تلویزیون پدالرنو

راهنمای خرید رنو فلوئنس کارکرده؛ بررسی فنی، معایب، مزایا و تجربه رانندگی

رنو فلوئنس مدل ۲۰۱۴ یک سدان متوسط با قیمت مناسب است که ترکیبی از ویژگی‌های استاندارد و مصرف سوخت خوب را ارائه می‌دهد. فلوئنس در بازار ایران، قیمت بهتری نسبت به رقبا دارد. بیایید ببینیم که با این قیمت معقول، ارزش خرید دارد یا خیر.

رنو فلوئنس کارکرده
نام فلوئنس اولین‌بار در سال ۲۰۰۴ برای یک کوپه ۲+۲ کانسپت رنو استفاده شد. اما زمانی که در سال ۲۰۰۹ این خودرو روانه خط تولید شد، یک سدان با سایزی کامپکت و میان‌سایز بود که روی پلتفرم مشترک C رنو/نیسان قرار گرفته بود. این خودرو در کره جنوبی با نام سامسونگ SM3 روی خط مونتاژ قرار گرفت و در کشورهایی چون ترکیه، مالزی، آرژانتین، هند و روسیه هم تولید می‌شد.
در سال ۲۰۱۲، رنو فلوئنس فیس لیفت شد تا قسمت جلوی آن با زبان طراحی آن زمان رنو هماهنگی بیشتری پیدا کند. فلوئنس همچنین یک مدل الکتریکی به نام Z.E. و یک مدل اسپرت به نام GT نیز دارد.
طراحی فلوئنس در مدل فیس لیفت که وارد بازار ایران شده، به‌واسطه جلوپنجره باریک با مرکزیت آرم بزرگ رنو هنوز خاص و متمایز است. عدم استفاده از خطوط برجسته و عمیق روی بدنه، نشانه محافظه‌کاری متداول و پرهیز رنو از هرگونه ماجراجویی در طراحی مدل‌های اکونومی است. این طراحی به‌مراتب بهتر از سافران و بسیار مشابه رنو اسکالای هاچ‌بک بوده؛ اما از مدل‌های بعدی چون تالیسمان ضعیف‌تر به نظر می‌رسد؛ بنابراین می‌توان دید که اقبال به فلوئنس عموماً از سوی مشتریان میان‌سال صورت گرفته است.

مدل‌های وارداتی رنو فلوئنس به ایران

فلوئنس در سه سطح تریم در ایران ارائه شد. نسخه دنده‌ای، نسخه اتوماتیک E2 و مدل اتوماتیک فول آپشن E4. مدل‌های وارداتی به ایران در کره جنوبی تولید شده‌اند. تمام این تریم ها را در مدل‌های ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۷ می‌توان یافت. مدل دنده‌ای با گیربکس شش سرعته دستی و شتاب خوب ۹.۹ ثانیه‌ای یک گزینه مقرون‌به‌صرفه محسوب می‌شود. این مدل از ضعف شدید آپشن رنج می‌برد. در یک رده بالاتر، مدل اتوماتیک E2 قرار می‌گیرد که به یک گیربکس CVT و امکاناتی چون کروز کنترل، سیستم‌های کنترل کشش و پایداری و دی لایت مجهز شده بود. البته مدل دنده‌ای هم سنسورهای عقب و باران، ترمز پارک برقی و گرم‌کن صندلی‌های جلو دارد که در مدل E2 دیده نمی‌شود. سرانجام مدل E4 با تجهیزات نسبتاً کاملی که در زمان تولید، چشمگیر هم بودند، بالارده‌ترین نسخه فلوئنس در بازار ایران است. این نسخه‌ای است که ما برای بررسی خود، انتخاب کرده‌ایم.

ایمنی فلوئنس

رنو فلوئنس در تست تصادف Euro NCAP در سال ۲۰۱۱ با کسب ۴ ستاره ایمنی، عملکرد خوبی داشت. این خودرو در تست تصادف از جلو و جانبی امتیاز کامل ۱۰ از ۱۰ را کسب کرد و در تست محافظت از سروگردن سرنشینان کودک نیز امتیاز بالایی کسب کرد. بااین‌حال، این خودرو در تست محافظت از پاهای سرنشینان کودک امتیاز متوسطی کسب کرد.

ایمنی رنو فلوئنس

در اینجا نتایج تست تصادف رنو فلوئنس در Euro NCAP آمده است:

  • محافظت از سرنشینان بزرگسال: ۹۰%
  • محافظت از سرنشینان کودک: ۸۴%
  • محافظت از عابر پیاده: ۶۴%
  • تجهیزات ایمنی: ۷۱%

هزینه خرید برخی قطعات یدکی رنو فلوئنس

فلوئنس، خودروی بی آزاری محسوب می‌شود. البته باید توجه داشته باشید که روغن گیربکس آن را در هر ۶۰ هزار کیلومتر تعویض نمایید. در جدول زیر، قیمت برخی از قطعات رنو فلوئنس را در تابستان ۱۴۰۲ آورده‌ایم. همان گونه که مشاهده می‌کنید، هزینه نگهداری این ماشین با توجه به این قیمت‌ها، نسبتاً گران‌تر از رقبا است.

قطعه قیمت (تومان)
فیلتر کابین ۲۵۰,۰۰۰
سینی زیر موتور ۲,۳۰۰,۰۰۰
فیلتر روعن ۴۰۰,۰۰۰
کمک‌فنر عقب ۲,۲۰۰,۰۰۰
کمک‌فنر جلو ۴,۷۰۰,۰۰۰
طبق ۲,۰۰۰,۰۰۰
آینه بغل برقی ۴,۹۰۰,۰۰۰
چراغ جلو ۷,۰۰۰,۰۰۰

مشخصات فنی رنو فلوئنس

این خودرو با یک موتور ۲ لیتری ۴ سیلندر ارائه می‌شود که ۱۴۳ اسب بخار قدرت و ۱۹۵ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. این موتور با یک گیربکس اتوماتیک CVT جفت می‌شود که مصرف سوخت ترکیبی ۷.۷ لیتر در صد کیلومتر را ارائه می‌دهد. نیروی موتور به دیفرانسیل جلو منتقل می‌شود. شتاب صفر تا صد مدل E4 با بنزین معمولی ۱۰.۱ ثانیه و بیشینه سرعت آن هم ۱۹۵ کیلومتر بر ساعت است.

موتور رنو فلوئنس

مدل۲۰۱۴ تا ۲۰۱۷
ویژگیخودروی وارداتی

مشخصات پیشرانه

موتور۴ سیلندر خطی ۱۶ سوپاپ
حجم موتور۲۰۰۰ سی سی
قدرت۱۴۳ اسب بخار
گشتاور۱۹۵ نیوتن متر
گیربکساتوماتیک CVT
انتقال نیرودیفرانسیل جلو

ابعاد و وزن

طول۴۶۲۳ میلی متر
عرض۱۸۰۹ میلی متر
ارتفاع۱۴۷۸ میلی متر
فاصله بین دو محور۲۸۵۰ میلی متر
حجم صندوق بار۵۳۰ لیتر (حداکثر)
وزن خالص۱۴۰۶ کیلوگرم
ابعاد چرخ ها۲۰۵/۵۵R 17

سرعت و شتاب

شتاب صفر تا صد۱۰.۱ ثانیه
حداکثر سرعت۱۹۵ کیلومتر بر ساعت

سوخت و آلایندگی

مصرف سوخت ترکیبی۷.۷ لیتر
استاندارد الایندگییورو ۵
حجم باک بنزین۶۰ لیتر

امکانات

امکانات ایمنی

ترمز ABS- کیسه هوای راننده، سرنشین، جانبی و پرده‌ای-سنسور باران-پایشس فشار باد لاستیک‌ها- ترمز پارک برقی-ترمز کمکی-ایزوفیکس-کنترل خودکار روشنایی-کروز کنترل-قفل مرکزی-دوربین عقب-سیستم پایداری-سیستم کنترل کشش-سیستم کمکی حرکت در سربالایی و...

امکانات رفاهی

روکش چرم-ورود بدون کلید-سیستم صوتی با ۹ بلندگو Bose-سانروف-دکمه‌های کنترلی روی فرمان-صندوق برقی-آینه گرم‌کن‌دار برقی و تاشو-تهویه اتومات دوگانه با دریچه‌های ردیف عقب-چراغ های جلو خودکار...

تجربه رانندگی با فلوئنس

رانندگی با رنو فلوئنس

رنو فلوئنس از یک شاسی خوب بهره می‌برد که تعادل فوق‌العاده‌ای را به همراه هندلینگ قابل تحسین برای آن به ارمغان می‌آورد. موتور با گیربکس اتومات CVT آن هم کاملاً هماهنگ است. فرمان عملکرد دقیق و درعین‌حال نرمی دارد. صدای ورودی به کابین هم زیاد نیست. رانندگی در مسیرهای کوهستانی به دلیل کشش مناسب موتور و فرمان‌پذیری خوب ماشین، لذت‌بخش است. ترمزها عملکردی معمولی داشتند و کمتر از انتظار بودند. با وجود کارکرد حدود ۹۰ هزار کیلومتری نمونه تست شده، قسمت‌هایی از تعلیق به صدا افتاده بود. رنگ و روی روکش‌های چرمی هم رفته بود و قسمت پلاستیکی فرمان در محل بوق هم پاره شده بود و سروصدای اضافه ادوات پلاستیکی به گوش می‌رسید. در مجموع سروصدای زیربندی و اتاق زیادی شنیده می‌شد.

معایب و مزایای رنو فلوئنس

داشبورد رنو فلوئنس

نکات مثبت:

  • قیمت مناسب
  • لیست طولانی از ویژگی‌های استاندارد
  • کیفیت ساخت خوب
  • سواری نرم و راحت
  • امکانات مناسب در مدل اتومات نسبت به زمان تولید

نکات منفی:

  • شتاب آهسته
  • فضای داخلی نسبتاً کوچک مخصوصاً در عقب
  • طراحی داخلی ساده و قدیمی
  • طراحی کسل‌کننده و بی‌روح
  • بازار فروش بسیار سخت
  • کمبود و گرانی قطعات یدکی

در کل، رنو فلوئنس مدل ۲۰۱۴ یک سدان متوسط مقرون‌به‌صرفه است که ترکیبی از ویژگی‌های خوب و متوسط را ارائه می‌دهد. اگر به دنبال یک سدان میان سایز با قیمت مناسب هستید، فلوئنس یکی از گزینه‌هایی است که می‌توانید به آن هم فکر کنید.

قیمت رنو فلوئنس و رقبا در بازار ایران

قیمت رنو فلوئنس کارکرده

رنو فلوئنس در بازار ایران در برابر رقبایی چون کیا سراتو، ام جی ۶، هیوندای النترا و از همه مهم‌تر مزدا ۳ قرار می‌گیرد. مزیت فلوئنس در برابر این رقبا، قیمت پایین‌تر آن است. هرچند در طراحی، آپشن‌ها، ویژگی‌های اسپرت و بازار دست دوم، هر کدام از این رقبا ممکن است فلوئنس را مغلوب کنند. فلوئنس قطعاً مانند این رقبا جوان‌پسند نیست. اما هنوز چهره‌ای قابل‌احترام، کیفیت سواری و قابلیت اعتمادی در حد سایر رقبا را با قیمت مناسب‌تری ارائه می‌کند.

ارزش خرید و جمع‌بندی

قیمت رنو فلوئنس دست دوم

فلوئنس یک گزینه خوب برای رانندگانی است که به دنبال سدان متوسط با قیمت مناسب و لیست خوبی از ویژگی‌های استاندارد هستند. این خودرو باکیفیت ساخت خوب و سواری راحت ارائه می‌شود. هزینه نگهداری پایین‌تر از رقبا، کیفیت ساخت خوب، لذت رانندگی، قیمت مقرون‌به‌صرفه، قابلیت اعتماد بالا و ویژگی‌های فنی خوب باعث می‌شود فلوئنس را جدی‌تر بگیریم. بااین‌وجود شاید بسیاری ترجیح دهند با همین قیمت به سراغ خودروهای چینی صفر کیلومتری چون کی ام سی J7 کرمان موتور یا فونیکس آریزو ۶ پرو بروند که آپشن‌های فراوان، طراحی به‌روز و خدمات پس از فروش در دسترس تری دارند.

بررسی ویدئویی رنو فلوئنس

تماشا در یوتیوب:

تماشا در آپارات:

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۵۵ رای

جواد عقیلی

داستان از جایی شروع می شه که پدال گاز رو فشار بدیم.

مطالب مشابه

‫۳۶ دیدگاه‌ها

  1. R

    ۳۰ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (91 ديدگاه)

    متاسفانه با عدم مجوز برای واردات باید خودرو های ۶-۷ پیش را برای بررسی ببینیم
    که تازه همینا از چینی های صفر به مراتب بهترن

    موافقم 78
    مخالفم 12
    1. خوب

      ۳۰ مرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (18 ديدگاه)

      حرفت معالاسف منطقیه

      موافقم 28
      مخالفم 5
      1. NAVID۰۰۹۸

        ۳۱ مرداد ۱۴۰۲
        سوابق: (10232 ديدگاه)

        فلوئنس و سفران :
        دو خودرویی هستند به شدت خوب در بحث رانندگی !
        دو خودرویی هستند به شدت بد بازار در بحث فروش !
        دو خودرویی هستند به شدت بد در بحث قطعات و خدمات برقی !

        هندلینگ و کشش نمونه‌ی دنده دستی فلوئنس هیچ آپشنی در عمل ندارد ولی به شدت رانندگی اروپایی‌پسندی دارد که شیفته‌ی آن میشوید تا وقتی که با اون تصادف نکنید خوبه ولی بعد از اون باید مِنَتِ تمام دنیا را بکشید تا بلکه بعد از چند ماه ماشینتون درست بشه !

        فنی این دو خودرو نیسان و به شدت با کیفیت هست اما در بحث برقی و قطعات تعطیلِ تعطیله !

        و در ضمن تحت هیچ شرایطی داغونِ این دو خودرو در بحث کیفیت سواری با هیچ چینی‌ای قابل مقایسه نیستند و حتی قیمت قطعات نایابشان هم با تمام مکافاتی که دارند ، باز از خیلی از چینی‌ها کمتر هست !

        موافقم 39
        مخالفم 8
        1. آرش وان

          ۱ شهریور ۱۴۰۲
          سوابق: (307 ديدگاه)

          نوید جان
          من فلوئنس فول اتوماتE4 مدل 2012 دارم که ۹۹۵۰۰ تا الان کار کرده
          خداییش اصلاً قطعه ی خاصیش خراب نشده که بخواد گیر بیاد یا نیاد.
          حداکثر چیزیش که خراب شده طبق یا تبق سمت راننده بوده که یکبار عوض شده که اونم نمایندگی با قیمت منصفانه داشت. کلاً قطعات نایابی نداره و استهلاک خیلی پایینی داره.

          موافقم 20
          مخالفم 4
        2. NAVID۰۰۹۸

          ۶ شهریور ۱۴۰۲
          سوابق: (10232 ديدگاه)

          بله ، با شما موافقم ، اما !

          منظور من فنی و موارد سرویسی خودرو نیست !
          خدا نکنه یه تصادف با این خودرو بکنید و اگر نه عاقبت فیات سی‌ینا دچارش میشه !

          با چشم دیدم مالکان فلوئنس و سفران که با هر تصادف دو سه تیکه تعویضی در اون زمانی که واردات آزاد بود حداقل دو سه ماهی در نمایندگی‌ها ماشینشون منتظر قطعه میماند !

          تا جایی که میدانم ، مرجع خرید قطعات این دست خودروها ترکیه هست نه دوبی و همین کار را سخت‌تر میکنه ، چرا که دوبی از هر نظر منبع بهتری برای پیدا کردن و فرستادن به ایران هست و مکافات کمتری داره چون بازار بزرگ‌تری داره !

          هرچه هم که باشد یه خودرو با طراحی و هندلینگ اروپایی میباشد که بسیار ارزشمنده و چینی‌ها در مقابلش عددی به حساب نمی‌آیند ولی به درد کسی میخورد که نخواهد بفروشدش و حداقل تا ۱۰ سالی سوارش شود و دست‌فرمان خوبی داشته باشد !
          نرمی سواری و هندلینگ فلوئنس و سفران حتی از کره‌ای‌ها و ژاپنی‌ها هم بالاتره اما واقعاً متریال چیپی استفاده کرده که چنگی به دل نمیزنه و یه جورایی میشه گفت از L90 و ساندرو کمی بهتره نه بیشتر !

          موافقم 8
          مخالفم 4
    2. حاتم

      ۳۱ مرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (24 ديدگاه)

      ذره‌ای اهمیت نداره، چون ماجرای واردات خودرو بیشتر مربوط میشه به یه قشر پرسروصدا تو شمال تهران که بنز و بی‌ام‌و هاشونو به‌روز کنن. وقتی عمده مردم سمند و پژو و تیبا و… سوار میشن، واردات دقیقا «هیچ» تأثیری تو زندگیشون نداره…. پس عزیز، رفیق، برادر، بهتره برای همچین چیزی حرص نخوریم.

      موافقم 31
      مخالفم 9
      1. Foxqiu

        ۵ شهریور ۱۴۰۲
        سوابق: (3 ديدگاه)

        اگه واردات خودرو آزاد بشه میشه ماشین هایی خیلی بهتر از پراید و تیبا با قیمت پایینتر خرید

        موافقم 7
        مخالفم 3
    3. kristensen

      ۳۱ مرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (8 ديدگاه)

      ببخشید بابت ریپلای
      یه نقدی نسبت به بررسی ویدئویی داشتم
      به نظر من جا داره که با یه تیم کارگردانی کاربلد کار کنید
      وقتی به بررسی ویدئویی نگاه میکردم (مخصوصا موزیکش) منو یاد چند سال پیش مینداخت و بنظرم untime بود .
      من از مخاطبین خیلی قدیمی پدال هستم و امیدوارم این کامنت بی احترامی تلقی نشه

      موافقم 7
      مخالفم 3
  2. فقط چین

    ۳۰ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (106 ديدگاه)

    با تشکر از جناب اشتری بابت نگارش و ضبط ویدئو .

    موافقم 19
    مخالفم 7
    1. محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال

      ۳۰ مرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (2357 ديدگاه)

      من دستی در ویدئو نداشتم و زحمت دیگر دوستان هست

      موافقم 42
      مخالفم 6
  3. کیان

    ۳۰ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (1435 ديدگاه)

    بسیار ماشین ارزنده ای هست، به غیر از بحث قطعاتش ک کمی سخت گیر میاد و یا گرونتر هستن. اما حتی قیمت نمونه دنده ای این ماشین بسیار مقرون به صرفه هست با توجه به چیزی ک گیر میارید.
    ماشین در کلاس خودش بسیار جادارتر هست، کشش موتوری خوب، موتور ماشین نفس داره و با گاز دادن اشکش در نمیاد !!!

    متاسفانه اگر بازار و معایب قطعات نبود نسبت به سراتو سایپا حداقل خیلی بهتر میبود

    موافقم 43
    مخالفم 4
    1. خوب

      ۳۰ مرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (18 ديدگاه)

      ای کاش سایپا ورشکست بشه
      بلند بگو آمین

      موافقم 60
      مخالفم 5
      1. مازیار

        ۳۰ مرداد ۱۴۰۲
        سوابق: (819 ديدگاه)

        ورشکسته بشه فکر میکنی چی میشه؟ بجز ملت بدبخت کسی تاوانشو میده؟

        موافقم 25
        مخالفم 28
        1. خوب

          ۳۰ مرداد ۱۴۰۲
          سوابق: (18 ديدگاه)

          دا همین الانم خیلامون خودرو نداریم
          اینا ورشکست بشن چیزی تغییر نمیکنه
          اصلا خریدشون منطقی نیست
          آقا سید موسوی اردبیلی(حفظه الله)
          تو یک سخنرانی فرمودن
          اگه ناچار بودین بخرین وگرنه کسی سراغشون نره( خریدشون مکروهه🗿)
          واقعا دلیلی نیست برای خرید خودرو ایرانی
          الکی هزینه میره براشون
          خودشونم که میگن ما با اینا ضرر میکنیم
          چه بهتر نباشن

          موافقم 12
          مخالفم 24
        2. مازیار

          ۳۰ مرداد ۱۴۰۲
          سوابق: (819 ديدگاه)

          منظورم به محروم شدن از خودرو نبود که اون تاوان نیست سعادته

          موافقم 23
          مخالفم 4
      2. Behrouz

        ۳۰ مرداد ۱۴۰۲
        سوابق: (372 ديدگاه)

        آمین🤣🤣

        موافقم 10
        مخالفم 0
    2. n

      ۳۰ مرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (190 ديدگاه)

      سراتو سایپا رند بازاره ولی این یکی صاحب اول و آخرش خودتی من فکر کنم اون گاو پشت عکس اول رو راحت تر از این ماشین میشه فروخت
      99 درصد مردم ماشین میخرن از A برن B بعد ی مدتی هم عوض میکنن واقعا زیاد مهم نیست هندلینگ چه جوریه مهم امکانات رفاهی و جاداری و راحتی سواری و … هست و تو خارج از کشور هم همینطوره مگر اینکه ماشین باز باشه طرف
      شما برند هایی که فروشش خوبی دارن رو نگاه کن مثل تویوتا و هیوندایی و غیره . ماشین معمولی دارن و ی sub division مثل گازوریسینگ و N performance که ماشین اسپرت میزنه
      از اون طرف مزدا رو شما نگاه کن ماشین هاش اسپرت هستن حتی ماشین های لوکسش مثل CX-90 و شاید باب میل خریدار نباشه و طرف میره تست میکنه و نمیخره
      شما ی تست و ی نقد و بررسی نمیتونید پیدا کنید رادار مزدا درست کار کنه!
      من هر رو ماشین رو سوار شدم هندلینگ رنو بهتر بود حالا نمیدونم به خاطر لاستیکش بوده چون میشلن بود و سراتو بارز
      ولی کوپل موتور و گیربکس و کشش سراتو از این بهتر بود
      ضما بعید میدونم این ماشین نقطه کور داشته باشه که تو لیست آپشن اومده!

      موافقم 10
      مخالفم 12
  4. خوب

    ۳۰ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (18 ديدگاه)

    “این‌وجود شاید بسیاری ترجیح دهند با همین قیمت به سراغ خودروهای چینی صفر کیلومتری چون کی ام سی J7 کرمان موتور یا فونیکس آریزو ۶ پرو بروند که آپشن‌های فراوان، طراحی به‌روز و خدمات پس از فروش در دسترس تری دارند.”
    منطقیه
    ولی اگه انسان رانندگی حرفه ای داشته باشه
    مهارت داشته باشه
    این گزینه بهتریه
    قیمتش بهتره ارزش خریده بیشتری داره(ظاهرا)
    چون چینیا نزدیک ۱ میلیارد قیمت دارن
    ولی ۳ برابر قیمت فروش میرن😑
    ولی این مثه اینکه بهتره قیمتش
    خرید این منطقی تره

    موافقم 15
    مخالفم 2
    1. محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال

      ۳۰ مرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (2357 ديدگاه)

      پارسال دوست من برای پمپ بنزین همین ماشین، ۲ ماه درگیر بود چون قطعه‌اش پیدا نمی‌شد
      در نهایت حدود ۶ میلیون تومن خرج روی دستش گذاشت تا از خارج براش آوردن

      موافقم 33
      مخالفم 2
      1. خوب

        ۳۰ مرداد ۱۴۰۲
        سوابق: (18 ديدگاه)

        خدا شانس بده
        بد شد
        ولی خب از لحاظ استحکام و استهلاک از بقیه بهتره
        میشه گفت ارزششو داشته
        چون خودروی باکیفیتیه
        بدی اینه باید خیلی احتیاط کرد با این ماشین
        اگه فروشش خوب باشه فطعاتشم زیاد میشه

        موافقم 17
        مخالفم 2
        1. محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال

          ۳۰ مرداد ۱۴۰۲
          سوابق: (2357 ديدگاه)

          هر وقت یک ماشین خارجی در بازار آزاد ارزون می‌شه
          معمولا دلیلش کمبود قطعه و هزینه نگهداری هست
          خود ماشین می‌تونه کیفیت رانندگی بالا داشته باشه
          دهه ۸۰ برای خودروهای میتسوبیشی (گالانت) وارداتی دهه ۷۰ چنین شرایطی وجود داشت و شدیدا افت قیمت پیدا کردن

          موافقم 32
          مخالفم 0
    2. خوب

      ۳۰ مرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (18 ديدگاه)

      البته به نسبت بقیه خودرو ها
      وگرنه این ماشین کال ۲۰۱۴ هست
      ۹ سال پیش😑
      ولی وقتی پرایدی که ۴ سال پیش متوقف شد
      هنوز فروش میره
      خرید اینم توجیح میشه🗿

      موافقم 15
      مخالفم 2
      1. datsun

        ۳۰ مرداد ۱۴۰۲
        سوابق: (3504 ديدگاه)

        موتورش mr20Dنیسانه گیربکس هم نیسانه به خاطر همین انقدر با کیفیته،

        موافقم 26
        مخالفم 7
        1. MohammaD

          ۳۰ مرداد ۱۴۰۲
          سوابق: (343 ديدگاه)

          آقای داتسون سوالی که تو ذهنم بود خیلی وقته اینه که فنی تندر ۹۰ تا چه حد و در چه قطعات و اجزایی به نیسان مربوط میشه ؟

          موافقم 4
          مخالفم 6
        2. datsun

          ۳۰ مرداد ۱۴۰۲
          سوابق: (3504 ديدگاه)

          پلتفرم تندر مشترک بود با برخی محصولات ارزان نیسان ولی موتور کی فور ام ساخت خود رنو بود و مربوطه به قبل از اتحاد رنو نیسان

          موافقم 14
          مخالفم 1
  5. abbas

    ۳۰ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (239 ديدگاه)

    امکانات نداره قصدم اتفاقا خریدش بود
    نمونه دستی ب جز اینکه بازار نداره
    هیچ امکانات خاص و حداقلی هم ندارن

    موافقم 11
    مخالفم 3
  6. فرهاد

    ۳۰ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (689 ديدگاه)

    بار ها گفتم که به هیچ وجه سمت آشغال های چینی نرید چون واقعا نا امیدتون میکنن !! ولی تو این رده قیمتی انتخاب من سراتو مونتاژی هست چون هم طراحی به نسبت خوبی داره و هم با دوام و کم خرج هست ( قیمت قطعاتش خیلی کمتر از فلوئنس هست ) شتابش هم ۱۰ تا ۱۰/۵ ثانیه که این یعنی بعد از مزدا ۳ نیو تو کلاس خودش سریع ترین هست ، قطعاتش هم تو هر شهر و روستایی راحت میشه پیدا کرد برای کسی که دنبال یه ماشین کارکرده بی دردسر میگرده بهترین انتخاب هست

    موافقم 11
    مخالفم 13
    1. abbas

      ۳۰ مرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (239 ديدگاه)

      تو رنج قیمت سراتو
      النترا و اگ یکم پول بیشتر بزاری yf عالیه
      اگر بودجه ب تر و تمیز اینا نرسید
      آریزو ۶ در حد میتونی بخری یا مزدا ۳ تمیز

      موافقم 10
      مخالفم 7
  7. lelewed933

    ۳۰ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (382 ديدگاه)

    بنظر من دست دوم ژاپنی و بعد کره ای بهتره
    ماشینی که قطعه نداره دوزار نمی ارزه هرچقدرم سواری خوبی داشته باشه
    حتی من چینی صفر هم قیمت رو به این ترجیح میدم.

    موافقم 19
    مخالفم 20
  8. حسین

    ۳۱ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من یه دونه مدل ۲۰۱۵ دنده ای دارم . ماشین بی اذیت و بسیاربا کیفیت و کم هزینه هستش
    بعداز۷ سال هیچ گونه عیب موتوری نداشته فقط ۴ حلقه لاستیک بعداز۷ سال تعویض شده و فیلترکابین
    اصلا قابل مقایسه با اتومبیل ایرانی و چینی نیست باید باهاش رانندگی کنی تابفهمی چه شاهکاری زده رنو

    موافقم 17
    مخالفم 1
  9. Khalil

    ۱ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام.من E4 مدل 2012 دارم.یکسالی هست فقط و فقط تو سراشیبی گردنه ها چراغ check auto gearbox روشن میشه و تو کفی که میاد خاموش میشه.هر جا بردم تو مشهد کسی نفهمید ایرادش از کجاست.کسی میتونه راهنماییم کنه؟
    حیفم میاد بفروشمش.ماشین خیلی خوبیه

    موافقم 2
    مخالفم 0
    1. joojoo

      ۲۴ مهر ۱۴۰۲
      سوابق: (272 ديدگاه)

      گیربکس cvt ذاتا توی سربالایی ضعیف عمل میکنه و داغ میشه
      فشار زیادی رو تحمل میکنه و ربطی به با کیفیت بودن یا نبودنش نداره
      احتمالا به خاطر همینه

      موافقم 0
      مخالفم 0
  10. مهدی کاظمی

    ۷ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (2 ديدگاه)

    سلام. موتور فلوئنس تسمه تایم داره یا مثل کولئوس زنجیر داره؟

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. مسعود

      ۹ شهریور ۱۴۰۲
      سوابق: (1 ديدگاه)

      زنجیر داره

      موافقم 2
      مخالفم 0
  11. مرتضی هندوئی

    ۲۱ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (11 ديدگاه)

    دوستانی که تجربه سیمبل رو دارند بگن چطوره؟!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. ا جمند

    ۳ بهمن ۱۴۰۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    عیب سراتو مونتاژ که خیلی مهم هست ترمز عقبشه.
    اگر این عیب را نداشت خیلی خوب بود.
    ترمز کاسه ای هم باید مرتب تنظیم وهم تمیز شود.
    اگر فراموش کنی تنظیمش کنی عمل کرد ترمز خیلی خطرناک میشه.

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا