رنو

معرفی رنو کپچر و سیمبیوز هیبرید 2026 با 160 اسب بخار قدرت

رنو نسخهٔ بروز شدهٔ کراس‌اوورهای کپچر و سیمبیوز را برای مدل ۲۰۲۶ با پیشرانهٔ هیبریدی قوی‌تر ۱.۸ لیتری معرفی کرده است.

رنو برای مدل‌های ۲۰۲۶ کپچر و سیمبیوز به‌روزرسانی‌هایی اعمال و اعلام کرده که این دو مدل اکنون با پیشرانه هیبریدی E-Tech 160 عرضه می‌شوند. این یعنی پیشرانه قدیمی ۱۴۵ اسب بخار دیگر ارائه نمی‌شود و به‌جای آن، رنو موتور بنزینی بزرگ‌تر ۱.۸ لیتری با قدرت و گشتاور بیشتر و باتری ۱.۴ کیلووات ساعت (بزرگ‌تر از ۱.۲۶ کیلووات ساعت قبلی) را معرفی کرده است. این پیشرانه جدید درمجموع ۱۶۰ اسب بخار تولید می‌کند و شتاب صفر تا صد کیلومتر بر ساعت را بیش از یک ثانیه بهبود بخشیده است.

علاوه بر قدرت بیشتر و شتاب بهتر برای کپچر و سیمبیوز ۲۰۲۶، پیشرانه E-Tech 160 رنو تنها ۹۷ گرم بر کیلومتر دی‌اکسید کربن منتشر می‌کند. این موتور با استاندارد یورو ۷ سازگار است و حدود ۵ درصد مصرف سوخت کمتری دارد. تعویض دنده نرم‌تر، حالت جدید برای رانندگی در بزرگراه که سطح صدا را کاهش و پاسخگویی را افزایش می‌دهد و شیفتر تعویض دنده الکترونیکی که به‌صورت استاندارد در تمام مدل‌ها ارائه می‌شود، از دیگر به‌روزرسانی‌ها هستند. درنهایت، ظرفیت یدک‌کشی از ۷۵۰ کیلوگرم به ۱۰۰۰ کیلوگرم افزایش یافته است.

اما به‌روزرسانی‌های این دو مدل به همین‌جا ختم نمی‌شود. رنو اعلام کرده که سیمبیوز ۲۰۲۶ اکنون با پیشرانه پلاگین‌هیبریدی جدید نیز عرضه می‌شود. این پیشرانه ۱۴۰ اسب بخار از موتور بنزینی توربوشارژ ۱.۳ لیتری چهار سیلندر با گیربکس دستی شش سرعته ارائه می‌دهد که مصرف سوخت ۵.۹ لیتر در هر صد کیلومتر و انتشار ۱۳۳ گرم بر کیلومتر دی‌اکسید کربن دارد. بااین‌حال، این پیشرانه تنها در تیپ Techno ارائه خواهد شد.

رنو کپچر ۲۰۲۶ از ترمز پارک برقی با عملکرد توقف خودکار به‌صورت استاندارد در تمام تیپ‌ها بهره می‌برد. علاوه بر این، کروز کنترل تطبیقی با محدودکننده سرعت که فاصله ایمن با خودروی جلویی را حفظ کرده و در صورت نیاز ترمز و گاز را مدیریت می‌کند، در تیپ میان رده Techno و بالاتر برای تمام نسخه‌های هیبریدی در دسترس است. آپشن‌های اضافی در تیپ بالا رده اسپریت آلپین هم شامل تشخیص نقطه کور، سیستم حفظ حرکت میان خطوط، خروج ایمن سرنشین و هشدار ترافیک عقب است.

قیمت کپچر E-Tech 160 از ۲۵,۱۹۵ پوند آغاز می‌شود. در تیپ اسپریت آلپین به ۲۸,۷۹۵ پوند می‌رسد. برای سیمبیوز E-Tech 160 خریداران باید حداقل ۲۹,۷۹۵ پوند پرداخت کنند که این رقم در تیپ بالا ردهٔ اسپریت آلپین به ۳۴,۷۹۵ پوند خواهد رسید.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱۵ رای
منبع
autoevolution

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۶ دیدگاه‌ها

  1. ۲۴ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (6460 ديدگاه)

    کل دنیا بهترین ماشیناشون گذاشتن دقیقا این موقع معرفی کنن منطقیه
    راستی اون مسابقات استقامتی هم دقیق همین موقع هست
    منطقیه😂😂

    موافقم 3
    مخالفم 5
  2. PSA

    ۲۴ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (81 ديدگاه)

    اینکه ۱.۸ لیتری شده خوبه ولی طراحی عقب کپچر به شخصه جالب نیست ولی برعکس جلوش نوستالژی هست سیمبیوز هم همینطور

    موافقم 3
    مخالفم 3
  3. Mr Tiger

    ۲۴ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (136 ديدگاه)

    خوبه… ماشینای رنو خیلی زیباتر، بادوام تر و بهتر از پژو هستن

    موافقم 11
    مخالفم 5
  4. رامتین

    ۲۴ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (3443 ديدگاه)

    طراحی عالی. با موتور 160 اسبی کاملا رضایت آور هست برای رانندگی در ایران. از هر نظر.

    موافقم 14
    مخالفم 2
    1. Mohammad

      ۲۴ خرداد ۱۴۰۴
      سوابق: (321 ديدگاه)

      چه فایده ای داره عزیز ؟ پولش رو داریم بخریم ؟ با حقوق ماهیانه ۱۲ میلیون تومن میشه ماشین ۴ میلیارد تومنی خرید ؟

      موافقم 6
      مخالفم 2
  5. Ben

    ۲۴ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (237 ديدگاه)

    یدونه عکس از داخلش هم می‌گذاشتید خوب بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا