رولزرویس داون منصوری، به دنبال جلبتوجه با فیبر کربن و قدرت بیشتر
منصوری اخیراً پروژههای جسورانهای را رونمایی کرده و جدیدترین آنها، رولزرویس داون است که هرچند دیگر تولید نمیشود اما منصوری نمیخواهد دست از سرش بردارد! این گرند تورر روباز هرچند برای جلبتوجه بیشتر طراحی شده است اما کیت بدنهای نسبتاً معقول برای استانداردهای منصوری دارد که شامل رکابهای جانبی جدید، اسپویلر جلو، سپر جلوی متفاوت، نورپردازی پسزمینه در جلوپنجره، تزیینات جدید روی گلگیرهای جلو، اسپویلر دم اردکی، فلاپهای کناری سپر عقب و دیفیوزر عقب میشود که دو سر اگزوز را در برمیگیرد و یک چراغ ترمز اضافی به سبک موتوراسپرت در وسط دارد.
این رولزرویس داون به رنگ سفید است و مقدار زیادی فیبر کربن فورجکاریشده در آن بهکار رفته است. رینگها هرچند برای پروژهای از منصوری ساده هستند اما با طراحی چندپره، لوگوی منصوری روی درپوش مرکزی و رنگ مشکی، کنتراست جذابی با بدنه سفید ایجاد میکند. نوار باریک تزئینی و لوگوهای رولزرویس ازجمله مجسمه نمادین روح خلسه در جلو، همچنان حفظ شدهاند که نکته مثبتی است.
کابین این رولزرویس داون منصوری نیز چشمگیر به نظر میرسد. پلاکهای جدید روی پارکابیها هنگام باز شدن درها به استقبال سرنشینان میآیند درحالیکه نام منصوری روی کمربندهای ایمنی، پشتسریها، فرمان و بخشهای دیگر کابین دیده میشود. بیشتر کابین ظاهری سفید دارد با چرم اعلا که فرمان، صندلیها، پانل درها و سایر اجزا را پوشانده است. باید اعتراف کنیم که این یکی از پروژههای خوشساخت منصوری است.
رولزرویس داون استاندارد ۵۷۰ اسب بخار و ۸۲۰ نیوتن متر گشتاور از پیشرانه V12 توئین توربوی ۶.۶ لیتری تولید میکند و مشخص نیست که آیا این نمونه خاص قویتر شده یا نه زیرا منصوری اشارهای به قدرت نکرده است. بااینحال، یکی از داونهای قبلی منصوری ۷۳۰ اسب بخار و ۱۰۰۰ نیوتن متر گشتاور داشت. منصوری ادعا کرد که آن مدل در ۴.۵ ثانیه از صفر به صد کیلومتر بر ساعت میرسد و حداکثر سرعت ۲۸۵ کیلومتر بر ساعت دارد، بنابراین ممکن است این نمونه نیز پیشرانهای تقویتشده داشته باشد.