رولزرویس فانتوم، محبوب‌ترین سدان فوق لوکس به انتخاب مخاطبین پدال

چهارشنبه 12 تیر 1398 - 08:30
مطالعه 4 دقیقه
Rolls-Royce-Phantom-2018-16
سرانجام به گران‌ترین، لوکس‌ترین و مجهزترین سدان‌های دنیا یعنی گروه سدان‌های فوق لوکس رسیدیم. در این خودروها که می‌توان آن‌ها را هتل‌های مجلل متحرک...
تبلیغات

سرانجام به گران‌ترین، لوکس‌ترین و مجهزترین سدان‌های دنیا یعنی گروه سدان‌های فوق لوکس رسیدیم. در این خودروها که می‌توان آن‌ها را هتل‌های مجلل متحرک دانست، نهایت امکانات، راحتی و رفاه در اختیار سرنشینان قرار می‌گیرد و البته به همین نسبت برچسب قیمتی بسیار گرانی هم روی آن‌ها دیده می‌شود. البته گروه سدان‌های فوق لوکس بسیار کم‌جمعیت‌تر از دیگر گروه‌های سدان‌ها است زیرا در این کلاس تنها خودروسازان محدودی حضور دارند. به همین دلیل در رقابت‌های پدال در این گروه تنها هشت شرکت‌کننده حضور داشتند که عبارت‌اند از:

بنتلی مولسان

آستون‌مارتین لاگوندا

رولزرویس فانتوم

مایباخ 62S

بنتلی فلاینگ اسپار

مرسدس-مایباخ S650

رولزرویس گوست

آستون‌مارتین راپید

این سدان‌های فوق لوکس در مرحلهٔ مقدماتی رقابت‌های طی چهار دوئل باهم به نبرد پرداختند و با حذف شدن چهار شرکت‌کننده، چهار خودروی پیروز شامل بنتلی مولسان، رولزرویس فانتوم، مرسدس-مایباخ S650 و رولزرویس گوست راهی مرحلهٔ نیمه‌نهایی شدند. در این مرحله نیز دو دوئل برگزار شد تا از بین چهار خودرو نهایتاً رولزرویس فانتوم و مرسدس-مایباخ S650 مجوز حضور در مرحلهٔ نهایی را دریافت کرده و فینالیست‌های گروه سدان‌های فوق لوکس لقب گرفتند.

نتایج آخرین دوئل گروه سدان‌های فوق لوکس اما رقابتی بسیار نزدیک و پایاپای را نشان می‌دهد به‌گونه‌ای که اختلاف آراء دو خودرو تنها هشت رأی است! درهرحال چاره‌ای نیست و باید یک خودرو به‌عنوان پیروز دوئل و قهرمان این گروه انتخاب شود هرچند که اختلاف آراء بسیار جزئی است. از مجموع 2192 رأی به ثبت رسیده در این دوئل، رولزرویس فانتوم با دریافت 1100 رأی و کسب 50.2 درصد از کل آراء پیروز شده و محبوب‌ترین سدان فوق لوکس لقب گرفته است درحالی‌که مایباخ S650 با دریافت 1092 رأی از رسیدن به قهرمانی بازمانده و روی سکوی دوم قرار گرفت.

این سدان فوق لوکس بریتانیایی اما برای اینکه خود را به این عنوان و جایگاه برساند با سه رقیب مختلف دست‌به‌گریبان شده است. فانتوم در مرحلهٔ مقدماتی در برابر سلف رقیبش در فینال یعنی مایباخ 62S قرار گرفت که در آنجا با اختلاف بیشتری پیروز شد. در مرحلهٔ نیمه‌نهایی اما پرچم‌دار رولزرویس به مصاف برادر کوچکش یعنی گوست رفت و به‌آسانی توانست آن‌را مغلوب کند.

 

رقبای رولزرویس فانتوم در مراحل مختلف رقابت‌ها

مرحله

رقیب

درصد آراء

مقدماتی

مایباخ 62S

60

نیمه‌نهایی

رولزرویس گوست

78

نهایی

مرسدس-مایباخ S650

50.2

 

فانتوم را می‌توان قدیمی‌ترین محصول در حال تولید رولزرویس و به‌طورکلی باسابقه‌ترین سدان دنیا دانست چراکه پیشینهٔ آن به سال 1925 بازمی‌گردد. از آن زمان تاکنون فانتوم در نسل‌های گوناگون همواره در حال تولید بوده اما نسل ششم آن بیشترین عمر را داشته است به‌گونه‌ای که به مدت 23 سال از سال 1968 تا 1991 روی خط تولید قرار داشت؛ اما بعدازاینکه ب‌ام‌و رولزرویس را به تملک خود درآورد، خونی تازه در رگ‌های این برند اصیل بریتانیایی جریان یافت و بدین ترتیب پس از چندین سال وقفه، سرانجام نسل هفتم و کاملاً جدید فانتوم در سال 2003 معرفی شد. این نسل نیز در سال 2017 به پایان عمر خود رسید و جای خود را به نسل هشتم داده که در جولای همان سال رونمایی شد. این نسل روی پلت‌فرم جدید رولزرویس ساخته شده و برای اولین بار به پیشرانهٔ توربو مجهز شده است.

 

مشخصات فنی

پیشرانه

6.75 لیتری V12 توئین توربو

قدرت

570 اسب بخار

گشتاور

900 نیوتن متر

گیربکس

8 سرعته اتوماتیک

محور محرک

عقب

شتاب صفرتاصد

4.8 ثانیه

حداکثر سرعت

250 کیلومتر/ساعت

طول

5,762 میلی‌متر

فاصلهٔ محوری

3,552 میلی‌متر

وزن

2560 کیلوگرم

مصرف سوخت

16.8 لیتر ترکیبی

قیمت

452,750 دلار

 

 

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.