معرفی نسل جدید رنو سنیک؛ شاسی‌بلند برقی با طراحی اسپرت

سه‌شنبه 14 شهریور 1402 - 04:30
مطالعه 6 دقیقه
Renault-Senic-5
نسل جدید رنو سنیک در قالب یک کراس‌اور الکتریکی روی پلت‌فرم مشترک با نیسان آریا در نسخه‌های 170 و 218 اسب بخاری به بازار عرضه می‌شود.

رنو در نمایشگاه مونیخ نسل پنجم سنیک را با پسوند E-Tech معرفی کرده است. این خودرو که یکی از پیشگامان مینی‌ون‌های جمع‌وجور بود، حالا به یک کراس‌اور تمام الکتریکی تبدیل شده است. چهرهٔ این خودرو شبیه کانسپت ویژن سنیک سال گذشته به نظر می‌رسد که البته حالا تعدیل شده است. در جلوی خودرو شاهد نمایی تهاجمی با چراغ‌های دوقسمتی مشابه کراس‌اوور جدید رافال هستیم که با جلوپنجرهٔ مسدود با الگویی خاص همراه است.

رینگ‌های آلیاژی با طراحی آینده‌نگر، دستگیره‌های در مخفی، تریم آلومینیومی و چراغ‌های Y شکل دودی عقب هم از دیگر ویژگی‌های بیرونی این ماشین هستند. سنیک جدید 4,470 میلی‌متر طول، 1,864 میلی‌متر عرض و 1,571 میلی‌متر ارتفاع دارد و فاصلهٔ محوری آن برابر با 2,785 میلی‌متر است. این یعنی کراس‌اوور جدید رنو 64 میلی‌متر از مینی‌ون نسل قبلی کشیده‌تر شده و نسبت به مگان E-Tech هم 271 میلی‌متر طول بیشتری دارد.

نسل جدید سنیک در داخل از همان داشبورد مگان E-Tech استفاده می‌کند که صفحه آمپر دیجیتالی 12.3 اینچی و نمایشگر لمسی 12 اینچی اطلاعاتی-سرگرمی را روی آن می‌بینیم. بااین‌حال، سنیک با صندوق بار 545 لیتری که با خواباندن صندلی‌های عقب به 1670 لیتر می‌رسد، خودرویی جادارتر و کاربردی‌تر است. همچنین به گفتهٔ رنو، فضای زانو و سر در داخل این کراس‌اوور معادل خودروهای خانوادگی کلاس C خواهد بود.

یکی از ویژگی‌های داخلی جالب سنیک زیر آرنجی عقب است که جا لیوانی، دو پورت USB، محفظهٔ اشیاء و شارژر بی‌سیم در آن تعبیه شده است. یکی دیگر از عناصر مهم این خودرو نیز سازگاری با محیط‌زیست است زیرا رنو قصد دارد تا سال 2040 در اروپا و تا سال 2050 در سراسر جهان به برندی بدون کربن تبدیل شود. ازاین‌رو، به گفتهٔ رنو 24 درصد از مواد مورداستفاده در سنیک E-Tech و 90 درصد از وزن آن قابل بازیافت هستند. همچنین در داخل خودرو بجای چرم از متریال بیولوژیکی استفاده شده است.

نسل جدید سنیک E-Tech روی پلت‌فرم CMF-EV ساخته شده که با مگان E-Tech و نیسان آریا مشترک است. این خودرو ابتدا در دو نسخه به بازار عرضه می‌شود. نسخه پایه از یک موتور الکتریکی با 170 اسب بخار قدرت و 280 نیوتن متر گشتاور استفاده می‌کند و به باطری 60 کیلووات ساعتی با برد 420 کیلومتر مجهز است. نسخهٔ پرچم‌دار اما از یک موتور قوی‌تر با 218 اسب بخار قدرت و 300 نیوتن متر گشتاور بهره می‌برد و با باطری 87 کیلووات ساعتی می‌تواند با هر بار شارژ تا 610 کیلومتر را طی کند.

این کراس‌اوور الکتریکی در سه تیپ مختلف شامل تیپ پایهٔ تکنو، تیپ اسپرت اسپریت آلپین و تیپ پرچم‌دار آیکونیک به بازار عرضه می‌شود. سنیک E-Tech در تأسیسات الکتریکی رنو در فرانسه تولید می‌شود و قرار است در اوایل سال 2024 راهی بازار اروپا شود.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.