معرفی بهترین خودروهای دهه 90 میلادی (قسمت دوم)

پنج‌شنبه 18 آذر 1400 - 11:30
مطالعه 10 دقیقه
ferrari-f355-gts
دهه 80 میلادی با وجود هاچبک های داغ، سوپرکارهای جذاب و سفارشی و... جزو بهترین دهه‌های صنعت خودروسازی بوده و شاید به همین خاطر برخی افراد توجه...
تبلیغات

دهه 80 میلادی با وجود هاچبک های داغ، سوپرکارهای جذاب و سفارشی و... جزو بهترین دهه‌های صنعت خودروسازی بوده و شاید به همین خاطر برخی افراد توجه چندانی به دهه 90 میلادی نداشته اند.

اما نباید سریعاً از این دهه عبور کرد. در دهه 90 میلادی بود که شاهد همه‌گیر شدن سیستم‌های تزریق سوخت، ABS و فرمان هیدرولیک بودیم که باعث بهبود دوام، ایمنی و کاربرد خودروها شد. به‌طور خلاصه باید گفت خودروهای دهه 90 میلادی به اندازه کافی مدرن، قابل‌اعتماد و در دسترس هستند اما خب در هر صورت چندین سال از زمان تولید آن‌ها می‌گذرد و حالا به تعداد محدودی در خیابان‌ها دیده می‌شوند؛ و برخلاف بسیاری از خودروهای دهه 80 میلادی، محصولات یک دهه بعد همچنان در دسترس هستند و با قیمت‌های مناسبی نیز می‌توان آن‌ها را تهیه کرد.

لیست پیش روی شما به ترتیب زمانی مرتب شده و تا سال 1995 را شامل می‌شود. توصیه می‌کنیم حتماً این مطلب مفصل را از نظر بگذرانید چراکه خاطرات زیادی را زنده خواهد کرد! با ما همراه باشید.

کپی لینک

TVR گریفیت سال 1991 تا 2002

قیمت: 20 هزار پوند

نمونه‌های اولیه گریفیت سواری چندان خوشایندی نداشتند اما رفته‌رفته با تکامل طراحی و کابین، دینامیک شاسی این خودرو نیز بهبود یافت. تا اواخر دهه 90 میلادی، گریفیت با پیشرانه 8 سیلندر روور، طراحی دیفرانسیل عقب و گیربکس دستی عرضه شد که یکی از بی‌شیله‌پیله ترین خودروهای اسپورت زمان خود محسوب می‌شد.

ما یک نسخه TVR گریفیت 5.0 سال 1997 را با قیمت 24 هزار پوند پیدا کردیم.

کپی لینک

فورد موندئو نسل اول سال 1992 تا 2000

قیمت: 600 پوند

به راحتی می‌توان جایگزین فورد سیرا محبوب اما بی حاشیه را که عملکردی خوب داشت فراموش کرد ولی موندئو نسل اول محصولی جادار و راحت بود و جایزه خودروی سال 1994 را نیز دریافت کرد. سواری این خودرو نسبت به استانداردهای کلاس خود بد نبود اما از نظر پرفورمنس تعریفی نداشت مگر اینکه مدل مجهز به پیشرانه 6 سیلندر 2.5 لیتری 170 اسبی را انتخاب می‌کردید. به‌هرحال موندئو جزو به‌یادماندنی‌ترین محصولات زمان خود بوده است.

ما یک نسخه فورد موندئو نسل اول 2.0 سال 2000 را با قیمت 1900 پوند پیدا کردیم.

کپی لینک

مارکوس مانتارا سال 1992 تا 1998

قیمت: 20 هزار پوند

این شرکت کوچک برای چندین دهه با خودروی 1800GT در بازار حضور داشت و همان خودروی اسپورت و دیفرانسیل عقب را با نام های مختلف ولی با شاسی لوله‌ای تولید می‌کرد. مارتینا، مانتولا، مانتارای و... جزو این نام ها بوده‌اند. مانتارا پس از سال 1992 و به تعداد محدودتری تولید شد و اکثراً دارای پیشرانه‌های 8 سیلندر روور و شورولت بودند.

ما یک نسخه مارکوس مانتارا اسپایدر 3.9 سال 1994 را با قیمت 17750 پوند پیدا کردیم.

کپی لینک

مزدا RX-7 سال 1992 تا 2022

قیمت: 20 هزار پوند

این یکی از بهترین خودروهای دهه 90 میلادی در زمینه هندلینگ بوده و وزن کم و پیشرانه روتاری نیز جزو دیگر ویژگی‌های شاخص بوده‌اند. بعدها نمونه‌های فیس لیفت RX-7 با پیشرانه‌های قوی‌تر تولید شدند اما مدل‌های اولیه در بریتانیا خریداران بیشتری داشتند.

ما یک نسخه مزدا RX-7 2.6 سال 1998 را با قیمت 37 هزار پوند پیدا کردیم.

کپی لینک

نیسان میکرا K11 سال 1992 تا 2002

قیمت: 500 پوند

میکرای حبابی شکل اولین محصول کوچک نیسان بود که در بریتانیا تولید می‌شد و توانست جایزه خودروی سال 1993 را کسب کند. این خودرو از ایمنی مناسبی نسبت به کلاس خود سود می‌برد و با پیشرانه‌های 16 سوپاپ عرضه می‌شد. برخی مدل‌های میکرا به فرمان هیدرولیک و گیربکس CVT مجهز بودند.

ما یک نسخه نیسان میکرا 1.0 سال 2002 را با قیمت 865 پوند پیدا کردیم.

کپی لینک

TVR شیمرا سال 1992 تا 2003

قیمت: 17 هزار پوند

شیمرا 1992 خودرویی بود که باعث تثبیت جایگاه TVR به عنوان خودروسازی قابل‌اعتنا شد. این خودرو طویل‌تر، کم ارتفاع‌تر و جادارتر از گریفیت بود و می‌خواست بیشتر یک گرندتورر باشد. هندلینگ سنتی این خودرو نیز پادزهری جذاب در برابر خودروهای اسپورت و کارخانه‌ای‌تر همچون پورشه باکستر محسوب می‌شد.

بیش از 5 هزار دستگاه شیمرا در کل تولید شد که نسبت به پیش‌بینی‌های 2 هزار دستگاهی کاملاً بیشتر بود. اگرچه این خودرو در ادامه با پیشرانه‌های بزرگ‌تر هم تولید شد اما ما نمونه اولیه 4 لیتری را بیشتر دوست داریم.

ما یک نسخه TVR شیمرا 4.0 سال 2000 را با قیمت 25 هزار پوند پیدا کردیم.

کپی لینک

پورشه 968 سال 1992 تا 1995

قیمت: 13 هزار پوند

پورشه به دنبال تکرار موفقیت 944 بود و با بهبود 80 درصدی قطعات این خودرو محصولی جذاب با نام 968 را تولید کرد که متأسفانه عمر زیادی هم نداشت. مدل پیست محور کلاب اسپورت نیز به محصولی نمادین تبدیل شده و طرفداران زیادی دارد.

ما یک نسخه پورشه 968 اسپورت 3.0 سال 1994 را با قیمت 22 هزار پوند پیدا کردیم.

کپی لینک

ولوو 850 سال 1992 تا 1997

قیمت: 3500 پوند

850 از طراحی دیفرانسیل جلو و پلتفرم کاملاً جدید استفاده می‌کرد. در بطن این خودرو نیز پیشرانه‌های 5 سیلندر قرار داشتند. علیرغم معماری نسبتاً جدید این خودرو همانند محصولات قبلی ظاهری جعبه‌ای داشت هرچند مشتریان سنتی از این طراحی خوشحال بودند.

ما یک نسخه ولوو 850 2.5 SE سال 1995 را با قیمت 5500 پوند پیدا کردیم.

کپی لینک

فراری 456 سال 1992 تا 2003

قیمت: 40 هزار پوند

فراری‌های پیشرانه جلو و چهارنفره شاید باب میل همه نباشند اما قطعاً طرفداران و جذابیت‌های زیادی دارند. این موضوع به ویژه درباره مدل جذاب 456 با طراحی پینین فارینا و پیشرانه 12 سیلندر 5.5 لیتری 442 اسب بخاری صدق می‌کند. شاید قیمت 45 هزار پوندی برای این خودرو زیاد به نظر برسد اما کمتر از نصف قیمت 456 در زمان صفر بودن است.

ما یک نسخه فراری 456 5.5 GTA سال 1997 را با قیمت 40 هزار پوند پیدا کردیم.

کپی لینک

سیتروئن زانتیا سال 1992 تا 2000

قیمت: 800 پوند

زانتیای مشهور اما فراموش شده باعث شد طرفداران این سیتروئن دوباره امیدوار شوند. سیستم تعلیق هیدروپنوماتیک این خودرو اگرچه بسیار جذاب بود اما پیچیدگی‌های زیادی داشت و از نظر میزان اطمینان و دوام باعث ایجاد برخی نگرانی‌ها می‌شد. این زیبای هوشمند به خانواده‌ها نشان داد که محصولات زانتیا چه عملکردی دارند. زانتیا همچنان در کشور ما هم طرفداران زیادی دارد.

ما یک نسخه سیتروئن زانتیا 1.8 سال 1996 را با قیمت 800 پوند پیدا کردیم.

کپی لینک

سوبارو SVX سال 1992 تا 1996

قیمت: 2500 پوند

موجی از سوپرکارهای جذاب ژاپنی در اوایل دهه 90 میلادی بازار را زیر و رو کردند و پیشنهاد سوبارو هم یک گرندتورر عجیب بود. با استایل آینده‌نگرانه و تکنولوژی‌های جدید، SVX محصولی متمایز نشان می‌دهد و از دیگر ویژگی‌های آن نیز می‌توان به پیشرانه 6 سیلندر توربوی تخت و سیستم چهار چرخ محرک اشاره کرد.

ما یک نسخه سوبارو SVX 3.3 سال 1994 را با قیمت 2800 پوند پیدا کردیم.

کپی لینک

هوندا CRX سال 1992 تا 1998

قیمت: 2500 پوند

نسل اول CRX که در دهه 80 میلادی عرضه شده بود محصولی بامزه و دونفره بود که طرفداران زیادی پیدا کرد اما تبدیل آن به مدل تارگا باعث شد برخی طرفداران دل‌زده شوند. البته سقف برقی این خودرو به همراه طراحی جالب باعث شدند بازار بازخورد مثبتی داشته باشد.

ما یک نسخه هوندا CRX 1.6 سال 1998 را با قیمت 2700 پوند پیدا کردیم.

کپی لینک

پژو 306 سال 1993 تا 2002

قیمت: هزار پوند

306 زمانی از راه رسید که پژو می‌دانست چگونه خودروهایی با سواری هیجان‌انگیز بسازد. این خودرو پس از فورد فوکوس روانه بازار شد و به سنگ محکی در کلاس هاچبک های خانوادگی و هیجان‌انگیز بدل گردید.

پس از نسخه‌های استاندارد 306 نوبت به مدل‌های پرفورمنس رسید، چیزی که پژو در تولید آن‌ها استاد بود. شما با انتخاب GTi-6 یا رالی مالک یکی از بهترین خودروهای دیفرانسیل جلوی تاریخ خواهید شد، خودرویی که می‌تواند به عنوان یکی از بهترین هاچبک های تاریخ محسوب شود.

ما یک نسخه پژو 306 1.4 LX سال 1998 را با قیمت 3 هزار پوند پیدا کردیم.

کپی لینک

تویوتا سوپرا سال 1993 تا 2002

قیمت: 20 هزار پوند

کمتر از 500 دستگاه از چهارمین نسل تویوتا سوپرای مجهز به پیشرانه توئین توربوی 321 اسب بخاری در بازار بریتانیا عرضه شد و نمونه‌های باقی مانده از این خودروی مشهور بسیار انگشت‌شمار هستند. بسیاری از آن‌ها تیون شده‌اند و برخی نیز تصادف کرده‌اند. احتمالاً نسخه‌های کم‌توان‌تر این خودرو گزینه ایده آلی برای تملک خواهند بود هرچند آن‌ها هم قیمت نسبتاً بالایی دارند.

ما یک نسخه تویوتا سوپرا نسل چهارم 3.0 سال 2001 را با قیمت 24 هزار پوند پیدا کردیم.

کپی لینک

روور 600 سال 1993 تا 1999

قیمت: هزار پوند

600 یکی از بهترین خودروهای تاریخ روور بوده و در واقع نسخه لوکس‌تر هوندا آکورد محسوب می‌شود، چیزی که ضرورتاً بد نیست. در کابین این خودرو تریم چوبی زیاد بکر رفته است. این خودرو همچنین قابل‌اعتمادتر از اکثر محصولات روور بوده و نسخه‌های 620ti آن از پرفورمنس خوبی برخوردار بوده‌اند.

ما یک نسخه روور 600 2.0 سال 1999 را با قیمت 1050 پوند پیدا کردیم.

کپی لینک

فراری F355 سال 1994 تا 1999

قیمت: 80 هزار پوند

355 مدنظر شما در واقع یک برلینتا کوپه زیبا با گیربکس دستی و تاریخچه‌ای مناسب است. بسیاری از افراد این خودرو را جزو زیباترین خودروهای پیشرانه وسط تاریخ فراری می‌دانند. در واقع طراحی F355 ترکیبی از عناصر هدفمند و ظریف است. تجربه رانندگی مدرن این خودرو را نیز افراد زیادی ستایش کرده‌اند.

این خودرو آخرین محصول فراری با شاسی فولادی بوده و البته اولین خودروی فراری با گیربکس پدال شیفتردار فرمول 1 مانند نیز محسوب می‌شود. مدل‌های مجهز به این نوع گیربکس نیازمند سرویس‌های دوره‌ای بودند اما دوام بالایی داشتند. نسخه‌های اولیه 355 نیز با فرمان بدون ایربگ و سیستم‌های تزریق سوخت ساده‌تر بوش عرضه شدند.

ما یک نسخه فراری F355 3.5 سال 1998 را با قیمت 90 هزار پوند پیدا کردیم.

سایر قسمت‌های این مطلب را نیز بخوانید:

معرفی بهترین خودروهای دهه ۹۰ میلادی (قسمت اول)

معرفی بهترین خودروهای دهه ۹۰ میلادی (قسمت سوم)

معرفی بهترین خودروهای دهه ۹۰ میلادی (قسمت چهارم)

معرفی بهترین خودروهای دهه 90 میلادی (قسمت پنجم)

معرفی بهترین خودروهای دهه 90 میلادی (قسمت آخر)

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.