معرفی بهترین خودروهای دهه 90 میلادی (قسمت سوم)

جمعه 19 آذر 1400 - 11:30
مطالعه 11 دقیقه
aston-martin-db7-vs-jaguar
دهه 80 میلادی با وجود هاچبک های داغ، سوپرکارهای جذاب و سفارشی و... جزو بهترین دهه‌های صنعت خودروسازی بوده و شاید به همین خاطر برخی افراد توجه...
تبلیغات

دهه 80 میلادی با وجود هاچبک های داغ، سوپرکارهای جذاب و سفارشی و... جزو بهترین دهه‌های صنعت خودروسازی بوده و شاید به همین خاطر برخی افراد توجه چندانی به دهه 90 میلادی نداشته‌اند.

اما نباید سریعاً از این دهه عبور کرد. در دهه 90 میلادی بود که شاهد همه‌گیر شدن سیستم‌های تزریق سوخت، ABS و فرمان هیدرولیک بودیم که باعث بهبود دوام، ایمنی و کاربرد خودروها شد. به‌طور خلاصه باید گفت خودروهای دهه 90 میلادی به اندازه کافی مدرن، قابل‌اعتماد و در دسترس هستند اما خب در هر صورت چندین سال از زمان تولید آن‌ها می‌گذرد و حالا به تعداد محدودی در خیابان‌ها دیده می‌شوند؛ و برخلاف بسیاری از خودروهای دهه 80 میلادی، محصولات یک دهه بعد همچنان در دسترس هستند و با قیمت‌های مناسبی نیز می‌توان آن‌ها را تهیه کرد.

لیست پیش روی شما به ترتیب زمانی مرتب شده و تا سال 1995 را شامل می‌شود. توصیه می‌کنیم حتماً این مطلب مفصل را از نظر بگذرانید چراکه خاطرات زیادی را زنده خواهد کرد! با ما همراه باشید.

کپی لینک

اوپل/واکسهال اومگا سال 1994 تا 2003

قیمت: هزار پوند

اگر شما یکی از امگاهای دهه 90 میلادی را رانده باشید احتمالاً یا یکی از مدیران واکسهال بوده‌اید یا پلیس راهنمایی و رانندگی بریتانیا! متأسفانه اومگا خیلی در بازار دیده نشد که جای شرمساری دارد زیرا نسخه MV6 آن با پیشرانه 6 سیلندر، گیربکس دستی و طراحی دیفرانسیل عقب جزو جذاب‌ترین محصولات کلاس خود بوده است.

ما یک نسخه واکسهال اومگا 2.6 V6 سال 2001 را با قیمت 3 هزار پوند پیدا کردیم.

کپی لینک

پورشه 911 کررا نسل 993 سال 1994 تا 1998

قیمت: 50 هزار پوند

با قیمت زیر 60 هزار پوند می‌توان نمونه‌های کارکرده زیادی از پورشه 911 نسل 993 را پیدا کرد اما این ارزانی دلیل دارد که یکی از آن‌ها می‌تواند استفاده از بدنه تارگا یا کابریولت، وجود سیستم چهار چرخ محرک و یا گیربکس تیپ ترونیک باشد. با در نظر گرفتن 60 هزار پوند شما می‌توانید نسخه کوپه، گیربکس دستی و دیفرانسیل عقب را پیدا کنید که جذابیت‌های زیادی دارد. این پورشه یک خودروی فوق‌العاده برای راننده است.

ما یک نسخه پورشه 911 کررا نسل 993 سال 1995 را با قیمت 65 هزار پوند پیدا کردیم.

کپی لینک

آئودی A4 B5 سال 1994 تا 2001

قیمت: 1500 پوند

این خودرو همان چیزی بود که آئودی را از خواب بیدار و وارد بازی لوکس‌ها کرد. کیفیت کابین A4 یاد شده جزو بهترین‌های آئودی بود. بهتر است یک نسخه تر و تمیز از مدل 1.8 T کواترو اسپورت پیدا کرده و از آن نهایت لذت را ببرید.

ما یک نسخه آئودی A4 B5 1.8 SE سال 1999 را با قیمت 1600 پوند پیدا کردیم.

کپی لینک

جگوار XJR سال 1994 تا 1997

قیمت: 5 هزار پوند

این آخرین XJR با گیربکس دستی بود و نشان داد که یک رقیب ارزشمند برای BMW M5 و مرسدس E500 می‌باشد. پیشرانه 6 سیلندر 4 لیتری این خودرو قدرت 326 اسب بخاری تولید می‌کرد و گیربکس 5 سرعته دستی ساخت گترگ آن به خاطر دوام و قابلیت اطمینان بالا شناخته شده بود.

ما یک نسخه جگوار XJR 4.0 سال 1997 را با قیمت 12 هزار پوند پیدا کردیم.

کپی لینک

سوبارو ایمپرزا توربو 2000 سال 1994 تا 2000

قیمت: 4500 پوند

احتمالاً در دهه 90 میلادی و با فکر کردن به مسابقات رالی خاطرات یک خودروی آبی و زرد رنگ به ذهنتان خطور می‌کند. قطعاً ایمپرزا در آن زمان بهترین روزهای خود را سپری می‌کرده است. قطعاً این خودرو دارای یکی از بهترین هندلینگ ها بین محصولات آن دوران بوده است.

این خودرو در سال 1994 از راه رسید و از قدرت 208 اسب بخاری و سیستم چهار چرخ محرک مشهور سوبارو برخوردار بود. اگر خواهان قدرت بیشتر بودید مدل توربو را می‌بایستی انتخاب می‌کردید هرچند این مدل تا سال 1999 عرضه نشد.

ما یک نسخه سوبارو ایمپرزا توربو 2000 2.0 سال 1998 را با قیمت 5 هزار پوند پیدا کردیم.

کپی لینک

تویوتا راو 4 سال 1994 تا 2000

قیمت: 500 پوند

اولین نسل راو 4 بر پایه پلتفرمی که دارای قطعاتی از کرولا و کارینا بود ساخته شد. این خودرو را می‌توانستید به‌صورت دیفرانسیل جلو یا چهار چرخ محرک سفارش دهید. آنچه باعث محبوبیت راو 4 شد خشونت یک شاسی‌بلند به همراه ابعاد مشابه هاچبک های جمع‌وجور بود. همین راو 4 یکی از دلایل رغبت کنونی خریداران به شاسی بلندها محسوب می‌شود.

ما یک نسخه تویوتا راو 4 سال 1998 را با قیمت 4 هزار پوند پیدا کردیم.

کپی لینک

آئودی A8 D2 سال 1994 تا 2002

قیمت: 2 هزار پوند

آلومینیوم شاید فراوان‌ترین فلز در پوسته زمین باشد اما تا پیش از آئودی A8 خودروهای زیادی دارای این متریال نبودند. این محصول لوکس شاید شبیه سایر محصولات آئودی به نظر برسد اما بدنه سبک‌وزن آن از آلومینیوم ساخته شده است. با وجود سیستم چهار چرخ محرک و تکنولوژی‌های مدرن آن زمان، این A8 یک نماد برای سدان های اجرایی بوده است.

ما یک نسخه آئودی A8 2.8 اسپورت سال 2000 را با قیمت 3 هزار پوند پیدا کردیم.

کپی لینک

استون مارتین DB7 سال 1994 تا 2004

قیمت: 20 هزار پوند

بله این خودرو بر اساس XJS بنا شده و از قطعات محصولات فورد نیز در کابین آن بکار رفته و چراغ‌های عقب هم از مزدا 323F گرفته شده‌اند اما با ظاهری جذاب، کابینی چرمی و پرفورمنس مناسب شما احتمالاً اهمیتی به موارد یاد شده نخواهید داد.

ما یک نسخه استون مارتین DB7 3.2 سال 1999 را با قیمت 26 هزار پوند پیدا کردیم.

کپی لینک

ام جی F سال 1995 تا 2002

قیمت: هزار پوند

این خودروی کلاسیک احتمالی در آینده بسیار بهتر از آن چیزی بوده که فکر می‌کنید. نه ام جی F به اندازه مزدا MX-5 هیجان‌انگیز نیست اما راحت‌تر بوده و کابینی هوشمندتر و ارزش بهتری دارد. نمونه‌های تمیز این خودرو را می‌توان با قیمت حدود هزار پوند پیدا کرد اما نمونه‌های بکر آن قیمتی فراتر از 5 هزار پوند دارد.

ما یک نسخه ام جی F 1.8 سال 1999 را با قیمت 2500 پوند پیدا کردیم.

کپی لینک

پژو 406 سال 1995 تا 2005

قیمت: 500 پوند

یک سدان بزرگ از پژو که سواری خوبی داشت. 406 زمانی از راه رسید که بازار هنوز تحت تأثیر خودروهای بزرگی همچون این خودرو بود و رقبایی از فورد، اوپل، رنو، سیتروئن و... در این بخش حضور داشتند. در حال حاضر نمونه‌های 6 سیلندر 406 را به سختی می‌توان یافت اما نمونه‌های استیشن و دیزلی آن از نظر هزینه‌ها ارزان هستند.

ما یک نسخه پژو 406 2.0 سال 1999 را با قیمت هزار پوند پیدا کردیم.

کپی لینک

BMW سری 5 سال 1995 تا 2003

قیمت: 1500 پوند

این نسل سری 5 نه تنها خودرویی جذاب و متناسب بوده بلکه از سواری بسیار خوب و راحتی سود برده است. زیر کاپوت این خودرو نیز طیف گسترده‌ای از پیشرانه‌های 6 و 8 سیلندر وجود داشته است. البته نباید نمونه‌های دیزلی کم‌مصرف از جمله 530d را نیز از یاد برد.

این خودرو جزو بهترین‌های کلاس خود بوده و حتی در اواخر عمر خود نیز پیروز اکثر رقابت‌های گروهی بوده است. E39 را می‌توان با قیمت نازل 2 هزار پوند هم پیدا کرد.

ما یک نسخه BMW 525d SE سال 2003 را با قیمت 4 هزار پوند پیدا کردیم.

کپی لینک

فیات بارچتا سال 1995 تا 2005

قیمت: 4500 پوند

مردم حس خوبی نسبت به فیات بارچتا نداشتند. این خودرو ظاهر خوبی نسبت به مدل قبلی یعنی X1/9 نداشت و همچنین زشت‌تر از 124 اسپورت اسپایدر کلاسیک محسوب می‌شد و البته که بر پایه پلتفرم دیفرانسیل جلوی پونتو تولید شده بود؛ اما واقعیت این بود که بارچتا خودرویی چابک با هندلینگ درگیر کننده بود و همین موضوع باعث فروش خوب آن شد.

ما یک نسخه فیات بارچتا 1.7 سال 1999 را با قیمت 4500 پوند پیدا کردیم.

کپی لینک

آلفارومئو GTV/اسپایدر سال 1995 تا 2004

قیمت: 3 هزار پوند

سیستم تعلیق عقب هوشمندانه به این خودرو کمک کردند تا سواری اسپورتی داشته باشد. پیشرانه 2 لیتری آلفارومئو هم عالی بود اما نقطه عطف اصلی به پیشرانه 6 سیلندر 3 لیتری و صدای جذاب آن مربوط می‌شد. در نسخه‌های فیس لیفت شده این خودرو هم یک گیربکس 6 سرعته جدیدتر نصب شد.

ما یک نسخه آلفارومئو GTV/اسپایدر 2.2 سال 2000 را با قیمت 4 هزار پوند پیدا کردیم.

کپی لینک

فیات کوپه سال 1995 تا 2000

قیمت: 4 هزار پوند

طراح این کوپه برجسته کریس بنگل مشهور بود. فیات کوپه در ابتدا با پیشرانه‌های 4 سیلندر 16 سوپاپ عرضه شد اما در ادامه پیشرانه‌های 5 سیلندر 20 سوپاپه نیز تولید شدند. کوپه یک خودروی کوچک اما عالی بود و مخصوصاً پیشرانه توربوی 214 اسبی به آن حس و حال دیگری می‌بخشیدند.

ما یک نسخه فیات کوپه 2.0 سال 1997 را با قیمت 4500 پوند پیدا کردیم.

کپی لینک

فیات براوو HGT سال 1995 تا 1999

قیمت: 800 پوند

براوو HGT یک هاچبک داغ و کوچک برای زمان خود بود. در دل این خودرو پیشرانه 5 سیلندر تنفس طبیعی برگرفته از فیات کوپه قرار داشت و قدرت 145 اسب بخاری تولید می‌کرد. نسخه‌های دیفرانسیل عقب این خودرو در سال 1997 روانه بازار بریتانیا شدند اما یافتن آن‌ها در بازار کنونی سخت است.

ما یک نسخه فیات براوو HGT سال 1997 را با قیمت 1500 پوند پیدا کردیم.

کپی لینک

نیسان اسکای لاین GT-R R33 سال 1995 تا 1998

قیمت: 30 هزار پوند

تنها 100 دستگاه از نسخه پرفورمنس V-Spec به منظور هماهنگی با قوانین وارد بریتانیا شد اما نمونه‌های زیادی هم به‌صورت غیرقانونی روانه این بازار شدند. همه مدل‌های اسکای لاین جذاب هستند اما در زمان خرید باید به تاریخچه و سوابق خودرو دقت نمود و از موم کاری بخش‌های زیرین خودرو در آب‌وهوای مرطوب و جاده‌های نمکی مطمئن شد.

خرید نسخه تیون شده اسکای لاین نکته بدی نیست اما باید از سلامت خودرو مطمئن شد. در صورتی که نمونه‌ای سالم از این خودرو را پیدا کنید به محصولی باورنکردنی که نمادی واقعی از دهه 90 میلادی است دست پیدا خواهید کرد.

ما یک نسخه نیسان اسکای لاین GT-R R33 سال 1995 را با قیمت 37 هزار پوند پیدا کردیم.

سایر قسمت‌های این مطلب را نیز بخوانید:

معرفی بهترین خودروهای دهه ۹۰ میلادی (قسمت اول)

معرفی بهترین خودروهای دهه ۹۰ میلادی (قسمت دوم)

معرفی بهترین خودروهای دهه ۹۰ میلادی (قسمت چهارم)

معرفی بهترین خودروهای دهه 90 میلادی (قسمت پنجم)

معرفی بهترین خودروهای دهه 90 میلادی (قسمت آخر)

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.