دنده عقبطراحی

زشت‌ترین خودروهای دههٔ ۹۰ میلادی!

در دههٔ ۹۰ میلادی شاهد تغییرات چشمگیری در طراحی خودرو بودیم زیرا خودروها شیک‌تر و آئرودینامیک‌تر شدند. مطمئناً در این دهه خودروهای زیبای زیادی تولید شدند اما درعین‌حال شاهد برخی از وحشتناک‌ترین خودروهای تاریخ هم بودیم که در اینجا بدترین بدترین‌های آن‌ها را خواهید دید.

شورلت لومینا سال ۱۹۹۰

خودروهای W-Body جنرال موتورز در دههٔ ۹۰ حداقل طبق استانداردهای این شرکت واقعاً جذاب بودند. الدزمبیل کاتلاس سوپریم آینده‌نگر به نظر می‌رسید، پونتیاک گرند پری نمای اسپرتی داشت و بیوک رگال هم سلطنتی به نظر می‌رسید؛ بنابراین، چگونه شورلت لومینا که آن‌هم روی پلت‌فرم W-Body ساخته شده بود به این زشتی از آب درآمد؟ شاید درست زمانی که طراحان جنرال موتورز برای طراحی سه خودروی مذکور به هم تبریک می‌گفتند، ناگهان به یاد آورده‌اند که طراحی لومینا را فراموش کرده‌اند. پس سریعاً دست‌به‌کار شده و برای رفع تکلیف، در آخر وقت اداری این سدان زشت را طراحی کرده‌اند.

کرایسلر ایمپریال سال ۱۹۹۰

چیزی که کرایسلر ایمپریال را بسیار زشت کرده استایل سنتی یا چراغ‌های جلوی مخفی یا صندلی‌های نیمکتی جلو یا صفحه آمپر دیجیتالی با فونت درشت یا لاستیک‌های دورسفید یا استفاده از کروم فراوان نیست بلکه چیزی که بیش از همه ما را آزار می‌دهد، کشیدگی بیش‌ازحد ستون C آن است. از این طریق کرایسلر قصد داشت ایمپریال را کشیده‌تر کند تا بیشتر شبیه کادیلاک شود. ایمپریال خودروی بی‌شرمانه‌ای بود که به نظر می‌رسید «لی یاکوکا» آن‌را برای دوستان پیر خود در نظر گرفته است. به همین دلیل، تقریباً در همان زمان گفته می‌شد مردی که کرایسلر را نجات داد قبل از نابود کردن دوبارهٔ آن باید بازنشسته شود.

رنو توئینگو سال ۱۹۹۲

ظاهراً طراح توئینگو قصد داشته نمای جلویی خودرو را به‌گونه‌ای طراحی کند که شبیه چهره‌ای خندان به نظر برسد اما نتیجهٔ کار خودرویی از آب درآمده که گویی بشدت ترسیده است! توئینگو اما به همان اندازه‌ای که در بیرون احمقانه به نظر می‌رسید، در داخل هم مضحک بود. در این خودرو صفحه آمپر در وسط داشبورد نصب شده بود تا برای عرضهٔ آن در بازارهای فرمان راست و فرمان چپ هزینه‌ها کاهش پیدا کند اما توئینگو هیچ‌گاه در بازارهای فرمان راست عرضه نشد و بنابراین این نوع طراحی فقط برای آزار دادن راننده انجام گرفته بود. روکش صندلی‌های این خودرو هم شبیه کاغذ کادویی به نظر می‌رسید که مناسب کودکان پنج‌ساله بود؛ و مورد دیگر اینکه چرا باید آنتن روی آینهٔ جانبی نصب شود؟ شاید برای اینکه راننده به‌راحتی بتواند آن‌را بشکند و با آنتن کسانی که به خودروی او می‌خندند را کتک بزند!

سوبارو SVX سال ۱۹۹۲

سوبارو SVX از جلو ماشین زشتی نیست اما با نگاه به نمای جانبی آن همه‌چیز عجیب می‌شود. چرا پنجره‌های جانبی باید به‌صورت نصفه باز شوند؟ چرا ستون C این شکلی طراحی شده است؟ چرا باید یک قطعهٔ مشکی‌رنگ احمقانه تا روی پنجره‌های جانبی کشیده شده باشد؟ در مورد این خودرو سؤالات زیادی وجود دارد که همه بی‌پاسخ مانده‌اند. سوبارو همچنین قیمت ظالمانه‌ای روی SVX گذاشته بود و بااین‌وجود بازهم روی آن ضرر می‌داد.

فراری F512 M سال ۱۹۹۴

با دیدن این خودرو دو سؤال پیش می‌آید. یک اینکه چه کسی به فراری تستاروسا نگاه کرد و گفت «خدایا ما می‌توانیم آن‌را خیلی زشت‌تر کنیم»؟ سؤال دوم اینکه وقتی این شخص را پیدا کردیم، چگونه او را بکشیم؟ با شلیک گلوله؟ آویختن به دار؟ غرق کرد یا هر سه مورد؟!

فورد موستانگ سال ۱۹۹۴

نسل چهارم فورد موستانگ هرگز آن‌طور که باید مورد شماتت قرار نگرفت شاید به این دلیل که خاطرهٔ فاجعه‌بار نسل دوم موستانگ هنوز از ذهن خریداران پاک نشده بود. همان‌طور که موستانگ در دههٔ ۷۰ با نسل دوم ویران شد، نسل چهارم هم در دههٔ ۹۰ یک بار دیگر همین کار را انجام داد زیرا در این نسل از خطوط نرم فراوانی استفاده شده بود آن‌هم در خودرویی که به استایل جسورانه با خطوط تیز و شارپ شهرت داشت. نسل چهارم موستانگ در ظاهر هیچ شباهتی به نسل اول نداشت و تنها وجه مشترک این دو نسل اکسل صلب عقب بود. البته خوشبختانه پایان عمر نسل چهارم منجر به تولد نسل پنجم در سال ۲۰۰۵ شد که مسلماً زیباترین موستانگ از زمان نسل اول محسوب می‌شد اما متأسفانه برای رسیدن به نسل پنجم مجبور بودیم ۱۰ سال این مایهٔ آزار چشم را تحمل کنیم.

فورد اسکورپیو سال ۱۹۹۴

اسکورپیو یک خودروی لوکس در اروپا بود که در ایالات‌متحده هم برای مدتی از طریق برند مرکور (با مرکوری اشتباه نشود) عرضه شد. این خودرو تا پیش از آنکه فورد این بلا را سرش بیاورد خودروی موفقی بود. نسل دوم اسکورپیو خودرویی بود با چراغ‌های جلوی برآمده، چراغ عقب سراسری که به نظر می‌رسید از روی درب صندوق روی سپر افتاده و کابینی پر از تزئینات چوبی مصنوعی که باید برای ساخت آن‌ها هزاران درخت پلاستیکی قطع شده باشد. طراحی اسکورپیو آن‌قدر با استقبال سرد مواجه شد که فورد تا به امروز از انتشار نام طراح آن خودداری کرده است. به همین دلیل، پس از پنج سال عرضه و واگذاری بازار فروش به رقیب اصلی یعنی اوپل اومگا، فورد نه‌تنها برای همیشه به تولید اسکورپیو پایان داد بلکه به‌طور کامل از کلاس خودروهای لوکس خارج شد.

بیوک ریویرا سال ۱۹۹۵

ریویرا یکی از زیباترین محصولات تاریخ بیوک محسوب می‌شد اما آخرین نسل این خودرو تمام آبرو و اعتبار این نام را به باد داد. البته اگر بخواهیم صادقانه بگوییم، این ریویرا از برخی زوایا مثل ستون‌های C و درب صندوق‌عقب طراحی زیبا و جذابی داشت اما نمای جلویی آن که از نهنگ بلوگا الهام گرفته بود را هرگز نمی‌توان تحمل کرد. علاوه بر این، خریدارانی که می‌توانستند با کابین فوق‌العاده پلاستیکی ریویرا کنار بیایند، وقتی می‌فهمیدند زیر کاپوت آن یک پیشرانهٔ V6 کم‌توان پنهان شده کاملاً ناامید می‌شدند. به همین دلیل، ریویرا از سوی خریداران هرگز به‌عنوان یک کوپهٔ لوکس موردقبول واقع نشد و فرصت دیگری برای احیای وجههٔ بیوک به‌عنوان یک برند لوکس و سطح بالا هدر رفت.

شورلت مونت‌کارلو سال ۱۹۹۵

به‌واقع جنرال موتورز در دههٔ ۹۰ تیشه به ریشهٔ تمام نام‌های قدیمی و معتبر خود زد و مونت‌کارلو هم یکی از این نام‌ها بود. گویی پس از چند سال غیبت، مدیر شورلت گفته مونت‌کارلو را احیا کنید اما بخش طراحی این‌طور شنیده که مونت‌کارلو را نابود کنید. علاوه بر این، مونت‌کارلو در نسل پنجم در اصل به نسخهٔ کوپهٔ لومینای نفرت‌انگیز (که در بالا مشاهده کردید) تبدیل شد و این نام باسابقه روی یک کوپهٔ محرک جلوی بی‌خاصیت با پیشرانه‌های V6 قرار گرفت؛ بنابراین بدون شک مونت‌کارلو یکی از معدود نام‌ها در تاریخ خودروسازی است که تا این حد به ذلت کشیده شد.

لانچیا اپسیلون سال ۱۹۹۵

به نظر می‌رسد طراح لانچیا اپسیلون «انریکو فومیا» عزم خود را جزم کرده تا یکی از زشت‌ترین خودروهای تاریخ را خلق کند. اگر این چهرهٔ احمقانه طراحی نمی‌شد، اگر آن خط کمر خمیده شکل نمی‌گرفت، اگر آن خط پلاستیکی مضحک دورتادور خودرو کشیده نمی‌شد و اگر چراغ‌های عقب به شکلی که گویی از لای درب صندوق بیرون زده‌اند طراحی نمی‌شدند، شاید این فاجعه هیچ‌گاه شکل نمی‌گرفت اما او همهٔ این کارها را انجام داد و نتیجهٔ آن ساخت یکی از زشت‌ترین لانچیاهای تاریخ شد.

فورد تاروس سال ۱۹۹۶

اولین نسل فورد تاروس خصوصاً از لحاظ طراحی خودرویی انقلابی بود و بنابراین پس از پایان عمر نسل دوم این خودرو، فورد با این پرسش مواجه شد که چگونه یک افسانه را ادامه دهد. ما نمی‌دانیم پاسخ این سؤال چیست اما میدانیم که باید هر چیزی می‌بود غیرازاین. در نسل سوم تاروس، فورد در تلاش برای ساخت خودرویی انقلابی، راه را کاملاً اشتباه رفت. در این خودرو، چراغ‌های جلو، جلوپنجره، سقف و شیشه عقب همه و همه فرمی خمیده و دایره‌ای شکل داشتند. مطمئناً زمانی که این تاروس در نمایشگاه دیترویت سال ۱۹۹۵ رونمایی شده، بسیاری از بازدیدکنندگان از غرفهٔ فورد دوری کرده‌اند تا این تجسم چهارچرخ زشتی را نبینند.

ساترن SW تا سال ۱۹۹۶

ساترن برندی بود که جنرال موتورز در دههٔ ۸۰ میلادی با بودجه‌ای بیش‌ازحد برای رقابت با خودروهای ژاپنی در ایالات‌متحده تأسیس کرد. این شرکت ۵ میلیارد دلار در این برند جدید سرمایه‌گذاری کرد اما تمام کاری که ساترن انجام داد، بلعیدن فروش و بودجهٔ سایر برندهای جنرال موتورز بود. در اواسط دههٔ ۹۰، محصولات ساترن در حال پیر شدند بودند و فعالیت این برند از لحاظ تجاری توجیهی نداشت. به همین دلیل، ساترن محصولات ارزان‌قیمت خود را بازطراحی کرد و استیشنی که زمانی زیبا بود را به ورطهٔ نابودی کشاند. عملکرد ناموفق این خودرو در بازار فروش قابل پیش‌بینی بود و بار دیگر نشان داد که نتیجهٔ مهندسی کم‌هزینهٔ ساترن چه چیزی می‌شود. البته فروش ساترن SW هرگز چشمگیر نبود اما بعد از بازطراحی اوضاع آن بسیار بدتر شد.

سوزوکی X-90 سال ۱۹۹۶

امروز به یاد آوردن آن دشوار است اما سوزوکی در اوایل دههٔ ۹۰ عملکرد بسیار خوبی داشت خصوصاً با آفرودر خشن Sidekick خود تا اینکه این اتفاق نامیمون افتاد! X-90 قرار بود تلاش سوزوکی برای ساخت خودرویی زیبا و جذاب باشد اما نتیجهٔ کاملاً برعکس این شد. اگر آن‌قدر بدشانس بودید که جایی این خودرو را ببینید، در اطراف آن دوری بزنید تا بفهمید که به معنای واقعی کلمه هیچ زاویه‌ای وجود ندارد که این ماشین در آن احمقانه به نظر نرسد؛ اما تنها مشکل X-90 طراحی ظاهری آن نبود زیرا این خودرو از صندلی‌های عقب، صندوق بار جادار و توانایی‌های آفرود هم بی‌بهره بود و هرگز کارایی یک شاسی‌بلند را نداشت.

کادیلاک کاترا سال ۱۹۹۷

اگر کاترا با برند شورلت به بازار عرضه می‌شد هیچ‌گاه آن‌را در لیست زشت‌ترین خودروها قرار نمی‌دادیم زیرا این خودرو تقریباً شبیه شورلت مالیبو سال ۱۹۹۷ بود که اثری از آن در این لیست دیده نمی‌شود. در اواخر دههٔ ۹۰، کادیلاک متوجه شد که خریداران خودرویی با رفتار و شخصیت اروپایی می‌خواهند و بنابراین اوپل امگا را با نشان خود در آمریکا عرضه کرد اما نمی‌دانست که لوگوی تاج گل‌دار کادیلاک هرگز به این خودرو نمی‌آید. کاترا لکهٔ ننگ دیگری در تاریخ کادیلاک بود و طبق استانداردهای این شرکت خودروی زشتی به‌حساب می‌آمد. بااین‌حال، خوشبختانه کادیلاک خیلی زود متوجه اشتباه خود شد و در سال ۲۰۰۲ سدان جدید CTS را به‌عنوان جایگزین کاترا معرفی کرد که یکی از خوش استایل‌ترین کادیلاک‌ها تا آن زمان محسوب می‌شد.

پورشه ۹۱۱ سال ۱۹۹۷

ساختن یک پورشه ۹۱۱ زشت کار دشواری است اما نسل ۹۹۶ ثابت می‌کند که نبوغ آلمانی هر کاری می‌تواند انجام دهد. ۹۹۶ تلاشی برای آوردن ۹۱۱ به دنیای مدرن دههٔ ۹۰ بود اما به نظر می‌رسید برای این کار یک ۹۱۱ کلاسیک را داخل فِر قرار داده و آن‌را ذوب کرده‌اند. چراغ‌های جلوی زرده تخم‌مرغی، گلگیرهای صاف و چراغ‌های بزرگ عقب حتی برای متعصب‌ترین طرفداران پورشه هم قابل‌تحمل نبودند و به همین دلیل، پورشه نسل ۹۹۷ را با بازگشت به ویژگی‌های سنتی ۹۱۱ طراحی کرد.

منبع
MotorTrend

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۴۸ دیدگاه‌ها

  1. GT

    ۱۰ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (1665 ديدگاه)

    ظاهرا دهه نود میلادی بدترین دهه برای آمریکایی ها بوده متاسفانه
    ٩١١ به هیچ وجه زشت نیست، ولی به قشنگی بقیه نسل ها نیست

    موافقم ۴۵
    مخالفم ۳
    1. NAVID۰۰۹۸

      ۱۰ دی ۱۴۰۰
      سوابق: (7454 ديدگاه)

      اتفاقاً دهه‌ی ۹۰ ، دوران طلایی تمام خودروسازان بوده بخصوص ژاپنی‌ها !
      حالا من آمریکایی‌باز نیستم و خودروهای زیاد آمریکایی معروف را نمیشناسم ، ولی خودروهایی همچون کاپریس یا کانتیننتال دیگر تکرار نشدند از بس که خوب بودند با موتورهای ۸سیلندر و طراحی داخلی مجلل و سواری مثل دُنبه که در ایران کاپریس سوار شدم دیوانه‌اَش شدم !
      وقتی سوار این مدل خودروها میشوید ، اولین چیزی که به فکرتان خطور میکنه اینه که چه حالی میده سفر جاده‌ای با این‌ها !
      صدای قُل‌قُلشون ، دیوانه کنندست !

      موافقم ۱۶
      مخالفم ۷
      1. viper

        ۱۰ دی ۱۴۰۰
        سوابق: (825 ديدگاه)

        نوید جان فکر میکنم دهه نود اتفاقا اوج صنعت خودروسازی ژاپن بود
        سوپرا جی تی ار ار ایکس ۷ لنسر

        موافقم ۱۰
        مخالفم ۰
        1. NAVID۰۰۹۸

          ۱۱ دی ۱۴۰۰
          سوابق: (7454 ديدگاه)

          بله
          دقیقاً
          دهه‌ی ۹۰ ، دهه‌ی ژاپن بود

          موافقم ۱۰
          مخالفم ۰
  2. یانکی.من هم فرزند کسی هستم.آبان سرخ.

    ۱۰ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (2018 ديدگاه)

    پدال من قبلا بارها گفته بودم با ماشین آمریکایی مشکل داری و تو روزهای اخیر داری با تمام قدرت این رو ثابت میکنی.

    موافقم ۱۲
    مخالفم ۶۵
    1. GT

      ۱۰ دی ۱۴۰۰
      سوابق: (1665 ديدگاه)

      خون خودت را الکی کثیف نکن، منبع این مطلب موتور ترند هست همونطور که در پایین صفحه نوشته شده، هر چیز که در متن میبینی توسط خود آمریکایی ها تهیه شده و پدال زحمت ترجمه اون را کشیده🙂

      موافقم ۳۶
      مخالفم ۵
      1. یانکی.من هم فرزند کسی هستم.آبان سرخ.

        ۱۰ دی ۱۴۰۰
        سوابق: (2018 ديدگاه)

        صحبت سر اینه که پدال این مطالب بی ارزش و بی محتوا رو قطار کرده.اینا در حالیه که تو دنیای ماشین آمریکاییها دارن یکه تازی میکنن و خوب برا پدال خوب نیست چپ و راست اخبار درخشش آمریکاییها رو بزاره مجبوره انقدر بگرده تا مطالب بی ارزش کهنه ضد آمریکایی پیدا کنه.حالا اگر اومد از زیباترینها که آمریکایبها دهه ۶۰ _۷۰_۸۰ قبضه کرده بودن مطلب بزاره

        موافقم ۹
        مخالفم ۳۱
        1. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

          ۱۱ دی ۱۴۰۰
          سوابق: (4622 ديدگاه)

          بی خیال برادر بنظرت مدلایی مثل همین لومینا و ساترنی که الان نشون دادن قشنگن؟ یدونه مثل ساترن رو میبینی میگی صد رحمت به پراید!
          بنظرم حالا که مترجمان گرامی دارن روی مطالب نوستالژی هم کار میکنن خیلی عالیه، حالا فرقی نداره زشت هارو معرفی کنن یا مثلا تست رانندگی…

          موافقم ۱۲
          مخالفم ۲
        2. عاشق پدال

          ۱۱ دی ۱۴۰۰
          سوابق: (1 ديدگاه)

          اتفاقا خیلی قشنگ بود.
          همینکه ۱۴ تا منفی گرفتی نشون میده پست خیلی خوبی بوده

          موافقم ۴
          مخالفم ۳
        3. javadgs2

          ۱۱ دی ۱۴۰۰
          سوابق: (71 ديدگاه)

          خودرو سازان برتر دنیا: اول آلمان دوم ژاپن سوم آمریکا! بدون شک و تردید!

          موافقم ۲
          مخالفم ۴
    2. فورد

      ۱۰ دی ۱۴۰۰
      سوابق: (724 ديدگاه)

      یکی دوتاش زشتن بقیشون خیلی هم دلبر هستن

      موافقم ۱۲
      مخالفم ۱۰
  3. مهردادکمال

    ۱۰ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (1154 ديدگاه)

    بنظرم سوبارو SVX و پورشه و کادیلاک کاترا شورلت لومینا زشت نبودن

    موافقم ۱۹
    مخالفم ۳
  4. - A M I R -

    ۱۰ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (714 ديدگاه)

    در مورد ایمپریال مطمئن نیستم، شاید طراحیش نامتعارف باشه اما جزییات جذابم توش پیدا میشه. ۹۹۶ هم با این که یه جورایی زشت ترین ۹۱۱ تولید شده است اما قطعا توی لیست زشت ترین های دهه ۹۰ جایی نداره.

    موافقم ۱۷
    مخالفم ۱
    1. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

      ۱۱ دی ۱۴۰۰
      سوابق: (4622 ديدگاه)

      منم باهات موافقم امیر جان اتفاقا ایمپریال بنظرم چیز باحالی هست، یدونه آبی آسمونی توی ایرانم بود تودوزی زرشکی پشت آمپرها همه دیجیتالی یه چیز باکلاسیه برای خودش، شاید با این سبک بنظر کوچیک بیاد ولی همین نزدیک ۵متره…

      موافقم ۷
      مخالفم ۱
    2. Sina10

      ۱۱ دی ۱۴۰۰
      سوابق: (2427 ديدگاه)

      به نظر من موستانگ نسل چهار هم جاش تو این لیست نیست
      اگه مدل های اخر عمر موستانگ نسل چهار رو ببینید حتی به نظر من از بهترین موستانگ های تاریخه
      مدل هایی مثل SVT از این نسل
      ولی خب اکثر مدل های این لیست ظاهر خوبی ندارن

      موافقم ۲
      مخالفم ۰
  5. ممد هلکت سوار

    ۱۰ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (747 ديدگاه)

    اون ایمپریال اصن زشت نبود طراحی فضایی داشت لامصب

    موافقم ۷
    مخالفم ۳
    1. viper

      ۱۰ دی ۱۴۰۰
      سوابق: (825 ديدگاه)

      حاجی تو که تو امریکا زندگی میکنی دیگه واسه چی میای مطالب ایرانی رو میخونی 😂

      موافقم ۵
      مخالفم ۰
      1. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

        ۱۱ دی ۱۴۰۰
        سوابق: (4622 ديدگاه)

        گفت و شما باور کردی!؟😂

        موافقم ۵
        مخالفم ۱
        1. viper

          ۱۱ دی ۱۴۰۰
          سوابق: (825 ديدگاه)

          نه بابا شوخی کردم

          موافقم ۱
          مخالفم ۱
  6. MC20

    ۱۰ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (958 ديدگاه)

    برادر Mad.z.Max هر چه زودتر بگو کجایی ؟؟؟ منتظرم اسیدی . . .

    موافقم ۵
    مخالفم ۲
    1. Mad.z.Max

      ۱۰ دی ۱۴۰۰
      سوابق: (1739 ديدگاه)

      سلام مخلصیم، متاسفانه نوتیفیکیشن های سایت رو برداشتن (نمیدونم چراا!!) و من از اون موقع رغبت زیادی واسه کامنت دادن ندارم، چیزی که مسنویسم، نمیفهمم کی دیده و چیزی گفته دربارش و اصلا اون حس خوبه ی سایت رفته. دیگه حتی لیست کامنتامونم نیستن.

      موافقم ۹
      مخالفم ۴
      1. Hamid

        ۱۰ دی ۱۴۰۰
        سوابق: (2376 ديدگاه)

        دقیقا
        فکر کردم فقط اکانت من مشکل داره که اون ریپلی ها رو نمیزنه!
        لطفا زودتر برگردونید اون قابلیت رو!

        موافقم ۳
        مخالفم ۳
      2. MC20

        ۱۰ دی ۱۴۰۰
        سوابق: (958 ديدگاه)

        سلام . . . داداش . . . نوتیفیکیشن سر جای خود . . . اصلا نیستی . . . !!!!!!!!کامنت هم نمیدی ؟؟؟ من دارم میرم . . . دو سه هفتس منتظرتم . . . نگرانت شدم . . . گفتم قبل رفتن باهات خداحافظی کنم . . . حالت خوبه ؟ سر کار همه چی ok ؟ یه دفعه چی شد ؟؟؟ (خودت میدونی منظورم چیه؟؟ )

        موافقم ۱
        مخالفم ۷
        1. جناب ایکس

          ۱۰ دی ۱۴۰۰
          سوابق: (1389 ديدگاه)

          همه دارن میرن چرا؟…🥲

          موافقم ۲
          مخالفم ۲
        2. MC20

          ۱۰ دی ۱۴۰۰
          سوابق: (958 ديدگاه)

          داداش من یه مدتی نیستم . . . ایشالاه باز به سایت برمیگردم . . . سرتونو درد میارم :)) . . . عاشق ایرانم و سایت و بچه ها . . . خدا رو شکر ساکن ایرانم . . . و روزی هزار بار خدا رو شکر میکنم از این بابت . . . همتون رو از صمیم قلب بسیار دوست دارم . . . در ضمن ۱k شدن کامنت هات هم مبارک باشه جناب ایکس عزیز . . .

          موافقم ۱
          مخالفم ۲
        3. Mad.z.Max

          ۱۱ دی ۱۴۰۰
          سوابق: (1739 ديدگاه)

          مرسی که منتظرم بودی مهدیار :) زندگی فعلا همچین به میل من نیس، البته زندگیه دیگه، گاهی خوبه گاهی مشکل توش هست..
          کجا داری میری؟ اوضاع خوبه؟
          من هفته ای چندبار میام توی سایت، کامنتا رو هم گاهی نگاه میکنم ولی کمتر..

          موافقم ۵
          مخالفم ۲
        4. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

          ۱۱ دی ۱۴۰۰
          سوابق: (4622 ديدگاه)

          ای بابا برادر کجا میری؟ بدون شما سایت واقعاً یه چیزی کم داره…

          موافقم ۴
          مخالفم ۱
        5. جناب ایکس

          ۱۱ دی ۱۴۰۰
          سوابق: (1389 ديدگاه)

          خیلی ممنون داداش عشقی. منتظرت میمونیم

          موافقم ۳
          مخالفم ۱
      3. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

        ۱۱ دی ۱۴۰۰
        سوابق: (4622 ديدگاه)

        گفتن بروزرسانی سایت هستش و برمیگرده ولی خب منم وقتی اینجوری شد دیگه حس کامنت دادن رو ندارم یه روز درمیون مگه سر بزنم…

        موافقم ۳
        مخالفم ۱
        1. MC20

          ۱۱ دی ۱۴۰۰
          سوابق: (958 ديدگاه)

          آبتین جان مرسی از لطفت عزیز … با بودن شما عزیزان … سایت ، چیزی کم نداره خدا روشکر … رفتنم خود خواسته نیست … مجبورم … ولی خدا رو شکر ، زود و پر انرژی (اگه عمری باقی باشه) بر میگردم پیشتون … این مدت کوتاه از دوستان خوب سایت مثل شما و دیگر عزیزان بسیار … یاد گرفتم و لذت بردم … بوجود همگی دوستان مطلع و بامرام مثل خودت افتخار میکنم … مواظب خودتون و رفاقت هاتون باشین … ارادت … مهدیار

          موافقم ۲
          مخالفم ۰
      4. MC20

        ۱۱ دی ۱۴۰۰
        سوابق: (958 ديدگاه)

        داداشم زندگی رو باید به میل خودت بسازی … و گرنه به خودش باشه معلومه به میل ما رفتار نمی کنه … باید وصل بشی به اونی که اون بالا بالاهاست … اون از همه قوی تره … تا وصل نشی اوضاع درست نمیشه … با هیچ کس هم تعارف نداره و رد خور هم نداره … همه چیز دست خودشه (قبلا هم بهت گفتم) … بماند … در مورد خودم ، آره … خدارو شکر اوضاع خوبه … فقط یه مسئله ای هست که باید یکی ، دو سالی براش زندگیمو بگذارم … جای زیاد دوری نمیرم و انشاءالله زود بر میگردم … مواظب خودت باش … دو‌ستون دارم … ارادتمند همگی مهدیار …

        موافقم ۲
        مخالفم ۰
        1. Mad.z.Max

          ۱۲ دی ۱۴۰۰
          سوابق: (1739 ديدگاه)

          الهی…
          جات خالیه واقعا، اگه تونستی هر از گاهی حتی ماهی یبار بیا یه کامنتی برامون بذار. ما یادت هستیم :) خدا به همراهت دوست بامعرفت

          موافقم ۲
          مخالفم ۰
  7. جناب ایکس

    ۱۰ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (1389 ديدگاه)

    میانگین ماشینای زشت تو این مطلب بیشتر بود

    موافقم ۸
    مخالفم ۰
  8. Moon

    ۱۰ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (58 ديدگاه)

    خداییش کرایسلر با استانداردهای اون زمان خوشگل بود ولی بقیشون به غیر از ۹۱۱ و f512 فاجعه بودند

    موافقم ۰
    مخالفم ۷
  9. Hamid

    ۱۰ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (2376 ديدگاه)

    چه جالب
    من با اون نسل ۹۱۱ عاشق پورشه شدم
    بعد این میگه زشت!
    ناموسا زشت نیس …
    یادمه یه نیدفور اسپید پورشه بود …
    این نسل هم بود توش …
    چقدر حال میداد …

    موافقم ۱۱
    مخالفم ۲
  10. یوسف

    ۱۰ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (568 ديدگاه)

    نسل اول رنو تویینگو با وجود نمای عجیب یک موفقیت تجاری قابل توجه برای رنو بود. ۱۴ سال در خط تولید موند و ۲.۶ میلیون دستگاه ازش فروش رفت. این داستان یه جورایی در مورد نسل اول لانچیا اپسیلون هم صادقه چون بازار بهش روی خوش نشون داد و در طی هشت سال بیش از ۸۰۰ هزار دستگاه فروخت.
    سوبارو SVX هم به نظر من عجیب بود ولی زشت ترین خودروی دهه نود نبود.

    موافقم ۳
    مخالفم ۱
  11. میثم

    ۱۰ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (3240 ديدگاه)

    از توصیفات رنو توئینگو واقعا خندم گرفت 😂😂😂

    موافقم ۱۰
    مخالفم ۱
  12. Philipp

    ۱۰ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (1102 ديدگاه)

    یکم پیاز داغ رو زیاد میکنه
    ۹۱۱ فراری ایمپریال موستانگ و سوبارو اصلا به صورت فاجعه بار زشت نیستن

    موافقم ۵
    مخالفم ۰
  13. محمد امین

    ۱۰ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (1994 ديدگاه)

    F512 m یه شاهکار از دیدگاه ایرودینامیک هست و یکی از نمادی ترین خودرو های فراری هست و یه نسخه ی پیست محور با ۴۴۱ اسب قدرت از تستاروسا بود ، همینطکر رینگ های این ماشین خاصیت ایرودینامیکداشتن و موتورش هم در اون زمان‌بهترینv12 تولیدی بود …چه‌طور میشه گفت زشت..!
    همینطور هم ۹۱۱ که نمیشه گفت زشت ، هرچند به خوبی ۹۱۱ های نسل قبلش نبود از نظر پورشه فن ها

    موافقم ۶
    مخالفم ۱
  14. بی نام

    ۱۰ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (126 ديدگاه)

    کرایسلر ایمپریال کجاش زشته؟

    موافقم ۳
    مخالفم ۱
  15. کوبیده

    ۱۰ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (737 ديدگاه)

    جز یکی دوتا اینا دیگه واقعا خیلی زشت بودن
    جدای از اون متنی ک نوشتین طنزی نمکین داشت لذت بردیم

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  16. پورشه❤️

    ۱۰ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (45 ديدگاه)

    من با دیدن این ماشین ها توی لیست ناراحت شدم واقعا فراری و پورشه زشت نبودن خیلی با این مقاله موافق نبودم

    موافقم ۱
    مخالفم ۱
  17. Mf1

    ۱۰ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (159 ديدگاه)

    بعضی هاشون زشت هستن ولی فراری پورشه یا فورد موستناگ اصلا وحشتناک زشت نیستن!!!

    موافقم ۲
    مخالفم ۰
  18. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

    ۱۱ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (4622 ديدگاه)

    بعضیاشون به نظر زشت نمیان اما اگه با نسل یا نسل های قبلیشون مقایسه کنیم فاجعه هستن، نمونه اش همین موستانگ که یه جورایی اوپل امگای کوپه رو توی ذهنم تداعی می‌کنه تا موستانگ! به هرحال بنظرم فقط درمورد ایمپریال پیاز داغشو زیاد کرد واقعاً ماشین جالبیه اون ایمپریال…

    موافقم ۲
    مخالفم ۱
    1. Philipp

      ۱۱ دی ۱۴۰۰
      سوابق: (1102 ديدگاه)

      میزان زشتی اینایی که الان به عنوان فاجعه نام برد مثل میزان زشتی SL و SF90 میمونه به نوبه خود زشت نیستن ولی در کنار باقی نسل هاشون افتضاحن
      براهمین میگم درسته به قشنگی قبلیا/بعدیا شون نیستن ولی فاجعه نیستن که لایق حضور توی این لیست باشن

      موافقم ۳
      مخالفم ۰
  19. Philipp

    ۱۱ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (1102 ديدگاه)

    جای A-class هم خالیه

    موافقم ۲
    مخالفم ۰
  20. پدرام

    ۱۱ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (392 ديدگاه)

    لانچیا ، فورد تاروس ، سوزوکی و ساترن واقعا زشت بودن اما بقیه رو این طور فکر نمی کنم
    موستانگ فقط حس وحال ماسل کار رو نداشت وگرنه زشت نبود

    موافقم ۱
    مخالفم ۰
  21. احمدعلی کمالی

    ۱۱ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (22 ديدگاه)

    اصلا همین زشتها رو بیار ایران مونتاژ کنن!
    خیلی بهتر ار پراید و سمند و … است

    موافقم ۲
    مخالفم ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا