مت ریمک قدرت سه هزار اسبی هایپرکار بیوایدی را زیر سؤال برد
اخیراً اطلاعاتی از وزارت صنعت چین منتشر شد که نشان میدهد یانگوانگ U9 ترک ادیشن توانایی تولید ۲۹۷۷ اسب بخار را دارد. این رقم، ۸۷۰ اسب بخار از ریمک نورا R بیشتر است اما مت ریمک، مدیرعامل بوگاتی ریمک، این ادعا را زیر سؤال برده و معتقد است ممکن است تبلیغ دروغین یا سوءتعبیر شده باشد. ریمک در فیسبوک اظهار داشت که اکثر خودروهای الکتریکی چینی از باتریهای LFP استفاده میکنند و بعید است این باتریها بتوانند نرخ تخلیه 20+C را برای تولید بیش از ۲ مگاوات قدرت فراهم کنند. او افزود نورا R که از پیشرفتهترین فناوری سلولهای باتری بهره میبرد، هنوز به حدود ۱.۵ مگاوات یا دقیقاً ۲۱۰۷ اسب بخار محدود است.
به گفته ریمک، اگرچه باتری نورا R میتواند قدرت بیشتری تولید کند اما موتورها و اینورترها در حد نهایی خود هستند و سیستم احتمالاً فقط برای چند ثانیه میتواند به ۲ مگاوات برسد آنهم با تقویت کل مجموعه. ریمک همچنین تأکید کرد که نورا R تا سرعت ۱۶۰ کیلومتر بر ساعت به چسبندگی بهترین لاستیکهای جادهای موجود غلبه میکند و بنابراین، اگر یانگوانگ U9 ترک ادیشن واقعاً حدود ۱۰۰۰ اسب بخار بیشتر داشته باشد، احتمالاً تا سرعت ۲۴۰ کیلومتر بر ساعت نمیتواند قدرت خود را به زمین منتقل کند. او افزود که حداکثر قدرت تنها یک عدد است و نحوه تحویل و پایداری این قدرت اهمیت بیشتری دارد.
بر اساس دادههای وزارت صنعت چین، هر یک از چهار موتور الکتریکی یانگوانگ U9 ترک ادیشن توان ۷۴۴ اسب بخار تولید میکند که درمجموع به ۲۹۷۷ اسب بخار میرسد. بااینحال، هنوز ادعا نشده که هر چهار موتور میتوانند بهطور همزمان در شرایط واقعی به حداکثر توان خود برسند.