
      1. Alireza

        ۱۳ تیر ۱۴۰۲
        سوابق: (200 ديدگاه)

        آره خیلی خوب میشد

        موافقم 12
        مخالفم 1
        1. datsun

          ۱۳ تیر ۱۴۰۲
          سوابق: (3955 ديدگاه)

          فعلا برق گوشیت هم با سوخت فسیلی تولید میشه،

          موافقم 21
          مخالفم 1
      2. Tesla

        ۱۳ تیر ۱۴۰۲
        سوابق: (653 ديدگاه)

        داش یکبار یکی از کاربران پدال حرف خوبی زد ، می‌گفت: من واقعا نمیدونم ما ایرانی ها چرا اینقدر از تکنولوژی روز دنیا فراری هستیم ( به اصطلاح پراید پرست هستیم 🤣😂😂 ) راهی که تسلا رفته قطعا راه درستی هست چون همه دارن ازش تقلید میکنن و دوست دارن خودشون رو شبیه تسلا کبیر کنن ! تا ۵ یا حداکثر ۱۰ سال دیگه ، نسل پیشرانه های درونسوز برای همیشه منقرض میشه ( چون چیزیه که از قبل برنامه ریزی شده ) و در نهایت همین هموطنان میگن : نگاه کن ! شرکتی که ما طرفدارش بودیم در زمینه برقی ها هم پیشتاز شده ( بدون اینکه بگه تسلا کبیر داره همه رو آدم میکنه ) و بعد به موتور ۴۰۵ یا پراید شون گاز میدن و چراغ قرمز و رد میکنن 🤣🤣😂😂 ، این کامنت رو من توی پست : (خودرو های برقی بنتلی دو برابر مدل های درونسوز قدرت خواهند داشت) دیدم و واقعا پدال باید این سخنان رو با فونت طلایی سر تیتر سایت بنویسه

        موافقم 3
        مخالفم 27
        1. اشکان

          ۱۳ تیر ۱۴۰۲
          سوابق: (411 ديدگاه)

          سوخت هیدروژنی تکنولوژی بیشتری لازم داره تا برقی که با چهارتا آرمیچر راه میوفته !!!

          موافقم 4
          مخالفم 1
  2. net

    ۱۳ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (3448 ديدگاه)

    هوش مصنوعی _ سوخت مصنوعی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا