رنو

رنو تالیسمان کارکرده: مشخصات، قیمت و راهنمای خرید دست‌دوم

با وجود گذشت چندین سال از واردات رنو تالیسمان به کشور نسخه‌های کارکرده آن همچنان محبوبیت بالایی دارند. ما در این مقاله راهنمای جامعی درباره بررسی مشخصات و خرید رنو تالیسمان کارکرده را خدمت شما تقدیم می‌کنیم.
نمای جانبی رنو تالیسمان

صنعت خودروی کشورمان تا همین چند سال پیش بیش از همه کشورها با فرانسه ارتباط نزدیکی داشت. محصولات رنو در کشورمان به ویژه تندر ۹۰ به خاطر استهلاک پایین و کیفیت بالای قوای محرکه شناخته شده‌اند اما همه می‌دانیم که فرانسوی‌ها در تولید سدان های نیمه لوکس و لوکس تا حد زیادی ناموفق بوده‌اند. رنو تالیسمان با هدف تغییر این دیدگاه و ذهنیت روانه بازار شد و تا حد زیادی نیز توانست به اهداف شرکت، حداقل در کشورمان دست یابد. این سدان لوکس فرانسوی با طراحی جذاب و آپشن های نسبتاً کامل توسط شرکت نگین خودرو بین سال‌های ۲۰۱۶ تا ۲۰۱۸ در کشورمان ارائه گردید و رقیبی پرقدرت برای محصولات ژاپنی و کره‌ای جا افتاده محسوب شد. نسخه‌های کارکرده رنو تالیسمان در کشورمان به دلیل قیمت نسبتاً مناسب محبوبیت بالایی دارند. ما در این مقاله شما را به‌صورت کامل با مشخصات فنی، قیمت، مزایا و معایب و… رنو تالیسمان کارکرده آشنا خواهیم کرد.

تاریخچه رنو تالیسمان در ایران

افرادی که از دیدن سدان های کره‌ای همچون سوناتا و اپتیما در کشورمان خسته شده بودند ناگهان با یک سدان اروپایی زیبا و جذاب به نام تالیسمان روبرو شدند. البته جذابیت‌های تالیسمان فقط به طراحی آن محدود نمی‌شد چراکه رنو تمامی تلاش خود را برای تولید خودرویی با موتور قوی و کم‌مصرف و البته مجهز انجام داده بود. تالیسمان خودرویی است که با همکاری نیسان توسعه یافته و در کلاس سدان های رده متوسط قرار می‌گیرد هرچند که در کشورمان خودرویی لوکس به شمار می‌رود. تالیسمان در کلاسی قرار دارد که رقبای مطرحی حضور یافته‌اند و همین امر انتخاب نهایی را برای برخی خریداران دشوار می‌سازد. طراحی زیبای جلو و عقب خودرو به همراه چراغ‌های خاص تالیسمان باعث شده‌اند ظاهر این خودرو حتی با گذشت چندین سال از ورود به بازار کشورمان همچنان با ابهت و چشمگیر باشد. در مجموع باید گفت تالیسمان از نظر طراحی ظاهری یک سر و گردن بالاتر از اکثر رقبای شرقی خود قرار می‌گیرد و این امر جزو نقاط قوت آن است.

البته باید گفت با ورود به کابین کمتر تحت تأثیر عملکرد طراحان رنو قرار می‌گیرید. درحالی‌که بدنه خودرو هویتی اسپرت و شیک دارد اما در کابین سعی شده طرحی خانوادگی و لوکس‌تر بکار گرفته شود هرچند جذابیت بدنه بیشتر از کابین است. با این وجود طراحی کابین نیز خاص و متمایز به نظر می‌رسد و بی‌شک نظر خریداران را جلب خواهد کرد. از نظر فضای بخش جلوی کابین هیچ مشکلی وجود ندارد اما در بخش عقب افراد قدبلند با محدودیت فضای سر مواجه خواهند بود. فضای بار بزرگ تالیسمان نیز پاسخگوی نیازهای خانواده‌هاست.

مشخصات فنی رنو تالیسمان

موتور و عملکرد

یکی از نقاط قوت تالیسمان موتور آن است. قلب تپنده ۴ سیلندر ۱.۶ لیتری توربوی این سدان فرانسوی ۱۹۰ اسب بخار قدرت و ۲۶۰ نیوتون متر گشتاور تولید کرده و یک گیربکس ۷ سرعته دوکلاچه نیز قدرت تولیدی را راهی چرخ‌ها می‌کند. تالیسمان صفر تا صد حدود ۷.۷ ثانیه‌ای دارد که برای سدانی با این قدرت و گشتاور در کشورمان عملکرد خوبی است. حداکثر سرعت خودروی موردبحث نیز ۲۲۵ کیلومتر در ساعت اعلام شده است.

گیربکس

گیربکس ۷ سرعته دوکلاچه رنو تالیسمان عملکرد خوبی دارد و هماهنگی بالای خود با موتور را نشان می‌دهد اما ماهیت دوکلاچه بودن آن باعث می‌شود نیاز به سرویس و نگهداری بیشتری داشته باشد. همان‌طور که می‌دانید استهلاک گیربکس‌های دوکلاچه بیشتر از انواع اتوماتیک ساده است.

مصرف سوخت

رنو در عین ارائه موتوری پرقدرت توانسته مصرف سوخت آن را به خوبی مدیریت کند به گونه‌ای که تالیسمان در سیکل ترکیبی مصرف حدود ۶.۲ لیتری در صد کیلومتر دارد که نشان دهنده تکنولوژی پیشرفته این موتور است.

امکانات

برخلاف تصوراتی که ما درباره خودروهای رنو در کشورمان داشته‌ایم، تالیسمان با طیف نسبتاً کاملی از تجهیزات و آپشن ها عرضه شده است. این خودرو با دو تیپ E2 و E3 وارد کشور شد که مدل E3 فول تر است و ما نیز درباره آن صحبت می‌کنیم. مهم‌ترین تجهیزات این خودرو به شرح زیر هستند:

  • کروز کنترل
  • کنترل حرکت در سربالایی
  • کنترل پایداری و کشش
  • اتوپارک
  • حالت‌های مختلف رانندگی
  • سنسور پارک جلو و عقب
  • سنسور باران و نور
  • کنترل فشار باد تایرها
  • رادار نقطه کور
  • نوربالای خودکار
  • چراغ جلوی LED
  • سیستم صوتی با ۱۳ بلندگو
  • نمایشگر لمسی ۸.۷ اینچی
  • هدآپ دیسپلی
  • ۶ کیسه هوای ایمنی
  • ورود و استارت بدون کلید
  • کول باکس
  • سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک
  • صندلی‌های برقی
  • گرم‌کن و سردکن صندلی
  • سقف پانوراما

در جدول زیر نیز مشخصات فنی کامل این سدان درج شده است.

نام خودرو

رنو تالیسمان

موتور

۴ سیلندر ۱.۶ لیتری توربو

قدرت/گشتاور (اسب بخار/نیوتون متر)

۱۹۰/۲۶۰

گیربکس

۷ سرعته دوکلاچه، دیفرانسیل جلو

صفر تا صد کیلومتر در ساعت (ثانیه)

۷.۷

حداکثر سرعت (کیلومتر در ساعت)

۲۲۵

مصرف سوخت (لیتر در صد کیلومتر)

۶.۲

طول/عرض/ارتفاع (میلی‌متر)

۴۸۴۸/۱۸۷۰/۱۴۶۳

فاصله بین محوری (میلی‌متر)

۲۸۰۸

وزن (کیلوگرم)

۱۴۴۴

ظرفیت باک سوخت (لیتر)

۵۱

حجم فضای بار (لیتر)

۶۰۸

قیمت رنو تالیسمان کارکرده در ایران

مدل ۲۰۱۶

تالیسمان ۲۰۱۶ به تعداد بسیار محدود در بازار موجود است و بسته به شرایط خودرو قیمت آن حول‌وحوش ۳ میلیارد تومان تخمین زده می‌شود.

مدل ۲۰۱۷

اکثر تالیسمان های وارداتی به کشور مدل ۲۰۱۷ هستند و قیمت آن‌ها از حدود ۳.۱ میلیارد تومان شروع شده و در نسخه‌های بسیار تمیز و کم کارکرد به حدود ۳.۳ میلیارد تومان می‌رسد.

مدل ۲۰۱۸

نهایتاً باید به تالیسمان E3 فول مدل ۲۰۱۸ اشاره کنیم که قیمت آن حدود ۳.۳ تا ۳.۴ میلیارد تومان است.

عوامل مؤثر بر قیمت رنو تالیسمان کارکرده

میزان کارکرد، سال تولید، سلامت بدنه و قوای محرکه و آپشن ها جزو عوامل اصلی تعیین قیمت رنو تالیسمان کارکرده هستند.

نام خودرو

قیمت حدودی سال ۱۴۰۴ (تومان)

رنو تالیسمان مدل ۲۰۱۶ تا ۲۰۱۸

۳ تا ۳.۴ میلیارد

مزایا و معایب رنو تالیسمان کارکرده

مزایا

عمده‌ترین مزایای این سدان فرانسوی شامل طراحی اسپرت و زیبای بدنه، عملکرد پرقدرت موتور و شتاب خوب و آپشن های نسبتاً کامل آن است. همچنین با وجود قدرت و شتاب رضایت‌بخش، مصرف سوخت این خودرو پایین است که مهندسی بالای موتور و گیربکس را نشان می‌دهد.

معایب

با توجه به بوست بالای توربوی موتور و استفاده از گیربکس دوکلاچه، استهلاک قوای محرکه تالیسمان بیشتر از رقبای تنفس طبیعی بازار کشورمان است و از طرف دیگر موتور خودرو حساسیت زیادی به کیفیت بنزین مورد استفاده دارد. همچنین به دلیل توقف چند ساله واردات تالیسمان به کشورمان، موضوع کمبود قطعات و لوازم‌یدکی به ویژه در شهرهای کوچک‌تر وجود دارد. نهایتاً باید گفت سیستم تعلیق تالیسمان به دلیل طراحی نیمه‌مستقل در عقب و استفاده از لاستیک‌های دیواره کوتاه به ویژه در بخش عقب خشک بوده و با کوبش‌هایی همراه است.

مقایسه رنو تالیسمان با رقبا

بازار سدان های متوسط در کشورمان شاهد حضور چندین رقیب مشهور از جمله تویوتا کمری، هیوندای سوناتا، کیا اپتیما و حتی پژو ۵۰۸ است که ما در ادامه به مقایسه تالیسمان به اپتیما، سوناتا و کمری می‌پردازیم.

کیا اپتیما

اپتیما جزو مشهورترین خودروهای وارداتی به کشورمان است و از طراحی زیبا، کیفیت ساخت مطلوب، بازار دست‌دوم داغ و… سود می‌برد. این خودرو به موتور ۴ سیلندر ۲.۴ لیتری با ۱۷۸ اسب بخار قدرت و ۲۲۹ نیوتون متر گشتاور مجهز است و صفر تا صد حدود ۹.۵ ثانیه‌ای دارد.

نقاط قوت

نقاط ضعف

رنو تالیسمان

طراحی زیبا، موتور قوی، تجهیزات مناسب، شتاب بالا

تعلیق خشک، حساسیت به کیفیت سوخت، فضای محدود در عقب کابین

کیا اپتیما

کیفیت ساخت خوب، بازار دست‌دوم پررونق، سواری نرم

شتاب اولیه با تأخیر

هیوندای سوناتا

سوناتا و اپتیما در حقیقت یک روح در دو بدن هستند. این خودروی کره‌ای هم از موتور ۲.۴ لیتری با قدرت و گشتاور مشابه با اپتیما استفاده می‌کند و شتاب آن نیز تقریباً مشابه پسرعموی خود است.

نقاط قوت

نقاط ضعف

رنو تالیسمان

موتور قوی، طراحی اسپرت و زیبا، تجهیزات فراوان، شتاب خوب

سواری خشک، بازار دست‌دوم کم رونق تر، استهلاک بیشتر قوای محرکه، فضای محدودتر کابین

هیوندای سوناتا

کیفیت ساخت مطلوب، بازار فروش مناسب، کیفیت سواری نرم‌تر

شتاب اولیه کندتر، طراحی ساده‌تر

بیشتر بخوانید: مقایسه هیوندای سوناتا هیبرید ۲۰۱۷ و رنو تالیسمان ۲۰۱۷

تویوتا کمری

نسل پنجم کمری در کشورمان جزو نسل‌های پرحاشیه این خودروست هرچند از نظر کیفیت و سواری همان کمری مشهور سال‌های قبل است. این خودروی ژاپنی به موتور ۲.۵ لیتری با ۱۸۱ اسب بخار قدرت و ۲۳۵ نیوتون متر گشتاور مجهز شده و گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک نیز نیرو را روانه چرخ‌ها می‌کند. بسیاری از خریداران بدون لحظه‌ای تفکر درباره رقبا، کمری را انتخاب می‌کنند که البته این امر بی‌دلیل نیست.

نقاط قوت

نقاط ضعف

رنو تالیسمان

طراحی اسپرت، موتور پرقدرت، شتاب خوب، تجهیزات مناسب

سواری خشک، محدودیت خدمات پس از فروش، حساسیت موتور به کیفیت سوخت

تویوتا کمری

کیفیت ساخت بالا، قابلیت اطمینان مثال‌زدنی، سواری نرم، اعتبار بالای برند

تجهیزات کمتر، واردات محدود به کشور

راهنمای خرید رنو تالیسمان کارکرده

بررسی فنی

هنگامی‌که بودجه نسبتاً زیادی را برای خرید یک خودرو اختصاص می‌دهید بنابراین بررسی کامل آن قبل از خرید ضروری خواهد بود. در بخش کارشناسی فنی رنو تالیسمان کارکرده باید موتور خودرو از نظر نشتی روغن، صداهای غیرعادی و… بررسی و تائید شود. گیربکس دوکلاچه خودرو نیز باید تعویض‌های نرم و بدون تقه و لرزشی داشته باشد. همچنین سیستم تعلیق تالیسمان باید از نظر استهلاک قطعات به‌طور دقیق تست و بررسی شود.

بررسی بدنه

پس از تائید بخش فنی نوبت به بررسی بدنه از نظر رنگ‌شدگی، آسیب شاسی و قسمت‌های حساس بدنه و تأییدیه کارکرد خودرو می‌رسد که در این بخش باید از دستگاه دیاگ نیز برای شناسایی کدهای خطای خودرو استفاده شود.

مدارک

با تائید هر دو مرحله قبلی باید اصالت مدارک و اسناد خودرو بررسی گردد. قبلاً در پدال نکات مهمی درباره نحوه نوشتن قولنامه ماشین و همچنین شرایط فسخ معامله خودرو منتشر شده که مطالعه آن‌ها را توصیه می‌کنیم.

همچنین بخوانید: راهنمای کامل نحوه پرداخت پول در معامله خودرو

انتخاب مدل

تالیسمان ۲۰۱۸ فول E3 قیمت بالاتری دارد درحالی‌که مدل‌های ۲۰۱۶ به‌صورت محدودتر وارد بازار شده و برخی از آن‌ها تیپ E2 هستند که برخی آپشن ها را ندارند و طبیعی است که قیمت کمتری داشته باشند؛ بنابراین به این نکات حتماً دقت نمایید.

نکات بازار

در حال حاضر افراد زیادی ادعای خرید و فروش خودرو را دارند و خود را متخصص و کارشناس این امر می‌دانند اما توصیه اکید داریم که خرید خودرو را از نمایشگاه‌های معتبر انجام داده و حتماً قبل از خرید کارشناسی‌های بدنه و فنی و تائید اصالت اسناد را انجام دهید.

نگهداری رنو تالیسمان کارکرده

با توجه به شرایط سوخت و سبک رانندگی و متغیرهای دیگر توصیه می‌شود روغن موتور رنو تالیسمان بین ۴ تا ۶ هزار کیلومتر تعویض شود. بدیهی است که باید از روغن‌های باکیفیت در این خودرو استفاده شود. همچنین بهتر است سیستم تعلیق خودرو هر ۲۰ هزار کیلومتر چک شده و قطعات معیوب تعویض شوند. استفاده از قطعات اصلی این خودرو و انجام سرویس‌های دوره‌ای در نمایندگی جزو دیگر توصیه‌های نگهداری رنو تالیسمان کارکرده هستند.

تجربه رانندگی و نظرات کاربران

گفت‌وگو با مالکان تالیسمان نشان می‌دهد اکثر آن‌ها از خودروی خود رضایت دارند و به ویژگی‌های مثبتی همچون موتور پرقدرت، شتاب گیری خوب، فضای بار زیاد و طراحی زیبا و اسپرت خودروی خود اشاره می‌کنند. سیستم تعلیق خشک و حساسیت به کیفیت سوخت مورد استفاده نیز جزو نقاط منفی‌ای بوده که مالکان از آن‌ها نام برده‌اند.

وضعیت بازار رنو تالیسمان کارکرده در ایران

واقعیت آن است که بازار دست‌دوم تالیسمان به دلیل مواردی همچون واردات محدود، سیستم تعلیق خشک و استهلاک بالاتر قوای محرکه رونق کمتری نسبت به خودروهایی همچون سوناتا و اپتیما دارد. درصورتی‌که اولویت اصلی شما طراحی ظاهری و شتاب گیری خوب است تالیسمان ارزش خرید خواهد داشت اما اگر به سواری نرم‌تر و بازار فروش بهتر اهمیت می‌دهید بهتر است خودروهایی همچون کمری، سوناتا و اپتیما را انتخاب کنید.

سؤالات متداول درباره رنو تالیسمان کارکرده

  • رنو تالیسمان کارکرده چه مشخصاتی دارد؟

این سدان فرانسوی بین سال‌های ۲۰۱۶ تا ۲۰۱۸ وارد کشورمان شده و از موتور ۱.۶ لیتری توربو با ۱۹۰ اسب بخار قدرت استفاده می‌کند.

  • قیمت تالیسمان ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸ چقدر است؟

بسته به کارکرد، سلامت بدنه و بخش فنی، قیمت این خودرو بین ۳.۲ تا ۳.۴ میلیارد تومان متغیر است.

  • تالیسمان بهتر است یا اپتیما؟

اگر طراحی ظاهری و شتاب برای شما اهمیت دارد تالیسمان گزینه بهتری خواهد بود اما از نظر سواری نرم‌تر و بازار فروش اپتیما دست برتر را دارد.

نتیجه‌گیری

تالیسمان تا حد زیادی توانسته است دیدگاه مشتریان به سدان های رنو را تغییر دهد. طراحی زیبا و موتور پرقدرت جزو شاخصه‌های اصلی این خودرو هستند هرچند نمی‌توان از سواری خشک و استهلاک بیشتر قوای محرکه نسبت به رقبای کره‌ای و ژاپنی چشم‌پوشی کرد. از شما عزیزان دعوت می‌کنیم تجربیات خود درباره این سدان فرانسوی را با ما و دیگر کاربران به اشتراک بگذارید.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳۳ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۵ دیدگاه‌ها

  1. net

    ۱۲ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (3909 ديدگاه)

    رنو تالیسمان اگر خط ال ای دی نازک زیر چراغ جلو نداشت و دو اگزوز دایره ای خاکستری در سمت چپ و راست زیر سپر داشت قشنگتر میشد. اگر خط نازک وسط چراغ عقب تالیسمان در جایی که آرم رنو هست به هم چسبیده بود یا اگر خط نازک وسط نداشت و چراغ عقب از هم جدا بود قشنگتر میشد. چراغ عقب تالیسمان اگر خط سفید داخلش وجود نداشت و یکپارچه قرمز زرشکی بود قشنگتر میشد

    موافقم 1
    مخالفم 49
    1. net

      ۱۲ خرداد ۱۴۰۴
      سوابق: (3909 ديدگاه)

      چراغ عقب تالیسمان یا باید مثل چراغ های متصل عقب به هم چسبیده میشد یا خط نازک وسط نداشت و فقط سمت چپ و راست چراغ عقب وجود داشت

      موافقم 2
      مخالفم 25
    2. R

      ۱۲ خرداد ۱۴۰۴
      سوابق: (1377 ديدگاه)

      سری بعد ازت دعوت میکنیم طراحی کنی

      موافقم 21
      مخالفم 1
  2. منصور

    ۱۲ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (64 ديدگاه)

    فقط،میتونم بگم زیباترین سدان وارداتی
    تالیسما ست ،واقعا از منظر بصری و ظاهر یک اثر هنری و بی نظیره .

    ولی ایراداتی که در متن بدرستی بهش پرداخته شد ، نقطه ضعفشه وگرنه در یک کلام

    زیباست !!!

    موافقم 42
    مخالفم 5
  3. ۱۲ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (6357 ديدگاه)

    ماشین لاکچری گرون😥😥😥😔😔😔

    موافقم 18
    مخالفم 2
  4. ارسلان

    ۱۲ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (144 ديدگاه)

    قیمت تلیسمان الان بصرفه است نسبت به بقیه خودروها، البته من که به شخصه جرأت نمیکنم ۳-۴ میلیارد بدم ماشین دست دوم که معلوم نیست دست کی بوده!! مطمئن پیدا بشه می ارزه

    موافقم 32
    مخالفم 3
  5. R

    ۱۲ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (1377 ديدگاه)

    تالیسمان یه سروگردن بالاتر از اپتیما و سوناتا و کمری و کرولا و بقیه موارده از از لحاظ امکانات و راحتی از جنسیس کوپه هم غیر از موتورش سرتره

    موافقم 16
    مخالفم 14
    1. Navid A J

      ۱۲ خرداد ۱۴۰۴
      سوابق: (3989 ديدگاه)

      اپتیما تعلیق خشکی داره. دیگه تلیسمان چیه که اپتیما در برابرش نرم حساب میشه.

      موافقم 15
      مخالفم 2
    2. Ehsan

      ۱۲ خرداد ۱۴۰۴
      سوابق: (40 ديدگاه)

      از توقف تولیدش بخاطر نداشتن مشتری تو فروش جهانی و بازار ضعیفش تو ایران و نمره پایینش تو همه تست و بررسی ها مشخصه که چقدر بهتر از رقبای کره ای و ژاپنیه!
      آسیایی های این کلاس چند دهه هست دارن تو بازار مثل نقل و نبات میفروشن این هی توقف تولید میشه و حذف میشه

      موافقم 4
      مخالفم 6
    3. داود

      ۱۳ خرداد ۱۴۰۴
      سوابق: (3 ديدگاه)

      بزگوارخودت رولونده که سرازصنعت خودروسازی درنمیاری.لااقل سکوت.برادرمن،فرانسه که خودروسازی اش درحدخودروسازی خودمونه.پژو ورنو.یعنی تولیدآشغال.خودروندیده ای به تالیسمان میگی خودرو وتازه افاضات فرموده ای که بهترازتوبوتا واپتیما و….هست.چطوری میرسلیم.کره بیست سال درخودروسازی ازژاپن عقبتره ولی گل میسازه .تویوتاآرزوی تمام دنیاست بعدمیگی تالیسمان.مطالعه کن داداش واگرپول داری بروسروقت تویوتا.البته ثروت مندان، چینی ایرانی فرانسوی وکره ای سوارنمیشن.ایتالیا،آلمان،ژاپن،آمریکا،انگلستان.
      آرزومیکنم روزی بهترین هاسواربشی ونه تالیسمان.تالیسمان همان 405وال نود وسمند وهمین هاست فرانسه فرانسه هست پژو ورنویی نداره.

      روزگارت خوش داداش گلم.

      موافقم 6
      مخالفم 19
      1. R

        ۱۳ خرداد ۱۴۰۴
        سوابق: (1377 ديدگاه)

        تو از پژو و رنو چی دیدی؟ ۴۰۵ و پی کی که ۲۰ سال قبل از رده خارج شدن محصولات جدیدشونو از نزدیکم ندیدی بازار و وارد کننده سلیقه مشتری رو تعیین میکنه تو بازار انحصاری همون اپتیمایی که ازش تعریف میکنی مال حداقل ۷ سال پیشه من دارم از خودروی روز برات میگم برو ببین اول تولیدات این شرکتا چیه چند تا مدل دارن بعد بیا ازشون دفاع کن

      2. مهدی

        ۱۳ خرداد ۱۴۰۴
        سوابق: (4 ديدگاه)

        دوست عزیز رنو با نیسان شریک هست پلت فرم و موتور و خیلی چیزهای دیگه با محصولات نیسان یکی هست رنو در اصل ژاپنی هست با ارم لوزی

  6. آیین

    ۱۲ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    با توجه به همه جوانب ، فقط کمری و سوناتا

    موافقم 4
    مخالفم 11
    1. Lyting

      ۱۲ خرداد ۱۴۰۴
      سوابق: (233 ديدگاه)

      ماشین خوبیه ولی قیمتش نسبت به اروپا خیلی دیگه زیاده

      موافقم 4
      مخالفم 4
  7. مهدی

    ۱۳ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (4 ديدگاه)

    من دو ساله تالیسمان دارم موتور تالیسمان با اینکه توربو هست و من معمولا از مکمل استفاده نمی کنم هیچ مشکلی نداشته به نظرم یکی از محدود توربوهایی است که با بنزین معمولی مشکلی نداره اولا به خاطر ذات ژاپنی بودن موتور است ثانیا به دلیل استفاده از دو فیلتر بزرگ بنزین است هم چنین در مقایسه با سوناتا و کیا که معروف به یاتاقان زدن هستند این ماشین ضعف اونا را نداره متاسفانه در ایران اگر یک چیزی جا بیفته نقطه ضعفش کم رنگ جلوه می کنه محصولات کره ای از نظر فنی واقعا یک سطح پایین تر هستند اما بازار نقطه صعف اونا را نمی بینه اگر همین رنو ضعف یاتاقان داشت به کل نابود میشد اما همچنان کیا و هیوندا نه تنها نایود نمیشن بلکه با اقتدار به حیات خودشون ادامه میدن به طور کل من تالیسمان را یک سرو گردن از سوناتا و اپتیما از نظر طراحی و فنی و هندلینگ و حتی استهلاک بالاتر می بینم از نظر نرمی هم در قیاس با کمری سطح پایین تری داره اما در عوض از نظر هندلینگ و اپشن و زیبایی در طراحی و سطح بالاتری نسبت به کمری داره

    موافقم 9
    مخالفم 2

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا