تست و بررسی ریمک نورا R در تاپ گیر؛ رادیکال، سرکش و بی‌رحم!

یک‌شنبه 11 شهریور 1403 - 15:41
مطالعه 8 دقیقه
rimac nevera r 2025
ابر خودروی ریمک نورا R با قدرت 2107 اسب بخار خود همه‌چیز را به سطح جدیدی رسانده و برای اولین بار می‌خواهیم با آن همراه شویم.
تبلیغات

وقتی شما یک استارت آپ تولید کننده خودروهای برقی از کشوری هستید که به خاطر صنعت خودرو شناخته نشده اما توجه جهانی را با یک هایپرکار رکوردشکن جلب کرده اید، یک دستور کار مهم وجود خواهد داشت: تولید ابر خودرویی بهتر و جذاب‌تر! برای گروه ریمک، شرکت مستقر در کرواسی که توسط میت ریمک تأسیس شده است، این کار به معنی تولید نسخه‌ای هیجان‌انگیزتر از ابر خودروی نورا با پسوند R خواهد بود.

نورا آرزوهای دوران نوجوانی و جوانی میت ریمک درباره تولید یک ابر خودروی برقی را محقق کرده است، چیزی که در آن دوران قابل‌تصور نبود؛ اما این کمپانی خودرویی تولید کرده که در برخی پیست‌ها بهترین رکوردها را بر جای می‌گذارد. بد نیست بدانید ریمک نورا با قدرت 1914 اسب بخار در سال 2023 توانست 23 رکورد پرفورمنس را ثبت کند. اما نورا R با قیمت 2.5 میلیون دلار خود سومین برداشت از ابر خودروی ریمک پس از کانسپت وان محسوب می‌شود و تنها 40 دستگاه از آن تولید خواهد شد. شایان ذکر است در مجموع 150 دستگاه از کل خانواده ریمک راهی جاده‌ها می‌شود. نورا R را می‌توان یک تحول مهم در تولید محصولات ریمک دانست چراکه 2107 اسب بخار قدرت دارد درحالی‌که قدرت نورا استاندارد همان‌طور که ذکر شد به 1914 اسب بخار می‌رسد.

فرانک هیل مدیر طراحی بوگاتی ریمک می‌گوید حرف R در نام این ابر خودرو مخفف واژه‌های رادیکال، سرکش و بی‌رحم است. ایده شرکت این بود که حرف R باعث شود نورا از یک هایپر جی تی به یک هایپر اسپرت بدل گردد و وزن کمتر و پرفورمنس بهتری داشته باشد. این هیولا برای شکستن رکوردها و درعین‌حال حفظ چابکی و راحتی سواری طراحی گردیده و در واقع خودرویی برقی است که توسط ماشین بازها تولید شده تا قوی‌ترین خودروی جاده‌ای جهان باشد. ریمک می‌گوید نورا R در عرض 1.74 ثانیه از سکون به سرعت 96 کیلومتر در ساعت می‌رسد و مسافت 400 متر را در 8.23 ثانیه طی می‌کند.

همچنین برای رسیدن به سرعت 300 کیلومتر در ساعت فقط به 8.66 ثانیه زمان نیاز است که از این نظر یک رکورد جدید برای خودرویی جاده‌ای محسوب می‌شود. این استارت آپ تازه‌نفس مدعی است نورا R می‌توانست بهتر از این‌ها هم ظاهر شود و به همین خاطر در حال همکاری با میشلن است تا لاستیک‌هایی کاراتر برای دستیابی به رکوردهای سرعت بهتر تولید کند. ریمک از نسل بعدی باتری 108 کیلووات ساعتی خود به منظور ارائه پایدارتر عملکرد و پرفورمنس خودرو سود برده است. این باتری جدید از همان سرعت شارژ دیوانه‌وار 500 کیلوواتی برخوردار بوده و اگرچه شعاع حرکتی نورا R منتشر نشده اما انتظار می‌رود توان پیمایش آن حدود 400 کیلومتر باشد.

ریمک نورا R از حدود 20 تا 30 درصد قطعات جدید نسبت به نسخه استاندارد نورا استفاده می‌کند. بخش جلوی خودرو از یک تکه ساخته شده تا خطوط نرم‌تری داشته باشد. بخش جلو به گونه‌ای طراحی شده که هم بر پهنای نورا R تاکید داشته باشد و هم با خطوط جدید خود طراحی گیراتری ارائه کند. یک دیفیوزر جدید و بال دولایه ثابت هم باعث افزایش 15 درصدی داون فورس و 10 درصدی راندمان آیرودینامیکی می‌شوند. بال یاد شده وزن کمتری دارد و بخشی از ساختار خودرو به شمار می‌رود. این بال توسط سه ستون پشتیبانی می‌شود. جالب است بدانید عدد سه توسط ریمک در بخش‌های دیگر همچون موتورهای سه فاز نیز تکرار شده است. به این لیست باید رینگ‌های سه تکه و سه چراغ شارژ در پانل جلوی بدنه را نیز افزود.

ریمک می‌گوید نورا R از بزرگ‌ترین ساختار فیبر کربنی بین خودروها استفاده کرده و مستحکم‌ترین خودروی تاریخ است. سیستم تعلیق جلو و عقب نیز از نوع یک تکه هستند و باید دانست از پلتفرم اسکیت بورد در آن استفاده نشده بلکه شکل پیچیده‌ای برای ایجاد موقعیت راننده پایین وجود دارد. البته ورود و خروج به کابین نورا R به راحتی صورت می‌پذیرد و همچنین فضای راحتی در داخل خودرو وجود دارد. این هیولا از نسل بعدی سیستم چهار چرخ محرک برای هدایت آنی گشتاور از موتورهای برقی استفاده می‌کند و به ترمزهای پیشرفته‌تر و لاستیک‌های میشلن کاپ 2 مجهز شده تا چسبندگی بیشتری داشته باشد. رینگ‌های 20 و 21 اینچی جلو و عقب نیز کاملاً به چشم می‌آیند. ابر خودروی پرقدرت ریمک از قوای محرکه متفاوتی در جلو و عقب استفاده کرده تا چسبندگی و خروجی بیشتری داشته باشد. حاصل کار این موتورها دستیابی به سقف سرعت 349 کیلومتر در ساعت (412 کیلومتر در ساعت با استفاده از لاستیک‌های مخصوص) و توانایی دریفت است. همچنین چندین حالت رانندگی، از حالت راحت گرفته تا پیست وجود دارد و راننده می‌تواند به دلخواه خود آن‌ها را انتخاب کند.

رنگ بدنه ریمک نورا R هم داستان جالبی دارد و ادای احترامی به بی ام و E30 سال 1984 میت ریمک محسوب می‌شود چراکه آن خودرو نیز سبز رنگ بود. البته این ابر خودرو علاوه بر رنگ سبز با رنگ کابین مشکی، قهوه‌ای و آبی نیز قابل انتخاب خواهد بود. نورا R به همراه نسخه استاندارد این خودرو در حومه زاگرب کرواسی تولید خواهد شد و از اوایل سال 2025 به دست مشتریان خواهد رسید. ریمک پیش‌فروش خودروی موردبحث را آغاز کرده است و البته خبری از عرضه آن در چین نخواهد بود چراکه استانداردها و تأییدیه‌های زیادی وجود دارند که اخذ همه آن‌ها توجیه ندارد. همچنین برای چنین خودرویی یک رقیب واقعی در چین وجود ندارد و ریمک هم می‌گوید:

احساس ما این است که مشتریان چینی دوست دارند این نوع خودروها را خارج از چین و در اقامتگاه‌های خود خریداری کنند

قیمت ریمک نورا R از حدود 2.5 میلیون دلار شروع خواهد شد که حدود 331 هزار دلار بیشتر از قیمت نورا استاندارد است. ریمک گفته از بابت افت تقاضا برای خودروهای برقی نگران نیست و همیشه بازار مناسبی برای خودروهای گران‌قیمت و کلکسیونی وجود خواهد داشت.  ریمک کار خود را به عنوان شرکتی با سه کارمند در سال 2009 شروع کرد و هم‌اکنون تعداد کارکنان آن به 2200 نفر رسیده است.

ریمک کار خود را به عنوان شرکتی با سه کارمند در سال 2009 شروع کرد و هم‌اکنون تعداد کارکنان آن به 2200 نفر رسیده است.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.