رولز رویس، مایباخ را رقیب خود نمی‌داند

پنج‌شنبه 7 اسفند 1393 - 08:42
مطالعه 3 دقیقه
Rolls-Royce Ghost Series II, LondonPhotograph: James Lipman +44 7803 885275
چند سال پیش، ریچارد کارتر، مدیر ارتباطات جهانی رولز رویس گفته بود که خودروهای این شرکت را نباید با خودروهای سایر برندها مقایسه کرد بلکه باید با...
تبلیغات

چند سال پیش، ریچارد کارتر، مدیر ارتباطات جهانی رولز رویس گفته بود که خودروهای این شرکت را نباید با خودروهای سایر برندها مقایسه کرد بلکه باید با هلیکوپتر و قایق‌های لوکس مقایسه شوند!

زمانی که مرسدس، مدل‌های مایباخ 57 و 62 خود را به عنوان رقبای مستقیم رولزرویس فانتوم وارد بازار کرد، رولز رویس این خودروها را تنها رقیبی برای مدل‌های دست دوم خود می‌دانست. حالا اوضاع فرق کرده و مرسدس مایباخ حتی نسبت به قبل از اشرافیت کمتری برخوردار است. به همین دلیل جری اسپان، مدیر آمریکای شمالی رولز رویس در مصاحبه با CarAdvice، این مدل‌ها را هنوز رقبایی در حد رولزرویس نمی‌داند.

به عقیده او خریداران رولز رویس برای یک قایق بادبانی 20 میلیون دلار صرف می‌کنند بنابراین ممکن است یک یا دو رولز رویس نیز داشته باشند. وقتی که از وی پرسیده شد چرا مرسدس مایباخ کلاس S با قیمت مشابه رولزرویس گوست را به عنوان یک رقیب قبول ندارد، وی گفت که قیمت برای مشتریانی در این حد، اهمیتی ندارد. خریداران به دنبال انحصار می‌گردند. در مقایسه با مایباخ و حتی بنتلی، رولزرویس های سفارشی بسیار منحصر به فرد و فراتر از رقبا هستند.

از دیدگاه شما، آیا انحصار و اشرافیت برای تمایز یک خودرو کافیست؟ جایگاه تکنولوژی، طراحی، ارزش در برابر پول پرداختی، امکانات ایمنی و مهندسی کجاست؟

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.