آغاز تست قوی‌ترین پیشرانه هواپیمای تجاری رولزرویس

دوشنبه 20 فروردین 1403 - 13:30
مطالعه 3 دقیقه
rolls-royce-pearl-10x-engine-on-a-stand-ezgif.com-avif-to-jpg-converter
شرکت رولزرویس تست‌های قوی‌ترین پیشرانه هواپیمای تجاری خود با نام پیرل 10X را آغاز کرد.

این شرکت که به خاطر تولید پیشرانه‌های هواپیمایی قدرتمند و خودروهای فوق لوکس شناخته می‌شود شروع تست‌های پروازی قوی‌ترین پیشرانه خود یعنی پیرل 10X را اعلام نمود. این پیشرانه در هواپیمای داسو فالکن 10X به عنوان محصول پرچم‌دار و جدید شرکت فرانسوی بکار خواهد رفت. همچنین اولین پرواز پیشرانه موردبحث با استفاده از بوئینگ 747 صورت می‌پذیرد.

پیرل 10X جدیدترین عضو از خانواده پیشرانه‌های پیرل رولزرویس است. این نیروگاه عظیم همچنین برای اولین بار در یک جت تجاری شرکت داسو نصب خواهد شد. به منظور جمع‌آوری داده‌های حاصل از این تست‌ها، خلبان‌ها و مهندسان تست پرواز زیادی مشغول کار خواهند بود. این برنامه شامل بررسی عملکرد پیشرانه و همچنین تست فاکتورهای زیادی از جمله سرعت و ارتفاع پروازی است. فیلیپ زلر نائب رئیس شرکت داسو با انتشار بیانیه‌ای گفته است:

ما از ورود به فاز بعدی و مهم توسعه پیشرانه جت تجاری خود هیجان‌زده‌ایم. تمامی این تست‌ها کامل می‌شوند تا در نهایت قابلیت اطمینان پیشرانه تائید شود و نیازهای عملکردی ما را پوشش دهد.

واضح است که تضمین راندمان و قابلیت اطمینان یک پیشرانه قبل از نصب و سرویس‌دهی در هواپیمایی تجاری امری کلیدی خواهد بود. یکی از مهم‌ترین کمک‌ها برای تحقق این هدف استفاده از تأسیسات تست پرواز و هواپیمای آزمایشی بوئینگ 747 است که در توسان آریزونا واقع شده و به خود رولزرویس تعلق دارد. در این هواپیما می‌توان انواع پیشرانه‌ها را نصب کرد و از صحت عملکرد آن‌ها مطمئن بود.

گفته می‌شود تست‌های موردبحث داده‌های ارزشمندی را فراهم خواهد کرد که حداکثر حجم آن‌ها در یک روز به 20 گیگابایت هم می‌رسد که بیش از متوسط مصرف ماهانه اینترنت یک خانوار در بریتانیاست. احتمالاً می‌دانید که یک هواپیما از چهار پیشرانه برای ایمنی بیشتر استفاده می‌کند. به منظور بررسی پیشرانه رولزرویس نیز یک پیشرانه تست در کنار سه پیشرانه مورد استفاده قرار می‌گیرد؛ اما این بار هواپیمای تست رولزرویس از 5 پیشرانه استفاده خواهد کرد به گونه‌ای که پیشرانه پیرل 10X در کنار یک پیشرانه ترنت 1000 و سه پیشرانه RB211 قرار خواهد گرفت.

ترنت 1000 و RB211 توسط رولزرویس توسعه ‌یافته‌اند و اولی به خاطر مصرف سوخت کم و قابلیت اطمینان مشهور شده است. پیشرانه RB211 نیز از نوع توربو فن است که از دهه 70 میلادی تاکنون در خط تولید قرار دارد. دبورا رابینسون مدیر تست و مهندسی رولزرویس می‌گوید تأسیسات تست پروازی این شرکت اهمیت بالایی دارد. این مرکز بخشی از توانایی‌های تست و آزمایش گسترده شرکت به منظور اطمینان از صحت عملکرد پیشرانه‌هاست. اگرچه کامپیوترها و ابزارهای ویژه می‌توانند داده‌های زیادی را تهیه کنند اما تست در هوا اهمیت به سزایی دارد. مهندسان با این تست‌ها می‌توانند نتایج وسیعی را کسب نمایند. او خاطرنشان می‌سازد:

ما با استفاده از این مرکز می‌توانیم فرصت تست محدودیت‌های پروازی را به دست آورده و بازخوردهای مناسبی از سبد محصولات خود را کسب کنیم.
مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.